کد خبر 942137
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
هری کین - تاتنهام و دورتموند

تاتنهام برای دومین بار در تاریخ خود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

به گزارش مشرق، در یکی از مسابقات شب نخست از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میزبان تاتنهام بود و در پایان با قبول شکست ۱-۰، با شکست ۴-۰ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

دو تیم با این ترکیب اولیه پای به میدان گذاشتند:

دورتموند (۱-۴-۱-۴)

بورکی؛ وولف، آکانجی، وایگل، دیالو؛ ویتسل؛ سانچو، رویس، گوتزه، گوئریرو؛ آلکاسر

تاتنهام (۲-۱-۴-۳)

لوریس؛ آلدرویرلد، سانچز، فرتونگن؛ اوریر، وینکس، سیسوکو، دیویس؛ اریکسن؛ سون، کین

بیشتر بخوانید:

پایان تحقیر آمیز سلطنت ۳ ساله رئال در اروپا / شکست سنگین مادریدی‌ها برابر آژاکس

 

مطابق انتظار دورتموند بازی را از همان ابتدا به دست گرفت اما در خلق موقعیت جدی ناتوان نشان داد تا اسپرز ۲۰ دقیقه حیاتی ابتدایی را بدون دریافت گل پشت سر گذاشت. از این دقیقه به بعد تسلط دورتموند بر بازی بیشتر شد و تاتنهام تحت فشار قرار گرفت و لوریس در دو صحنه متوالی مجبور به واکنش روی ضربات وایگل و گوتزه شد. تاتنهام نیز در این دقایق موقعیت بسیار خوبی را به وسیله سون از دست داد.

تاتنهام به سختی و با درخشش لوریس نیمه اول را بدون گل خورده به پایان رساند تا با توجه به پیروزی ۳-۰ بازی رفت، با خیالی نسبتاً آسوده نیمه دوم را اغاز کند. تنها ۴ دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم، خیال تاتنهام از صعود راحت شد.

غفلت مدافعان دورتموند در دفع توپ موجب شد تا موسی سیسوکو با هدف قرار دادن فضای خالی بین مدافعان دورتموند هری کین را پا به توپ کند. آقای گل جام جهانی روی این پاس با بورکی تک به تک شد و با ضربه استادانه پای راست توپ را به تور دروازه رنبورها چسباند تا دورتموند ۱-۰ عقب افتاده و برای صعود به زدن ۵ گل نیاز داشته باشد.

کین همچنین با این گل، در رقابت‌های اروپایی ۲۴ گله شد و با عبور از جرمین دفو، به تنهایی به بهترین گلزن تاریخ تاتنهام در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد.

بعد از این گل، تاتنهام با خیالی آسوده به مسابقه ادامه داد و دورتموند علیرغم در اختیار داشتن توپ، به نظر هدفی برای حمله به سمت دروازه تاتنهام نداشت. البته دورتموند در این نیمه یک موقعیت جدی را نیز به وسیله آلکاسر از دست داد.

بازی در نهایت با برتری ۱-۰ تاتنهام به پایان رسید تا شاگردان پوچتینو با برتری ۴-۰ در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به مرحله یک چهارم نهایی راه یابند. بعد از فصل ۱۱-۲۰۱۰ این دومین باری است که تاتنهام موفق به حضور در این مرحله از رقابت‌ها می‌شود. همچنین رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی تاتنهام برابر دورتموند حفظ شد.

شاگردان لوسین فاوره در دورتموند نیز که در ابتدای هفته به آگسبورگ باخته بودند، به روند ضعیف خود در بازی‌های مرحله حذفی لیگ قهرمانان ادامه دادند. این شکست، یازدهمین باخت دورتموند در ۱۴ بازی اخیر این تیم در مراحل حذفی مسابقات بود. جالب آن که در ۱۴ مسابقه قبل تر، دورتموند تنها یک بازی را واگذار کرده بود!

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس