زیدان

مارکا یا آس اسپانیا تنها چند دقیقه در بازتاب پیشنهاد نجومی پرس برای خریدهای مد نظر زیدان وقت تلف کردند اما اسپورت کاتالونیا با چند روز تأخیر، پرده از این مبلغ نجومی برداشت.


سرویس ورزش شرق زین الدین زیدان بار دیگر به رئال مادرید بازگشت، بازگشتی که با همه شگفتی و عجیب و غریب بودنش، در حد خبر، دو سه ساعتی دوام داشت و سپس انگار قرن‌ها است که زیدان مربی رئال مادرید است و در میان دو تجربه قبلی و جدید او هیچ اتفاقی رخ نداده است.

مردم مادرید هم البته جشن نگرفتند، همچنان دلخور، ساکت و خشمگین در حال تماشای وضعیت اسفناک تیم خود هستند، تیمی که جام پادشاهی را از دست داده، در لیگ قهرمانان اروپا تحقیر و حذف شده است و در لالیگا نیز به کنایه تلخ ریاضیات همچنان امید دارد وگرنه مشخص است که نه حریف بارسلونا است و نه از پس اتلتیکومادرید بر خواهد آمد.

در این بین زیدان برای چه برگشته است؟ واضح است که در این فصل نباید قولی جز کسب سهمیه، پیروزی‌های پشت سر هم برای آرام کردن فضای باشگاه و رسیدگی به کادر فنی داده باشد، در هر حال واضح است که زیدان برای فصل بعدی آمده است.

پس از هیاهوی خبر بازگشت زیزو به مادرید، تک خبر دیگری فضای رسانه‌ای اسپانیا و به تبع آن اروپا و جهان را تکان داد، خبر ساده به نظر می‌رسید: پرس قول ۳۰۰ میلیون یورو را به زیدان داده است!

اما این کنایه خبری مارکا باعث ایجاد سو برداشت‌های خبری عجیب و غریب در رسانه‌های آسیایی و حتی منابع خبری در ایران شد. اسپورت کاتالونیا اما هدفش بر طرف کردن این سو برداشت نبود. در واقع نویسنده این گزارش که خود کاتالونیایی است و مشخص است که به مثابه یک شهروند کاتالونیایی دل خوشی از مادرید و مادریدی‌ها ندارد، تلاشی هم برای روشن کردن این موضوع ندارد تا بگوید: این ۳۰۰ میلیون یورو دستمزد زیدان نیست، قرارداد مالی زیدان هنوز در واحد حسابداری باشگاه به ثبت رسمی نرسیده است!

بلکه نویسنده سعی می‌کند پرده از ماهیت این ۳۰۰ میلیون یورو صرف نظر از مقصد آن بردارد.

در واقع پرس یا همان رئال مادرید به زیدان قول داده برای خریدهای تابستانی مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو را کنار بگذارد و هیچ محدودیتی در خرج و هزینه کرد این مبلغ نداشته باشد. این پول در واقع در اختیار زیدان گذاشته خواهد شد و شاید مارکا هم حق داشته باشد که بنویسد: پرس ۳۰۰ میلیون یورو به زیدان می‌دهد.

نویسنده اسپورت کاتالونیا اما این طور پروژه پرده برداری خود را کلید می‌زند: آقای پرس که در خزانه داری باشگاه رئال مادرید مبلغ ۴۵ میلیون یورو بدهکار حقیقی و مبلغ ۳۲ میلیون یورو از محل برج‌های سه گانه خود بدهکار حقوقی است، چگونه قول ۳۰۰ میلیون یورو به زیدان را داده است؟ این پول قرار است از چه محلی به باشگاه رئال مادرید تزریق شود که همه هیأت امنای خشمگین رئال مادرید یک شبه ساکت شده و موافق پروژه پرس هستند؟

در ادامه این گزارش آمده است: تماس تلفنی فلورنتینو پرس یک ساعت پیش از کنفرانس خبر زیدان در برنابئو با پادشاه اسپانیا چه معنایی دارد؟ چرا شخص فلورنتینو توقع دارد جامعه رسانه‌ای اسپانیا باور کند او تصادفاً و به خاطر گزارش مالی یک پروژه اقتصادی و کاملاً بی ربط با رئال مادرید، با پادشاه اسپانیا تماس تلفنی داشته است؟

در شرایطی که خاندان سلطنتی اسپانیا برای نزدیک شدن به مردم قول واگذاری بخش قابل توجهی از اموال خود را به بخش عمومی صادر کرده‌اند، آیا این تردید در یک پاداش یا هدیه نجومی به باشگاه رئال مادرید نباید موجب خشم و عصبانیت مردم نه فقط مادرید بلکه سراسر اسپانیا باشد؟

اسپورت کاتالونیا البته به عواقب عدم توانایی در اثبات مدعیات خود واقف است و در ادامه گزارش می‌نویسد: البته این فقط یک حدس است و تماس تلفنی پرس چنین شکی را در دل اصحاب رسانه انداخته، اما واقعاً جای سوال است که فلورنتینو پرس این ثروت تمام ناشدنی را به کدام منبع مالی تمام ناشدنی متصل کرده است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیرتورک IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    0 2
    مگ پیروزی و استقلال از حکومت پول نمیگیرن؟ شما بقیه رو میبینی ولی خودتو نمیبینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس