فدراسیون تنیس

رئیس فدراسیون تنیس گفت: شاید برخی دوستان در بدنه وزارت با ما خوب نیستند و این هم طبیعی است و من هم می دانم چه کسانی هستند.

به گزارش مشرق، مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس در نشست خبری اظهار داشت: یکی از فدراسیون‌هایی هستیم که دو برنامه پنج‌ساله داریم. برنامه پنج‌ساله اول ما توسعه کمی ورزش تنیس بود که اتفاقات خوبی افتاد و به افزایش زمین‌های تنیس ما منجر شد. برنامه پنج ساله دوم ما به توسعه کیفی ورزش تنیس مربوط می‌شود که روی دیوار فدراسیون نصب شده و باید به این سمت حرکت کنیم. در فدراسیون ما برابری جنسیتی ایجاده شده است. از دیگر اتفاقات خوب در فدراسیون تنیس برگزاری مسابقات توسط سازمان لیگ است و فدراسیون فقط در کنار سازمان لیگ است. مسابقات هم با همکاری بخش خصوصی بر گزار می‌شود.
بیشتر بخوانید:

او در مورد برگزاری مسابقات توسط فدراسیون گفت: در ۸ سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ مسابقه بین المللی برگزار شده و میزبان مسابقات دیویس کاپ و مسابقات زیر ۱۴ و ۱۸ سال بودیم. ۳۴ دوره مسابقات فیوچرز را میزبانی کردیم. در بحث مسابقات به جرات می‌توانم بگویم یکی از فدراسیون‌های پیش رو هستیم و تمام مسابقات با همکاری بخش خصوصی است و فدراسیون برای برگزاری مسابقات از بودجه دولتی استفاده نمی‌کند. نمونه آخر مسابقات که برگزار کردیم جام حذفی در کیش بود که ۱۰۷ در مردان و ۵۲ در بانوان شرکت کنند که نشان دهنده علاقه مندی به تنیس و توسعه این رشته بود.

*عملکرد ما نباید با مسابقات دیویس کاپ و فدکاپ سنجیده شود

شایسته افزود: تنها مسابقات ملی برای ما دیویس کاپ و فدکاپ است و مانند بقیه رشته‌ها جام جهانی و از این قبیل مسابقات ندارد. طبیعتاً عملکرد ما نباید با دو سه روز دیویس کاپ و فدکاپ سنجیده شود. بر این اساس دوستان در وزارت وززش و کمیته ملی المپیک با حضور ما در کشورهای اسلامی داخل سالن آسیا و بازی‌های اسیا موافقت کردند تا بازیکنان ما تجربه خوبی به دست آورند.

سرپرست فدراسیون تنیس در مورد مسابقات پیش رو گفت: ما در رده‌های سنی نتایج خوبی داریم و اقدامات خوبی صورت گرفته است. از هفته بعد سه اعزام به بحرین و امارات داریم. یک اعزام به قطر داریم. اردوی تیم ملی بزرگسالان در حال برگزاری است و داریم تدارک می‌بینیم که تیم به مسابقات سه هفته‌ای تونس بروند.

*احساس کنم که مرا نمی‌خواهند، می‌روم

وی در مورد انتخابات تنیس و حواشی آن و اینکه وزارت ورزش مشکلی در این زمینه با شما دارد یا خیر، گفت: منتظرم که اعلام کنند. آخرین خبر انتخابات اوایل سال آینده ما کمک کردیم که ثبت نام‌ها به موقع انجام شود. دونفر تایید شده و انتخابات بهار برگزار می‌شود. رابطه ما و وزارت ورزش خوب است و اگر کوچک‌ترین احساسی کنم که وجود شایسته به تنیس کشور لطمه بزند، کنار می‌روم. بارها هم به داورزنی و سلطانی فر گفتم، طبیعتاً کمک هم برای کمک به تنیس است، اگر در غیر اینصورت باشد اخلاقاً و شرعا درست نیست.

سرپرست فدراسیون گفت: این عنایت و توجه وزارت و کمیته به تنیس نشان دهنده این است که وزارت و کمیته روند توسعه تنیس را در موردش خوب قضاوت می‌کنند. خوشبختانه در دوره‌ای هستیم که رابطه وزارت و کمیته خوب است و ما هم کمک می‌کنیم که بیشتر شود. در هیات اجرایی هم وظیفه خودم می دانم که به ورزش کشور کمک کنم. در مجموع اگر احساس کنم که مرا نمی‌خواهند دیگر پشت میز فدراسیون تنیس نخواهم بود. برای انتخابات هم علی رغم میل باطنی خودم در آخرین روز ثبت نام کردم تا بتوانم باز هم کمک کنم. الان هم در دوران سرپرستی تلاش می‌کنم که خدشه‌ای در کارها ایجاد نشود.

وی در مورد اینکه چرا فقط در بخش پایه هستید و در رده بزرگسالان آسانسوری پایین بالا می‌رویم؟ عنوان کرد: من به دنبال پایه سازی هستم و مطمئنم این بچه‌ها آینده خوبی را برای تنیس رقم خواهند زد. هرگاه از گلخانه‌ای خارج شدیم و استعدادیابی کردیم نتیجه خوبی گرفتیم. نمونه اش فدراسیون والیبال بود که نتایج خوبی گرفت. تلاش این است که روی این بازیکنان که انگیزه زیادی دارند سرمایه گذاری کنیم. البته تیم بزرگسالان هم برای حضور در دیویس کاپ برای ما مهم است. تجربه خوبی در بازی‌های آسیایی کسب کرده است و امیدواریم نتایج خوبی بگیرند.

شایسته گفت: یکی از ایرادات ما این است تا جایی می‌نشینیم گذشته خود را فراموش می‌کنیم، اما ما طبق یک برنامه منظم هر هفته به دیدار یکی از پیشکسوتان و روسای فدراسیون‌های قبلی می‌رویم.

رئیس فدراسیون تنیس در مورد اینکه برنامه تان تا کجا پیش خواهد رفت، گفت: برنامه ۵ ساله اول توسعه کمی بود و خوشبختانه زمین‌های تنیس خوبی ایجاد شد و یکی از حسن‌های کار ما این بود که هیچ گاه به سمت سازمان‌های دولتی نرفتیم چون با عوض شدن رئیس آن برنامه‌ها ناقص می‌ماند. بخش خصوصی عقل اقتصادی خوبی دارند و سرمایه گذاری خوبی می‌کند. کمتر رئیس فدراسیونی به شهرستان‌های یک استان می‌رود اما ما به شازند رفتیم و مسؤولین شهری آن علاقمندی زیادی به تنیس داشتند و قرار شد ۴ زمین ایجاد شود. با این شرایطی که سپری کردیم، برنامه ۵ ساله دوم ما به سمت کیفی سازی رفته است. صرف برگزاری مسابقه برای من اهمیتی ندارد و اگر اینطور بود لیگ برتر را برگزار می‌کردیم. اگر کیفیت خوبی نباشد، هیچ سودی به ورزش ما نمی‌رساند و بحث کیفی در وهله او ل است.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم برگزاری دوره مربیگری برای شهرستان‌های هر استان هستیم. این را هم باید عنوان کنیم که علاقمند برای مربیگری تنیس کم نداریم اما برنامه ما براساس میزان نرم افزار و سخت افزاری است که داریم و به همین دلیل یک مقدار در صدور کارت‌های مربیگری سخت گیری می‌کنیم.

شایسته عنوان کرد: به سمت داشتن زمینهای هارد کورت می‌رویم و در حال حاضر در تهران چند زمین احداث شده است. در دنیا هم تمام مسابقات در زمین هارد کورت صورت می‌گیرد. ما هم نیاز به خرید تجهیزات داریم که امیدوارم بتوانیم وارد کنیم.

*شاید برخی دوستان در بدنه وزارت با ما خوب نیستند

وی در مورد اینکه گفتید رابطه شما با وزارت ورزش خوب است اما ظاهراً آنها بنا به دلایلی با شما خوب نیستند و شاید ثبت نام مجدد کنند و آیا دوباره می آیید یا خیر، گفت: اگر بخواهیم نشانه کنار هم بگذاریم، زیاد می‌شود. برخوردها خوب بوده است. شاید برخی دوستان در بدنه وزارت با ما خوب نیستند و این هم طبیعی است و من هم می دانم. ۵۲ فدراسیون داریم و قرار نیست همه با هم خوب باشند، اما تا حالا نشده که شورای برون مرزی داشته باشیم و اعزام‌های ما را رد کنند، یک بار هم نشده است. هیچ وقت اعتقاد نداشتم که آدم در خانواده خودش درگیری ایجاد کند باز هم می گویم تا زمانی که مجموعه وزارت مرا بخواهد هستم. دعوا باید در خانواده حل شود و اجازه ندهیم که کسی دیگر تصمیم بگیرد. اگر کشور ما به اینجا رسیده به خاطر همین حرف‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در شورای عالی ورزش که می‌گفتند نباید به مسابقات اعزام شویم. وقتی توضیح دادم حتی یک مخالف هم وجود نداشت و بانوان هم حتی اعزام شدند. در حال حاضر طبق اعلام اسبقیان تایید صلاحیت‌های دو نامزد آمده و بنابراین ثبت نام محدودی نخواهد بود. اگر مجدد هم باشد انجام می‌دهم. فقط اگر بگویند حضور من به صلاح نیست، می‌روم. اگر ماندن ضرر بزند، منطقی و عقلانی نیست که بمانم. دوره قبلی هم با سلطانی فر صحبت کردم و بعد ثبت نام انجام دادم. باید هماهنگی وجود داشته باشد.

*مد شده است که کاستی‌های خودمان را گردن دیگران بیندازیم

رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به مزایده تنیس استقلال گفت: سوء تفاهم پیش آمده بود و صحبت کردیم که حل شد، گاهی اوقات دوستان به دنبال اثر منفی در وزارت ورزش هستند و می‌خواهند بگویند وزارت ورزش، شایسته را نمی‌خواهد. تا امروز شرکت توسعه رابطه خوبی با ما در مورد زمین استقلال داشته است. ما امسال با وجود مشکلات اقتصادی زیاد ۴۵۰ میلیون تومان بدهی و اجاره به شرکت توسعه اماکن ورزشی داده ایم که مبلغ کمی نیست. تمام برنامه‌های ما چه آموزشی و چه اردویی در آکادمی استقلال است. وظیفه یک مدیر ایجاد آرامش در محیط کارش است. رشته خود من بعد از مهندسی، مدیریت بحران بوده است. اگر درآمد باشد که هزینه کردن سخت نیست و یک مدیر باید در زمان بحران مدیریت کند. الان مد شده است که کاستی‌های خودمان را گردن دیگران بیندازیم. این اخلاقی نیست. ما همه وضعیت کشور را درک می‌کنیم.
رئیس فدراسیون تنیس گفت: ما چند مغرض در سال‌های اخیر داشتیم که خوشبختانه دیگر مقبولیتی ندارند. برخی نسبت به جام حذفی انتقاد داشتند اما به هر حال مدیریت کردن ۱۰۷ تیم آن هم در کیش، سخت است.

وی در مورد آسانسوری شدن تیم ملی در دیویس کاپ گفت: من هم قبول دارم و به خاطر همین روی سنین پایه سرمایه گذاری کردیم و برای توسعه تنیس از ۵۰ کارشناس تنیس نظر خواهی کردیم. من دنبال موفقیت ورزش تنیس هستم و هر نظری که کمک کند.

*اگر حکم سرپرستی نداشتم، بی عقلی بود اینجا بنشینم

شایسته اظهار داشت: علیرغم میل باطنی‌ام در آخرین روز انتخابات ثبت‌نام کرده‌ام. اگر می‌دانستم توانایی ادامه همکاری با این فدراسیون را ندارم مطمئن باشید ورود پیدا نمی‌کردم.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود رابطه ما با وزارت ورزش و جوانان یک طرفه است قبول ندارم. اگر چه این رابطه یک طرفه باشد یا دو طرفه من به عنوان مسئول فدراسیون تنیس وظایفم را انجام می‌دهم. شاید در بدنه وزارت و کمیته افرادی باشند که مخالف حضور من در تنیس باشند که آنها را هم می‌شناسم. اما اینها دلیل نمی‌شود که مسئولیت خودم را انجام ندهم. همیشه اعتقاد دارم اگر مشکلی هم وجود دارد باید در خانواده حل شود نه اینکه بحث‌ها را به بیرون و به رسانه و فضاهاهای دیگر بکشیم. این هماهنگی‌ها باشد کمتر درگیری‌های ذهنی ایجاد می‌شو.د

سرپرست فدراسیون تنیس ادامه داد: هیچ وقت نباید به ایجاد بحران کمک کنیم. من اگر بتوانم در این شرایط اقتصادی و کمبود منابع مالی مجموعه خود را مدیریت کنم، مدیر هستم. من هیچ وقت نمی‌گویم چون پول نداریم کار نمی‌کنم.

شایسته در پاسخ به این سوال که آیا حکم سرپرستی خود را دریافت کرده‌اید گفت: حکم سرپرستی من صادر شده است. اگر حکم سرپرستی نداشته باشم عقلانی نیست که در فدراسیون حضور پیدا کنم چک امضا کنم و کارهایم را پیگیری کنم. امیدوارم هر فرد دیگری نیز که در انتخابات بعدی فدراسیون بر مسند ریاست فدراسیون می‌نشیند فردی لایق باشد و بتواند امور این فدراسیون را به بهترین شکل ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس