کد خبر 941764
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
عادل الجبیر نمایه

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان برای بازگشایی سفارت ریاض در دمشق و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شرط گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در جریان نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که روز دوشنبه برگزار شد، از گفتگو و رایزنی در ارتباط با مسائل سوریه، یمن و موضوع فلسطین خبر داد.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در این نشست خبری همچنین در ارتباط با برخی خبرها پیرامون بازگشایی سفارت عربستان در سوریه اظهار داشت: بازگشایی سفارت عربستان در دمشق به پیشرفت در روند سیاسی سوریه بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

ریاض به بقای اسد رضایت داد؟

الجبیر همچنین صحبت درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را بسیار زودهنگام عنوان کرد.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در عین حال افزود که کشورش همواره بر تمامیت ارضی سوریه و لزوم یافتن راه حل سیاسی برای این کشور تاکید کرده است.

مقام سیاسی عربستان در حالی بازگشایی سفارت این کشور در سوریه را مشروط به پیشرفت روند سیاسی عنوان کرده، که یک روز پیش از این روزنامه «القدس العربی» اعلام کرده بود که عربستان سعودی یک کنسول و دو کارمند خود را به سفارت این کشور در سوریه اعزام کرده است.

سخنان عادل الجبیر در جریان نشست مشترک با سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه ایراد شده که از روز گذشته وارد عربستان شده است. لاوروف همچنین قرار است پس از عربستان از برخی دیگر از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دیدن کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    5 3
    لانه جاسوسی عربستان!وهابی خانه!
  • DE ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    1 0
    40 سال سفارت آمریکا در ایران نداریم راحتیم حالا سوریه اگه می خواهد دوباره به جنگ داخلی مبتلا بشه لانه ی جاسوسی از نوع وهابی و سلفی را دوباره دایر کند و روز از نو روزی هم از نو. فقط در آمریکا کودتا و جنگ داخلی صورت نمی‌گیرد چون در آمریکا سفارت آمریکا وجود ندارد.
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    1 0
    :)))))برو بچه اول برا کشور خودت قانون اساسی بنویس بعد برا بقیه قپی بیا طرف کشورش مثل جنگل اداره می شه بعد برا سوریه شرط می ذاره
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    1 0
    اول ببينه راهش ميدند بعدا شرط بذاره مرتيكه الدنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس