ترامپ نمایه

هفته نام تایم از طرح ترامپ برای دریافت کل هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کشورهای خارجی به اضافه ۵۰ درصد بیشتر و سایر امتیازات خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مدت‌هاست نسبت به تامین هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در کشورهای میزبان گلایه می‌کند، حالا او مصصم به دریافت هزینه‌های کامل و برخی امتیازهای دیگر از آن‌هاست.

به نوشته هفته‌نامه «نیوزویک» برخی مقام‌های آمریکایی مطلع در این زمینه اظهار داشتند که اینک دولت آمریکا از آلمان، ژاپن و دیگر کشورهایی که میزبان نظامیان آمریکایی هستند خواهد خواست هزینه استقرار نظامیان آمریکایی را به طور کامل (به اضافه ۵۰ درصد بیشتر و دیگر امتیازات) پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

دولت ترامپ همچنان خالی از سکنه +عکس

نشست محرمانه در برج ترامپ با محوریت ایران

براساس گزارش تایم، تحت «فرمول هزینه‌ها +۵۰» در برخی موارد احتمالاً از کشورهای میزبان خواسته خواهد شد، پنج تا شش برابر بیشتر از هزینه‌ای که الان میکنند بابت استقرار نظامیان آمریکایی پول پرداخت کنند.

تیم نزدیک به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این اقدام را به عنوان راهی برای افزایش سرعت شرکای ناتو در در هزینه‌های دفاعی عنوان می‌کند. با این حال، در حالی که ترامپ مدعی است که فشارهای او منجر به صرف میلیاردها دلار بیشتر در هزینه‌های دفاعی اعضای ناتو شده، در عین حال در این زمینه گام‌های کندی صورت می‌گیرد.

به نوشته نیوزویک، مقام‌های آگاه میگویند که این ایده ماهها تحت بررسی قرار دارد. در حالی‌که آمریکا به متحدان برای پرداخت پول فشار بیشتری وارد می‌کند، اما ممکن است این فشار کاهش یابد. اینک حتی موج‌های شوک آوری در وزارت دفاع و خارجه آمریکا نیز مشاهده می‌شود و مقام‌های این وزارتخانه‌ها می‌ترسند که این امر به خشم متحدان آمریکا در آسیا و اروپا منجر شود و میزان تعهد ترامپ به آن‌ها را زیر سئوال می‌برد.

یکی دیگر از موارد نگرانی بحث در زمینه پذیرا بودن این کشورها از نظامیان آمریکایی است. در برخی از کشورها در مورد اینکه آیا آن‌ها خواهان حضور نیروهای ایالات متحده هستند، بحث‌هایی در جریان است. در حالی‌که برخی از این کشورها از جمله لهستان به طور آشکار از حضور نیروهای آمریکا حمایت می‌کنند، اما مردم برخی کشورهای دیگر مانند آلمان و ژاپن مدتهاست که مخالف حضور نظامیان آمریکایی هستند.

در همین زمینه سخنگوی دولت کره جنوبی، دیگر متحد آمریکا می‌گوید بر خلاف آنچه رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده، سئول هنوز با افزایش مبلغ پرداختی به آمریکا برای ادامه حضور نظامی در کره جنوبی موافقت نکرده است. هرگونه توافق نظامی بین سئول و واشنگتن نیز باید در مجلس کره‌جنوبی تایید شود.

کره جنوبی از اوایل دهه نود میلادی تاکنون بخش زیادی از بار مالی حضور نیروهای نظامی آمریکا و نگهداری از دارایی‌های راهبردی این کشور در شبه جزیره کره را تامین می کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس