رییس جمهور عبایش را که از شانه راستش سر خوره بود درست کرد و گفت: « بگو پسرم. چه خواهشی؟» -آقا! خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم(ع) نخوانند! -چرا پسرم؟

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، در یکی از روزهای سال 1362 ، زمانی آیت الله خامنه ای ، رییس جمهور وقت ، برای شرکت در مراسمی از ساختمان ریاست جمهوری ، واقع در خیابان پاستور خارج می شد ، در مسیر حرکتش تا خودرو ، متوجه سر و صدایی شد که از همان نزدیکی شنیده می شد.
 صدا از طرف محافظ ها بود که چند تای شان دور کسی حلقه زده بودند و چیز هایی می گفتند. صدای جیغ مانندی هم دائم فریاد می زد : «آقای رییس جمهور! آقای خامنه ای! من باید شما را ببینم» . رییس جمهور از پاسداری که نزدیکش بود پرسید: «چی شده ؟ کیه این بنده خدا؟» پاسدار گفت: «نمی دانم حاج آقا! موندم چطور تا این جا تونسته بیاد جلو.ٰ» پاسدار که ظاهرا مسئول تیم محافظان بود ، وقتی دید رییس جمهور خودش به سمت سر و صدا به راه افتاد ، سریع جلوی ایشان رفت و گفت: « حاج آقا شما وایسید ، من می رم ببینم چه خبره» بعد هم با اشاره به دو همراهش ، آن ها را نزدیک رییس جمهور مستقر کرد و خودش رفت طرف شلوغی. کمتر از یک دقیقه طول کشید تا برگشت و گفت: «حاج آقا ! یه بچه اس. می گه از اردبیل کوبیده اومده این جا و با شما کار واجب داره . بچه ها می گن با عز و التماس خودشو رسونده تا این جا. گفته فقط می خوام قیافه آقای خامنه ای رو ببینم ، حالا می گه می خوام باهاش حرف هم بزنم».
 رییس جمهور گفت: « بذار بیاد حرفش رو بزنه. وقت هست».
 لحظاتی پسرکی 12-13 ساله از میان حلقه محافظان بیرون آمد و همراه با سرتیم محافظان ، خودش را به رییس جمهور رساند. صورت سرخ و سرما زده اش ، خیس اشک بود . هنوز در میانه راه بود که رییس جمهور دست چپش را دراز کرد و با صدای بلند گفت: «سلام بابا جان! خوش آمدی» پسر با صدایی که از بغض و هیجان می لرزید ، به لهجه ی غلیظ آذری گفت: « سلام آقا جان! حالتان خوب است؟» رییس جمهور  دست سرد و خشکه زده ی پسرک را در دست گرفت و گفت :« سلام پسرم! حالت چطوره؟» پسر به جای جواب تنها سر تکان داد. رییس جمهور از مکث طولانی پسرک فهمید زبانش قفل شده. سرتیم محافظان گفت :« اینم آقای خامنه ای! بگو دیگر حرفت را » ناگهان رییس جمهور با زبان آذری سلیسی گفت: « شما اسمت چیه پسرم؟» پسر که با شنیدن گویش مادری اش انگار جان گرفته بود ، با هیجان و به ترکی گفت:« آقاجان! من مرحمت هستم. از اردبیل  تنها اومدم تهران که شما را ببینم.»
 آقای خامنه ای دست مرحمت را رها کرد و دست رو ی شانه او گذاشت و گفت:‌« افتخار دادی پسرم. صفا آوردی . چرا این قدر زحمت کشیدی؟ بچه ی کجای اردبیل هستی؟» مرحمت که حالا کمی لبانش رنگ تبسم گرفته بود گفت: « انگوت کندی آقا جان! » رییس جمهور پرسید: « از چای گرمی؟» مرحمت انگار هم ولایتی پیدا کرده باشد تندی گفت: « بله آقاجان! من پسر حضرتقلی هستم» .آقای خامنه ای گفت: « خدا پدر و مادرت رو برات حفظ کنه.»
مرحمت گفت: « آقا جان! من از ادربیل آمدم تا این جا که یک خواهشی از شما بکنم.» رییس جمهور عبایش را که از شانه راستش سر خوره بود درست کرد و گفت: « بگو پسرم. چه خواهشی؟»
-آقا! خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم(ع) نخوانند!
-چرا پسرم؟
مرحمت به یک باره بغضش ترکید و سرش را پایی انداخت و با کلماتی بریده بریده گفت: « آقا جان ! حضرت قاسم(ع)  13 ساله بود که امام حسین(ع) به او اجازه داد برود در میدان و بجنگد، من هم 13 سالم است ولی فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم . هر چه التماسش میکنم،می‌گوید 13 ساله‌ها را نمی‌فرستیم. اگر رفتن 13 ساله ها به جنگ بد است، پس این همه روضه حضرت قاسم(ع) را چرا می خوانند؟ » حالا دیگر شانه های مرحمت آشکارا می لرزید.  رییس جمهور دلش لرزید.  دستش را دوباره روی شانه مرحمت گذاشت و گفت:« پسرم! شما مگر درس و مدرسه نداری؟ درس خواندن هم خودش یک جور جهاد است» مرحمت هیچی نگفت. فقط گریه کرد و حالا هق هق ضعیفی هم از گلویش به گوش می رسید.
رییس جمهور مرحمت را جلو کشید و در آغوش گرفت و رو به سرتیم محافظانش کرد و گفت :« آقای...! یک زحمتی بکش با آقای ... تماس بگیر بگو فلانی گفت این آقا مرحمت رفیق ما است. هر کاری دارد راه بیاندازید. هر کجا هم خودش خواست ببریدش.بعد هم یک ترتیبی هم بدهید برایش ماشین بگیرند تا برگردد اردبیل. نتیجه را هم به من بگویید»
آقای خامنه ای خم شد ، صورت خیس از اشک مرحمت را بوسید و گفت : « ما را دعا کن پسرم. درس و مدرسه را هم فراموش نکن. سلام مرا به پدر و مادر و دوستانت در جبهه برسان» و...
کمتر از سه روز بعد ، فرمانده سپاه اردبیل ، مرحمت را خوشحال و خندان دید که با حکمی پیشش آمد. حکم لازم الاجرا بود. می توانست باز هم مرحمت را سر بدواند ولی مطمئن بود که می رود و این بار از خود امام خمینی حکم می آورد. گفت اسمش را نوشتند و مرحمت بالا زاده رفت در لیست بسیجیان لشکر 31 عاشورا.

مرحمت به تاریخ هفدهم خرداد 1349 در یک کیلومتری تازه کند «انگوت» در روستای «چای گرمی»، متولد شد. امام که به ایران برگشت ، مرحمت کلاس دوم دبستان بود. 13 ساله که شد ، دیگر طاقت نیاورد و رفت ثبت نام کرد برای اعزام به جبهه. با هزار اصرار و پادرمیانی کردن این آشنا و آن هم ولایتی ، توانست تا خود اردبیل برود ، اما آن جا فرمانده سپاه جلوی اعزامش را گرفت. مرحمت هر چه گریه و زاری کرد فایده ای نداشت. به فرمانده سپاه از طرف آشناهای مرحمت هم سفارش شده بود که یک جوری برش گردانید سر درس و مشقش. فرمانده سپاه آخرش گفت : «ببین بچه جان! برای من مسئولیت دارد. من اجازه ندارم 13 ساله ها را بفرستم جبهه. دست من نیست.» مرحمت گفت : «پس دست کی است؟» فرمانده گفت: «اگر از بالا اجازه بدهند من حرفی ندارم» همه این ها ترفندی بود که مرحمت دنبال ماجرا را نگیرد. یک بچه 13 ساله روستایی که فارسی هم درست نمی توانست صحبت کند ، دستش به کجا می رسید؟ مجبور بود بی خیال شود. اما فقط سه روز بعد مرحمت با دستوری از بالا برگشت .
مرحمت بالازاده تنها یک سال بعد ، در عملیات بدر ، به تاریخ 21 اسفند 1363 با فاصله بسیار کمی از شهادت مرادش ، مهدی باکری ، بال در بال ملائک گشود و میهمان سفره ی حضرت قاسم (علیه السلام) گردید.

از مرحمت بالازاده ، وصیت نامه ای بر جای مانده است که متن کامل آن را در زیر می خوانید. وصیت نامه ای که نشان می دهد روحش نمی توانست در کالبد 13 ساله اش آرام بگیرد:

وصیت نامه مرحمت بالازاده جمعی لشکر عاشورا ،گردان علی اکبر

به نام خداوند بخشنده مهربان
از اینجا وصیت نامه ام را شروع می‌کنم. با سلام بیکران به پیشگاه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و با سلام بیکران به رهبر مستضعفان، ابراهیم زمان، خمینی بت شکن و با سلام بی کران به مردم ایثارگر و شهید پرور ایران، که همچون امام حسین(ع) و لیلا، پسرشان را به دین اسلام قربانی می‌دهند.
آری ای ملت غیور شهید پرور ایران! درود بر شما! درود برشما که همیشه در مقابل کفر ایستاده اید و می‌ایستید تا آخرین قطره خونتان.
درود برشما ای ملت ایران! ای مشعل داران امام حسین ! تا آخرین قطره خونتان از این انقلاب و از رهبر این انقلاب خوب محافظت کنید تا که این انقلاب اسلامی را به نحو احسن به منجی عالم بشریت تحویل بدهید.
و ای پدر و مادر عزیزم ! اگر این پسرتان در راه اسلام به شهادت برسد، افتخار کنید که شما هم از خانواده شهدا برشمرده می‌شوید.
ای پدر و مادر عزیزم! از شما تقاضایی دارم . اگر من شهید بشوم گریه نکنید. اگر گریه بکنید به شهدای کربلا و شهدای کربلای ایران گریه بکنید تا چشم منافقان کور بشود و بفهمند که ما برای چه می‌جنگیم. حالا معلوم است که راه تنها یک راه است که آن راه هم راه اسلام و قرآن است. و آخر وصیت می‌کنم راه شهیدان را ادامه بدهید و اسلحه شان را نگذارید در زمین بماند.
و مادرم و پدرم چنانچه من می‌دانم لیاقت شهادت را ندارم ولی اگر خداوند بخواهد که شهید بشوم مرا حلال کنید و من هم شهادت را جز سعادت نمی دانم. یعنی هر کس که شهید می‌شود خوش به حالش که با شهدا همنشین می‌شود. و از تمام همسایه‌ها و از هم روستایی هایمان می‌خواهم که اگر از من سخن بدی شنیده اید و کارهای بدی دیده اید حلال بکنید. و برادرانم اسحله ام را نگذارند در جا بماند و خواهرانم با حجاب با دشمنان جنگ کنند. خدایا تو را قسم می‌دهم که اگر گناهانم را نبخشی از این دنیا به آن دنیا نبر.
خدایا خدایا تو را قسم می‌دهم به من توفیق سربازی امام زمان(عج) و نائب برحق او خمینی بت شکن را قرار دهی. تا در راه آنها اگر هزاران جان داشته باشم قربانی بدهم.

کربلا کربلا یا فتح یا شهادت
جنگ جنگ تا پیروزی




صحیقه نور در دستان نورانی مرحمت بالازاده








تنظیم و نگارش: محمدعلی صمدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 124
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    6 4
    اینها حجت خدا هستند
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    7 3
    به حق حضرت قاسم(ع)، خدا این شهدا رو شفیع ما در قیامت قرار بده...
  • حمید ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    3 2
    روحش شاد اللهم الرزقنی مثله انشاالله
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    3 1
    دمش
  • اسدالله ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    6 1
    اشكم در آمد خدا خيرتان دهد كه گاهي تلنگري مي زنيد و به اين مسئولين مي گوئيد در خدمت چه ملتي هستند.
  • محمد از قم ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    3 1
    الا به دكر الله، تطمئن القلوب
  • طبا ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    3 1
    اول سلام خب همه اینها رو گفتید حالا که چی ! چرا این سوال بی جواب مانده که : بعد از شهدا چه کردیم ؟
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    2 1
    این مطلب را به ایمیل همه مسئولین ارسال کنید.کسانی که در راه خدا گام بر می دارندکه به راه خود ادامه می دهندولی کسانی که خیلی این دنیا ومناصب ان راجدی گرفته اندشاید به راه بیایند.
  • مهاجر ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    3 1
    خدا رحمت کند این بچه شیرهای امام خمینی را
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    3 1
    جانم فدای رهبر
  • میثم ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    3 1
    یادش گرامی راهش پر رهرو
  • alireza ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    روحش شاد. کاش ما هم نبودیم این روزهای تلخ راببینیم.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    پوتين به پاهاش گشاده ، همان‌طوري كه زره بر اندام حضرت قاسم سلام الله عليه خدايا ميشه ما رو هم با اينان محشور كني؟!!!
  • gara ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    یاشاسین آذربایجان این کشور تا موقعی که اذربایجان رو داره غم نداره
  • رضا ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 0
    آقايان مشرقي شما را به خدا قبل از ارسال خبر آنرا يكبار بخونيد غلط املايي در آن بيداد مي كند
  • علی ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 2
    با خواندن این متن متاثر شدم. خدا به شما اجر دهد. خدا مرحمت های زیادی به ما مرحمت کرده. اگر ما و مسئولین قدر آنها را بدانند کثر الله امثاله
  • شیبانی ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    منون از این انتخاب خدا در قران میفرماید شهدا زنده و در نزد ما روزی میخورند هر کس از مردم ایران این سطور را میخواند قطعا بداند خدا او را دعوت کرده تا در سر سفره شهدا بنشیند و روزی بخورد کجا هستند انانی که نمیتوانند باور کنند ما که افتخار همنشینی با شهدا را اشته ایم ارزوی شهادت داریم ولی صد حیف که شرمنده همرزمان هستیم خدایا ما را پاک کن تا به شهدا برسیم و انشا الله شهید شویم گرچه روسیاهیم
  • بی سنگر 27 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    خدا شهداء را قرین رحمت واسعه خود نموده و مقام معظم رهبری را برای این امت حفظ نمایند.
  • رضا ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    از معدود جاهايي كه نمي توان چيزي گفت و نوشت.
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    انشا الله با شهدا کربلا محشور بشه. یادمون باشه که خون چه کسانی پای درخت انقلاب ریخته و ما پایمان را روی ارزش ها نگذاریم
  • صادقی ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    2 0
    کاش ما هم بسیجی میشدیم در کنار دوست بی سر می شدیم خوشا بحالشان
  • ایران ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    ای جان خوشا به سعادتش افرین به غیرتش یاشاسین مرحمت یاشاسین وای که چقدر اشک ریختن واسه شهدا حال میده به ادم حتما با حضرت قاسم محشور شده همیشه تو قلبم میمونی باغیرت یادت گرامی راه جاویدان
  • بهرام احمدی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    3 1
    مرحمت جان ،مرحمت کن دست ماهم بگیر وشفاعت کن.خوش به سعادتت
  • محبوب ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    سلام بر شهدای بدریون بدر و خیبر عملیات ابی خاکی این بدریون در سرمای طاقت فرسای جزایر اسخوان سوز شبهای جزیره مجنون چه ایثار هایی نکردند در بدر چه سرداران و رزمندگان دلاوری شهید یا جانباز شدن یادشان همیشه پررهرو باد آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیریلماز
  • بنده خدا ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    بسم رب الشهدا و الصدیقین از اون چهره پاک و معصوم و کودکانه اش مردانگی می باره. خدایا ما را شرمنده خون شهدا نکن
  • حب مسکو ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    آقای حاتمی کیا کجائی که با این واقعیت ها می توان فیلمی ساخت که خانه عنکبوتی هالیوودی ها را به لرزه در آورد
  • abolfazl ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    2 1
    السلام و علیک یابن الحسن یا قاسم ابن الحسن(ع)
  • مریم ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    بسیار زیبا بود؛تنها گریستن آرامم میکند خوشحالم که به عنوان یک جوان ایرانی همیشه هدفم این بوده راه شهدا رو ادامه بدم ان شاالله که شفیع ما باشند در روز موعود...
  • خ.بیات ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    خدا خیرتان دهدیادمان انداختید کی بودیم کجابودیم وچه کردیم که توفیق خدا بودوبس که تازه گی ها سلب شده
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    از معجزات روح الله کبیر
  • ناشناس ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    برای شادی روح شهدا صلوات
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    خوشا به حال آنان كه با شهادت رفتند
  • مجتبی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    کجائید ای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی
  • مجتبی ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    کجائید ای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 0
    خدایا اول آدمم کن بعد شهادت نصیبم کن . خدایا خودت میدونی دستم پر از خالیه ، دوست ندارم اینطوری سرافکنده بیام پیشت و تنها چیزی که دارم عشق به اهل بیته عشق به ولایته همین الهم رزقنا شهادت فی سبیلک
  • وحيد برزگر ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 0
    درود خداوند بر اين فرزند صالح و صد البته بر پدر ومادر عزيزش
  • رضا ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 0
    خوش بحالش . واقعا در زندگي هر چه را خواسته باشي ميتوني بهش برسي . خوشا آن كساني كه از خدا خودش را بخواهند
  • حسین ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 0
    این وصیت نامه و این سلوک و رفتار از یک کودک 13 ساله واقعا جای شگفتی داره من توی کشورهای غربی میبینم حتی بزرگترین تئورسین ها و دانشمندان علوم انسانی چیزی از ایم مسائل نمیفهمند و براشون قابل درک نیست همین مساله باعث شکست ناپذیر بودن ایران اسلامی شده چون هر چقدر هم ما رو بخوان از بین ببرند مثل ققنوس از خون شهدا جوانانی قیام میکنند و سلاح اونها رو بدست میگیرند
  • سید امید ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    2 0
    الحمدلله خدایا به همه ی جوانان جهان همچین شور و شعوری عنایت کن *-*-*-*یا الله و یا قادر*-*-*-*
  • عزيز اشنا ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    سلام خدا بر شهيدان وسلام خدا بررهروران راستين شهدا . خدايا عاجزانه از تو ميخواهم توفيق پاسداري از اهداف بلند و مقدس شهدا را همچنان به ملت ايران عنايت فرما که عزت شرف و بيداري امروز مسلمانان و مستضعفان در جاي جاي دنيا مرهون خون شهدا و پايمردي و فداکاري مردم و رهبري بزرگوار ايران است .
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 1
    آقا واقعا شرمنده شما هستیم...
  • ایمان ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    نمیدونم چی بگم،فقط ممنون که مارو یاد ارزشهای فراموش شده انداختید.
  • فدایی حضرت سید علی ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    لیتنا کنا معکم.... از خدا می خواهم روزی برسد که ما نیز فدایی راه امام خامنه ای شده و در رکاب حضرتش جان دهیم...
  • ممهد ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    سلام -شهدا در جنگ سخت بردند و ما در جنگ نرم .این داستانهای زیبای که حقیقت داره و اشک هر شخصی را ناخواسته جاری میکنه داریم آنوقت فیلمهای تلوزیون شده تا.... و
  • سلام ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    باسلام بهدشمن بگویید انرژی هسته ای ما اینهاهستند. اللهم الرزقنا شهاده فی سبیلک
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    روحمان با يادش شاد
  • محسن ازادی ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    من بچه اردبیل هستم با دیدن این افراد احساس حقارت میکنم اونها هدفشون چی بود هدف من چیه خدا خودش کمک کنه
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    یا الله
  • گمنام ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    درود خدا بر حق جویان و مظلومان تاریخ: من هم دلم خیلی گرفته مرحمت جون
  • مويدي ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    والله به شدت شرمنده شدم به راستي درمكتب استادي اين نوجوان شهيد هزاران امثال اين حقير بايستي افتخار شاگردي پيدا كنند
  • مجيد مويدي ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    والله به شدت شرمنده شدم به راستي كه در مكتب استادي اين نوجوان شهيد هزاران امثال اين حقير بايستي افتخار شاگردي پيدا كنند
  • محمد حسن ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    فقط میتوانم بگویم خدایا کاری کن که بیش ازاین شرمنده شهدا نباشیم
  • محمد ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    به امید روزی که اسراییل نباشه
  • جلیل ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    نسال الله منازل الشهدا
  • امير ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    چرا نبايد نوشته هاي فوق يكي از درسهاي محصلين باشد تا بلكه پندي باشد
  • پلنگ ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    خدا پدر نویسندشو بیامرزه
  • سيد علي ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    صل الله عليك يا قاسم ابن الحسن(ع)
  • علی ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    اصلا جایی برای نظر دادن نمانده ما کجا این شهدا کجا
  • مصطفی غفاری ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    ازیکی از محافظان سید حسن نصرالله می پرسند چقدر سید رو دوست داری؟ میگه:اونقدر که اگه بگه بمیر ،میمیرم پرسیدن چقدر امام خامنه ای (حفظه الله) را دوست داری؟ گفت اینقدر که اگه بگه سر سید حسن رو بیار میبرم سلامتی وطول عمر امام خامنه ای (دام ظله)صلوات قشنگه رو بفرستد
  • محمدی ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    امام خمینی: خوشا به حال آنان كه با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان كه در اين قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنهايى كه اين گوهرها را در دامن خود پروراندند!. خداوندا، اين دفتر و كتاب شهادت را همچنان به روى مشتاقان باز، و ما را هم از وصول به آن محروم مكن. خداوندا، كشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‏اند و نيازمند به مشعل شهادت؛ تو خود اين چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش. خوشا به حال شما ملت! خوشا به حال شما زنان و مردان! خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودين و خانواده‏هاى معظم شهدا! و بدا به حال من كه هنوز مانده‏ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه را سر كشيده‏ام، و در برابر عظمت و فداكارى اين ملت بزرگ احساس شرمسارى مى‏كنم. و بدا به حال آنانى كه در اين قافله نبودند! بدا به حال آنهايى كه از كنار اين معركه بزرگِ جنگ و شهادت و امتحان عظيم الهى تا به حال ساكت و بى‏تفاوت و يا انتقاد كننده و پرخاشگر گذشتند!. صحيفه امام، ج‏21، ص: 93
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    باز هم مسئلیتمون بیشتر شد. خدا اون دنیا مرحمت رو می ذاره جلومون می گه خودتون از خجالت مرحمت بسوزید.
  • جا مانده ای ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 0
    این خبر مرا یاد جنگ فاو انداخت یادش بخیر- جوانکی بود تازه از اروندعبور کرده ، لباس رزم بلندی بر تن داشت و در ب مقر تدارکات فاو در میان انبوه چکمه ها گم شده بود چکمه ها به پایش گشاد بود ، عاقبت کفش های خودش را پوشید.... بعداز دوستی شنیدم بادویدن بر میادین مین همچو اسبی چابک حتی به مین ها فرصت نمی داد تا کفشش را از پایش جدا کنند............بر فرس تند رو برگ گل سرخ را باد کجا می برد
  • غلامرضا نجفی سولاری اهواز ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    مام خمینی: خوشا به حال آنان كه با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان كه در اين قافله نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنهايى كه اين گوهرها را در دامن خود پروراندند!. خداوندا، اين دفتر و كتاب شهادت را همچنان به روى مشتاقان باز، و ما را هم از وصول به آن محروم مكن. خداوندا، كشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‏اند و نيازمند به مشعل شهادت؛ تو خود اين چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش. خوشا به حال شما ملت! خوشا به حال شما زنان و مردان! خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودين و خانواده‏هاى معظم شهدا! و بدا به حال من كه هنوز مانده‏ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه را سر كشيده‏ام، و در برابر عظمت و فداكارى اين ملت بزرگ احساس شرمسارى مى‏كنم. و بدا به حال آنانى كه در اين قافله نبودند! بدا به حال آنهايى كه از كنار اين معركه بزرگِ جنگ و شهادت و امتحان عظيم الهى تا به حال ساكت و بى‏تفاوت و يا انتقاد كننده و پرخاشگر گذشتند!. صحيفه امام، ج‏21، ص: 93
  • haya ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    خدایا چگونه زیستن را به من بیاموز چگونه مردن را خود خواهم اموخت .به قول دوستمون کاش این متن ها را توی کتابهای درسی بچه هامون بیارن .
  • علی ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    دیری نخواهد گذشت که در مقابلشان خواهیم ایستاد با دستانی خالی وچهره ای شرمگین.امید که از ما بگذرند
  • سید سلمان صفوی ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    قربان رهبری بشم با این رقت قلب و صفای باطن و مردم دوستی. ایران پر از مرحمت هست و آمریکا و انگلیس و صهیونیستها هیچ غلطی نمی توانند کنند. سلام بر حضرت قاسم.اشکم در غربت فرنگ ریخت. مرحبا بکم.
  • علی ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    دیری نخواهد گذشت که در مقابلشان خواهیم ایستاد با دستانی خالی وچهره ای شرمگین.امید که از ما بگذرند
  • سعیدرشیدآبادی ازخراسان رضوی ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    من شرمنده ام از رویاروی بااین شهدا درروزرستاخیز...!
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    فقط شرمندگی ، اشک و آه و توفیق خدمت بیشتر در نظام اسلامی مانده و دیگر هیچ .....
  • وحید جهان آرا ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    به نام خدا سلام با خون و چنگ و دندان دشمن زخانه راندیم* اما به ماهواره در خانه اش کشاندیم* جای شهید اسم خواننده روی دیوار* آنها به جبهه رفتند اینها شدند طلبکار*
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    خداوند این شهید والا مقام را با حضرت قاسم (ع) محشور نماید
  • ناشناس ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    خوشا به حال ايشان و بدا به حال ما.........
  • مریم ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    کاش همون قدر که ما اونا رو دوست داریم،اونام ما رو دوست داشته باشن.کاش همون قدر که تمثال اونا در این دنیا به نظر ما آشنا و دوست داشتنیه،چهره های ما هم در اون دنیا برای اونا آشنا باشه تا دستمونو بگیرن و خدا به آبروی اونا بگذره از روسیاهیمون...
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    2 0
    یاد آن شعر معروف محمد حسین جعفریان افتادم. بزدلانی کز حراس ابتر شدند / از بسیجی ها بسیجی تر شدند
  • حسین ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    فدای امام خامنه ای و تمام شهدا
  • المنتظر ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 1
    آنچه ما گوییم از دریا نمی ست خاطرات این شهیدان عالمی ست دعاکنیم رهروشان باشیم...
  • حاج محمد حسین ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 1
    بنام خدا قابل توجه صدا و سیما و تمامی هنرمندان که عبرت بگیرند وخدا را ناظر عمال خودشان که چقدر توانسته اند نقش شهدا ورزمندگان دفاع مقدس را برای مردم به نمایش گذارند؟
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 1
    الله الله
  • محمود ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 1
    شهدا شرمنده ایم
  • علی بی ترمز ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 1
    آقای جهان آرا 1-بقول رهبر انقلاب؛ انقلاب ریزش ها و رویش هایی دارد. 2-نمی دانم چندسال داری ولی بدان که آن روزها هم خیلیها درلاک و پیله خودشان بودند و این اختصاص به امروز ندارد. 3-هریک از ما هنوز هم می تواند راه جهاد را ادامه دهد البته درعرصه های روز؛ همانطور که احمدی روشن ها و... 4- حال ببینیم چه کارها باید بکنیم و چه کارها نباید تا به آن قافله برسیم. که مولا(ع) می فرماید: تخففوا تلحقوا (سبکبارشوید تا برسید) 5- ما راهم دعا کن تا...
  • فخر ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 1
    آقا سید شما در اونجا با تبلیغات و معرفی تفکر عاشورایی جهاد بزرگی میتونی انجام بدهی
  • فخر ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 1
    برادران و خواهران! بقول دکتر شریعتی: "آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنها که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی هستند." "رحمت " به قاسم بن الحسن (ع) اقتدا کرد و من و تو هم می توانیم بجای مایوس شدن از سرنوشت ، برخیزیم و به بی بی زینب س و امام سجاد ع اقتدا کنیم و نام و یاد این قهرمانان را برای برادران، فرزندان، همکاران و همشهریان خود بخوانیم تا این فرهنگ را زنده نموده و ترویج کنیم.
  • اردبیلی خادمالشهدا ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 0
    این وصیت نامه با دست خط خودش موجوداست وبرای این موضوع پاسداران از قافله شهدا مانده شاهدند اقای بانام مستار پلنگ کسی این موضوع را به نام شهید ننوشته است خیلی از این خاطرات است که هنوز بدست ماها نرسیدهاست
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 1
    من فقط از همه اونایی که کامنت گذاشتم متشکرم و از خدا میخوام ما رو هم به اونا ملحق کنه .
  • سعید ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 1
    خیلی خوب...ازهمین جا بهش میگم: هم ولایتی ماراهم دعا کن...
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۹
    0 1
    روحت شاد و یادت گرامی ای بزرگمرد کوچک
  • شهروز اسدی ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 1
    در کوی نیکنامان ما را گذر ندادند گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را
  • حقیر ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
    1 1
    خیلیییییییییییییی خجالت کشیدم که منم بگم(حسینی ام)
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    0 3
    اونایی که منفی دادن جونشون برا دشمنای رهبر در بره! انشالله
  • هادي ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    1 1
    شرمنده يا زهرا.خدايا ما را با اين شير مردان محشور فرما
  • علی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
    1 1
    بسیار جالب بود یاد جبهه وجنک دوباره زنده شد
  • مصطفی ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    1 1
    بسم رب شهدا وصدیقین نتیجه دوستی بااهلبیت =شهیدمرحمت بالازاده
  • زهرا ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
    1 1
    فقط میتونم بگم ای کاش من جای تو بودم! اول اقای خامنه ای رو از نزدیک میدیدم بعدش شهید میشدم!
  • رامین ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    0 1
    مرحمت خوش بحالت که شهید شدی ما رو پیش قاسم بن حسن(ع) شفاعت کن
  • یاس کبود ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    0 1
    خوش به حالت که آقای خامنه ای رو دیدی بعد هم به درجه شهادت رسیدی تو رو به حق قاسم بن حسن روز قیامت شفیع من باش
  • حسین ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    0 1
    اقا فدات شم دوستت دارم
  • مهدی ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 1
    شهدا برای همه هستند نه فقط برای شما. من افغانی هستم اما زادگاهم ایران. بعد خواندن داستان یاد حضرت قاسم که سوی عمویش رفت تا اذن میدان بگیرم افتادم. ای رهبر امام خامنه ای شما رهبر و امام من هم هستید.بدون هیچ نیتی.چونئ که بر حق هستید.اللهم عجل لولیک الفرج
  • قاسم حسنی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    0 1
    این عمار نگو من خودم عمارتم
  • حسين ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    0 1
    شهيد حميد باكري جانشين لشگر عاشورا در وصيتنامه مينويسند دعا كنيد كه شهيد شويد و گرنه بعد از جنگ سه دسته خواهيد شد دسته أي از گذشته خود نادم و پشيمان خواهند شد دسته أي غرق دنيا و ماديات خواهند شد و به مخالفت با آن خواهند پرداخت دسته أي هم به روزهاي جنگ غبطه ميخورند و از دلتنگي دق ميكنند روح شان شاد عاقبت بخيري و شهادت آرزوي اين بنده حقير و بي آبروست تو كه دستت ميرسد دستم بگير
  • قاسم ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    1 1
    خوش بحالت دست مارو هم بگیر
  • مهدی ابراهیمی ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 1
    بسم رب الشهدا مطالب بقدری منقلب کننده است که فقط ازتمام خوانندگان التماس دعا دارم یاد تمام شهداگرامی باد یاد شهید مرحمت که ازرفقا رهبر بود گرامی
  • هادی ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    1 1
    با سلام از خدا میخواهم مرا از خواب غفلت بیدار کند
  • سربند ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    1 1
    شرمنده شهدا هستیم ... اما ... بعد از شهدا ما و پدران بازمانده از شهادت کمر همت بستیم برای جهادی عظیم تر ... برای جهاد اکبر .. بعد از شهدا ما وارد میدان نبرد شدیم و عجبا که حفظ سنگرهای سیاسی و اقتصادی و علمی و فرهنگی ، بسی سخت تر از حفظ سنگرهای زمینی است ... بعد از شهدا ما و همه جوانان این مرز و بوم شدیم رزمنده جنگ نرم و اماممان - حضرت آه ... حضرت ماه - را تنها نگذاشتیم و جام زهر به گلویش نریختیم ... بعد از شهدا ما بهترین موشک های دنیا را ساختیم ... خودمان ساختیم ... در تحریم ساختیم ... بعد از شهدا ما نانو تکنلوژی را به زانو در آوردیم ... بعد از شهدا ما در جنگ دیپلماتیک هسته ای ذره ای عقب ننشستیم ... بعد از شهدا ما به سرعت قله های پیشرفت را طی کردیم ... شرمنده شهدا هستیم ... اما ... ما بعد از شهدا عَلَم را زمین نینداختیم ... رفیع ترش کردیم و ... البته شرمنده شهداییم ...
  • فاطمه ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    1 1
    خوشا به سعادت مادری که این چنین فرزندی تربیت کرده خوشابه حالشان جز غبطه خوردن به این روح های پاک کاری از دستمان بر نمی آید الله اکبر آجرک الله
  • باقرفر ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    1 1
    مرحمت جان فقط می خواهم بگویم تو در 13 سالگی یک مرد بودی کاش امروزه بعضی از جوانان از تو الگو بگیرند
  • سعید ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    1 1
    فرزند بزرک روح لا بداند هنوز ما ایستادیم
  • ناصر ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    1 1
    کاش این کاشها نبود ، هم وطنان گرامی همه شرمنده ایم ولی بهتر آنست که ماهم به نوبه خود کاری بکنیم مثل حر در روز عاشورا بازگشتی داشته باشیم و قبل از اینکه دیر بشه خود را به این قافله برسانیم. خدایا تورا به حسینت قسم یاریمان فرما.
  • محمدرضا رشیدی ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    1 1
    سلام خداوند رحش را با حضرت قاسم (ع)محشور بگرداند و شفیع ما در آخرت باشند و عقبت به خیر باشیم
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    1 1
    از کوچیکی پدرم از جبهه می گفت واز شهدا،از شهیدی با سن کم که جلوی چشاش شهید شده بود ولبخند میزد. من از همون روزا عاشق شهدا وراهشون شدم. ولی وقتی که نگاه میکنم میبینم جز شرمندگی چیزی ندارم وحالا من موندم ویه عالمه غم . بعضی وقتا فکر میکنم که دیگه هیچ کس یاد اونا نیست اون موقع بغضم می ترکه وگریه میکنم
  • aryan ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
    1 1
    ما هرچه داریم از شهدا داریم کمی فقط کمی قدر بدانیم
  • hamid ahmadi ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
    1 1
    ((شهادت هنر مردان خداست))
  • علی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    1 1
    واقعا شرمنه ایم شهدا جانم فدای رهبر
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    1 1
    واقعا میشه گفت که حضرت قاسم زمان است مرحمت.
  • غلامرضارنجر ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    1 1
    بخدا ببین این پسر ۱۳سالش بود.کجان اون پسرای دخترنما بیان این عکساروببینن بعد ابرو بر دارن.خدایا ما چیکارکردیم برات
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    1 1
    اه که چقد دلم گرفته .خوشا به حالت .خدایا به سلمان شدنمان امیدی نیست کرم نما و مسلمانمان فرما
  • صادق کتابی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    1 0
    در سرتاسر این خاطره ای نقل کردید، هیچ سندیتی مبنی بر صحت مطالبی که از حضرت آقا نقل کردید، بیان نکرده اید. خواهشمند است هرگونه مطلبی که از آقا نقل می ‌کنید، مبتنی بر یک سند درست باشه. ما برای محبوبیت حضرت آقا نیاز به جعل خاطره و این چیزها نداریم. همان سیرۀ واقعی ایشان که مبتنی بر اسناد محکم است، کافی است بری جذب قلوب. اگر چنانچه برای این داستانی که اینجا نقل کرده اید و منسوب به آقاست، سندی دارید بگذارید لطفا
  • 123 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 1
    روحش شاد.خدايش بيامرزد و با انبياء و صالحين و مقربين درگاه مشهورش كند - آمين
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 1
    خوش بحال آقا که ضمانت این شهید رو کرده
  • حاج نادردیدار ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    1 1
    باید احسنت گفت
  • مهدی ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    1 1
    خدا خیر به استاد رائفی پور بده که منو با این شهید آشنا کرد.ای خدا به حق همین شهید منم اگه لایقم شهید مدافع حرم بکن
  • صادق ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
    0 0
    السلام علیک یا ابا عبدالله. الله یرحمه
  • یوسف زهرا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    0 0
    شادی روح همه شهدا صلوات .مطلب بسیار تاثیر گذار وعالی بود .اللهم الرزقناه توفیق الشهاده
  • حمید IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 0
    شهیدا خونشون نذر سحر بود مث گُل عمر اونا مختصر بود ... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    0 0
    حقا"جوانمردی کامل بوده ان شاء الله با امام حسین محشور شود خداوند ما را یاری کند که یاور دین و قرآن و امام زمان و رهبر عزیزمان باشیم تا روز قیامت شرمنده شهدا نباشیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس