حاج علی اکبری

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را به فکر و اندیشه دعوت کردند گفت: «تفکر» گمشده امروز آموزش و پرورش است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری ظهر امروز در مراسم اختتامیه «جشنواره مدرسه‌های انقلاب دختران» در استان همدان اظهار کرد: امیدوارم از استان همدان نمونه‌های فراوانی در حوزه کارهای هنری در توصیف ایران و انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و فضیلت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری پیش رویم، «بیانیه گام دوم انقلاب» را گزارشی حکیمانه، فیلسوفانه و متفکرانه از انقلاب اسلامی و یک نگاه ژرف به شرایط موجود و نگاه مملو از امید و عمیق به مسیر پیش رو دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه برای همدان و همدانی‌ها با آن تبار پرافتخار و پیشینه تمدنی این بیانیه پیام‌های متفاوتی دارد افزود: تلاش علمی در استان همدان خیلی خوب بوده و آنچه در سامانه منعکس شده حکایت از معدل خوب و اهتمام درسی و علمی دانش‌آموزان آن دارد.

وی با اشاره به اینکه بچه‌های انجمن‌های اسلامی درس‌خوان و پرتلاش هستند که سهم بچه‌های همدان قابل توجه بوده است تصریح کرد: باید متفکرانه به تاریخ نگاه کنیم و این دعوت قرآن کریم که مردم را به تفکر دعوت کرده است، مد نظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

رهبری به کدام جوانان در «گام دوم انقلاب» مسئولیت سپردند؟ عکس

حاج‌علی‌اکبری: بیانیه گام دوم جمع‌بندی هوشمندانه از انقلاب اسلامی است

روایت حاج‌علی‌اکبری از یک آفت جدی انقلاب

حاج علی‌اکبری با اشاره به اینکه قرآن کریم سراسر دعوت به اندیشیدن، آگاهی و علم از طریق به کار انداختن قدرت عقل به وسیله فکر و تفکر است بیان کرد: در قرآن کریم دائماً به تفکر، تعقل و تدبر توصیه می‌شود و قرآن صریحاً و با جدیت تمام کسانی که از ظرفیت عقلانی استفاده نمی‌کنند را شدید توبیخ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اندیشیدن و تفکر در نگاه خداوند خالق انسان و هستی جایگاه بسیار بالایی دارد و نقش تفکر در تامین سعادت و خوشبختی انسان بالا و درجه اول است تاکید کرد: سعادت ما به اندیشه ما گره خورده است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: اگر اهل فکر و اندیشه باشیم و فکر و ذکر ما با یاد حق گره بخورد، می‌تواند مثل دو بال فکر و ذکر انسان را به عالی‌ترین منازل پرواز دهد.

وی با اشاره به اینکه باید قدر اندیشه را دانست ادامه داد: کاری که مقام معظم رهبری استادانه و خوشفکرانه در بیانیه گام دوم انقلاب انجام دادند و صورت طبیعی از نقطه اول نگاشتند، دعوت به فکر و اندیشه است.

حاج علی‌اکبری بیان کرد: تلاش رهبری به عنوان یک معلم و استاد این بوده که جوانان را مخاطب قرار دهد و عاشقانه با آنها صحبت می‌کند و از نقطه اول فکر و اندیشه آنها را به حرکت در می‌آورد و پرواز می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    0 0
    دقیقا همینطوره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس