جشن ۶۸ سالگی کیومرث پوراحمد

به راستی اگر انقلاب نشده بود، این مدعیان هنر، کجای آن شبه هنر شاهنشاهی قرار داشتند؟

به گزارش مشرق، «در طی این چهل ساله برایم توقف ایجاد کردند». «در این ۴۰ سال گذشته، کدام روز ما روز خوبی بوده» تکرار اینگونه جملات که چندبار از سوی معدودی به اصطلاح هنرمندان ما در موقعیت‌های مختلف که میکروفونی بدست آورده، در مراسمی چه جشن یا عزا بیان شده، دیگر به تدریج گوش‌های مخاطبان را حساس کرده است. جملاتی یکسان با یک نوع ادبیات و لحن بیانی و یک موتیف خاص، آن هم از سوی کسانی که قبل از این ۴۰ سال و در دوران پیش از انقلاب در عرصه هنر و تلویزیون و سینما اصلاً محلی از اِعراب نداشتند و در نهایت در حد و اندازه یک دستیار جز یا بازیگر دست چندم تئاترهای پرت و گمنام فعالیت می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

اشک‌های سیروس الوند بر پیکر برادرش

آخرین آمار از پرفروش‌ترین فیلم‌ها +جزئیات

جایزه خانواده به فیلم ضد خانواده


واقعاً این جملات از کجا در دهان این افراد نهاده و بر زبانشان جاری می‌شود که این‌قدر کپی شده به نظر می‌رسد؟ آیا بخشنامه یا سناریو و یا طرحی است که در چهلمین سالگرد انقلاب، همراه با خیل عظیم تبلیغات رسانه‌های بیگانه و دشمنان تاریخی این ملت، تعدادی معدود از به اصطلاح هنرمندان را هم به میدان کشیده و با خود همراه سازند؟


مگر در طول همین ۴۰ سال که این حضرات ادعا دارند یک روز خوش ندیده و در واقع آنها را متوقف کردند!! بیشترین کارهای تولیدی در حد بازیگران نقش اول و درجه یک و انواع و اقسام فیلم و سریال و پروژه‌های میلیاردی و جایزه و تقدیر و تجلیل و… در اختیار این افراد قرار نگرفت و تقریباً در حالی که بسیاری از هنرمندان سینما و تلویزیون ما بیکار بوده و یا به ندرت دعوت به کار برای فیلم یا سریالی می‌شدند، این حضرات مدام یا سر صحنه سریال یا فیلم‌های سینمایی بودند و یا سریال و فیلم‌هایی در دست ساخت داشتند و دستمزدهای نجومی دریافت می‌کردند، بارها و بارها از جشنواره‌های مختلف و همین تلویزیونی که ادعا دارند، نگاه نمی‌کنند، جایزه گرفتند و حتی در اوج فتنه ۸۸ علی‌رغم فعالیت برای فتنه‌گران اما پروژه سریال میلیاردی به آنها واگذار شد. آیا اینها نشانه روزهای ناخوشی بوده که این افراد مدعی‌اش هستند؟!!


به راستی اگر انقلاب نشده بود، این مدعیان هنر، کجای آن شبه هنر شاهنشاهی قرار داشتند؟ در آن فضای ابتذال فیلمفارسی و سوپربازیگرانی که به هر حال در آن فضا جا افتاده و میدانی برای خود برپا کرده بودند، این افراد کجا می‌توانستند اساساً عرض‌اندام بکنند و حتی اگر رنگ آن جماعت را هم می‌پذیرفتند، در نهایت بیشتر از یک وسیله صحنه، به‌حساب نمی‌آمدند!


دیروز یکی از همین افراد که فیلم‌های اخیر وی با تمسخر منتقدان روبه‌رو شده است، در مراسم تشییع خشایار الوند، بدون مقدمه و مناسبتی بیان کرده است که «در این ۴۰ سال گذشته کدام روز ما روز خوبی بوده؟»!
او درحالی چنین حرفی را به زبان آورده که در ۴۰ سال اخیر از مواهب تلویزیون، بنیاد فارابی، بنیاد روایت فتح و… بیشترین بهره را برده است.
 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    15 11
    از بی سوادی معتمد آریا کلید خورد.
  • حامد IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    15 18
    واقعیت تلخه ولی درست میگه.هم دشمنان و هم مسئولین بی کفایت نگذاشتند یه روز خوش داشته باشیم.الان ما از کدام دوره باید راضی باشی.بنی صدر،موسوی،خاتمی،احمدی نژاد،هاشمی.حتی رهبری هم راضی نیست.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    6 5
    این حقیقت است تنها دزدان بیت المال و کسانی که قید و بندی ندارند روز خوش میبینند
  • FR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    10 7
    از وقتی یادم میاد روز خوش ندیدیم تو دیدی مشرق! البته برای ژن های خوب هست
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    3 4
    احسنت گل گفتی
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    9 6
    خیلی بیخود کرده این حرفها همه از سر سیری است- این جماعت همیشه طلبکارند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    16 0
    نویسنده کاملا واضح داره میگه توی این 40سال کسانیکه هیچ چیزی نبودن به همهچیز رسیدن
  • محسن IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    5 10
    انقلاب اسلامی در بخش فرهنگ و اقثصاد نیاز به یک رفرم جدی دارد
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    11 6
    اگر انقلاب نمی شد، این بازیگران میکروفن به دست الان کفش های هنرمندان آمریکایی رو جفت می کردن یا در حال تمیز کردن سرویس بهداشتی آنها بودن، نمک خوردن و نمک دان شکستن یعنی همین. خدا ازشون نگذره اگر کوتاهی در انقلاب رخ داده از جانب همین افراد بوده که الگوی مردم شدن.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    2 5
    احسنت گل گفتی
  • ناهيد IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    12 1
    روز خوش را ژن هاي خوب ديدند و آنهايي كه فرزند و نتيجه هاشون در امريكا و نيويورك هستند. ولي مردم جنگ و فقر و خشكسالي و بيكاري و صف و كوپن را تجربه كردند.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    7 9
    ازبس به این دلقک ها رو داده اند - دعوای خرم و هایده را مشرق در دهه پنجاه از روابط خشن این جماعت هذیان گورا منتشر کنید تا بفهمند از مقداری خود خود مطلع شوند.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    6 0
    با این فیلم افتضاحی که در جشنواره فجر نمایش داد باید هم از این حرفها بزند. البته ممکنه برخی حرفهایش درست هم باشه ولی چون مخلوط با عقده گشایی و بی انصافیست کسی به آن توجه نمی کنه. ایشان خیلی اشتباه کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس