کد خبر 943141
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
لواندوفسکی

مهاجم لهستانی بایرن مونیخ ضمن کمک به تیمش برای صدرنشینی در بوندس لیگا یک رکورد فردی مهم هم به ثبت رساند.

به گزارش مشرق، روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ با زدن دو گل از ۶ گلی که تیمش در خانه به ولفسبورگ زد، رکورد مهاجم پیشین این تیم کلودیو پیزارو (کسی که در ۲ دوره، ۹ سال پیراهن بایرن را به تن داشت) به عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ بوندس لیگا را شکست.

لواندوفسکی اکنون در ۲۸۱ بازی‌اش در بوندس‌لیگا شامل دوران بازیگری‌اش برای بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ توپ زده ۱۹۷ گل زده است. او سال ۲۰۱۰ از تیم لچ پوزنان لهستان به بوروسیا دورتموند پیوست و در سال ۲۰۱۴ نیز از این تیم به باواریایی‌ها ملحق شد، جایی که ۱۲۳ گل دیگر به گل‌هایش در بوندس‌لیگا اضافه کرد.

بیشتر بخوانید:

مسن‌ترین گلزن تاریخ بوندسلیگا

لواندوفسکی ۳۰ ساله به سایت بوندس‌لیگا گفت: من باید بگویم که بسیار بسیار افتخار می‌کنم که دستاوردی مانند این را کسب کرده‌ام. اکنون تعداد گل‌های لواندوفسکی دو تا از پیزارو که در حال حاضر برای تیم وردبرمن بازی می‌کند بیشتر است. من می‌دانم که کلودیو هنوز دارد بازی می‌کند اما من هم هنوز دارم بازی می‌کنم و می‌خواهم به این روند ادامه دهم.

لواندوفسکی ادامه داد: من خوشحالم که مقابل ولفسبورگ گل زدم. ما واقعاً خوب بازی کردیم و من واقعاً از شیوه‌ای که اوضاع دارد پیش می‌رود خوشحالم.» لواندوفسکی در ۱۷ بازی‌اش مقابل ولفسبورگ تا کنون ۲۰ گل زده است و گرگ‌ها را به یکی از قربانیان محبوب خود تبدیل کرده است.

۱۰ گلزن غیرآلمانی برتر بوندس‌لیگا

۱) روبرت لواندوفسکی (۱۹۷ گل، ۲۸۱ بازی)
۲) کلودیو پیزارو (۱۹۵ گل، ۴۶۶ بازی)
۳) جووانی البر (۱۷۱ گل، ۲۶۰ بازی)
۴) وداد ایبیشویچ (۱۱۹ گل، ۳۰۹ بازی)
۵) آیلتون (۱۰۶ گل، ۲۱۶ بازی)
۶) استفان چاپیوسات (۱۰۶ گل، ۲۲۸ بازی)
۷) پیر امریک اوبامیانگ (۹۸ گل، ۱۴۴ بازی)
۸) آرین روبن (۹۸ گل، ۱۹۸ بازی)
۹) بوم کون چا (۹۸ گل، ۳۰۹ بازی)
۱۰) آنتونی یبوا (۹۶ گل، ۲۳۳ بازی)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس