کد خبر 941445
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
کمیسیون فرهنگی

عضو کمیسیون فرهنگی جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، نصرالله پژمانفر عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه مواد ۱۵، ۱۶ و ۱۷ طرح تعالی جمعیت خانوده بررسی شد.

بیشتر بخوانید:

بیشترین عامل طلاق زوجین چیست؟

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون مقرر شد که در پاسگاه‌های نیروی انتظامی مشاوره خانواده مستقر شود تا زوجینی که مشکلات خانوادگی دارند و به مراکز نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند از راهنمایی مشاورها استفاده کنند تا رفع خصومت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: همچنین در این جلسه قوه قضائیه ملزم شد که مراکز مشاوره را راه‌اندازی کند زوجین که خواستار طلاق هستند به این مراکز مراجعه کنند و مشاوره بگیرند و اگر در نهایت به توافق نرسیدند از سوی این مراکز تأدیه دریافت و پس از آن برای طلاق اقدام کنند.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به مصوبه دیگر این کمیسیون، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تا برای قضاتی که تعداد پرونده‌های صلح و سازش آنها در موضوع طلاق بیشتر باشد، مشوق‌های برای آنها در نظر گرفته شود تا انگیزه‌ای شود که قضات تلاش خود را جهت صلح و سازش صرف کنند.

وی ادامه داد: بر اساس یکی از مصوبه‌های کمیسیون درباره این طرح، ستاد کل نیروهای مسلح مکلف شد، کمک هزینه مسکن متاهلی را در اختیار سربازان متأهل در حین خدمت وظیفه قرار دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: همچنین طبق یکی از مصوبات کمیسیون بانک‌ها موظف شدند در اسرع وقت تسهیلات ازدواج و خرید مسکن را در اختیار متاهلان قرار دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • RO ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    0 0
    همه را سریال شبکه 3 ( گرگ و میش ) از بین میبره با جملات فیمینیستی و اینکه زن نباید سالها منتظر بمانه تا طلاق بگیره و ................. روی جم را سفید کرد
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 1
    این کارها اصلا لازم نیست ، فقط اگر در دوره سربازی هفته ای یک ساعت اخلاق در خانواده آموزش بدن ، تا ۸۰ درصد طلاق ها کاهش پیدا می کند
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      حالا مشکل اخلاقی وخودخواهی وتکبر وتوهم دخترها رو کجا برطرف کنند تو توالت!؟
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      قعلا که دخترها مشکلات اخلاقی ورفتاریشون سر به فلک میزنه!
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    قرص رفع خصومت هم تجویز بفرمایید
  • ناشناس IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    خیلی زحمت کشیدید!این طرحه جدیده؟جلوگیری ازطلاق؟یک دکان برای یک عده باز شده فقط..
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    از وقتی این زنای فمنیست رفتن تو مجلس وقوانین ازدواج رو دستکاری وننه من غریبم درآوردند وضع ازدواج وطلاق به افتضاح کشیده شد!
  • DE ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    1 3
    بیشترین عامل طلاق زوجین چیست؟// دانشمندان با آمار دقیق بیشترین عامل طلاق زوجین را ازدواج دانسته اند و طبق آمار از هر 10000 نفری که ازدواج نکردند یک نفر هم طلاق نگرفته.- البته یک آمار دیگر علت طلاق را فیلم های عشقی میدانند که ذوجین باورشان میشود کرایه خانه و مخارج .... با دوستت دارم عزیزم پرداخت میشود. زندگی جنگ است جانا بهر جنگ آماده شو/ نیست هنگام تامل بیدرنگ آماده شو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس