اصغرزاده

یک روزنامه اصلاح‌طلب، طی گزارشی به دلایل خروج وزرای نامدار و چهره‌های اصلی کابینه از دولت روحانی پرداخت.

به گزارش مشرق، موضوع کابینه دولتی است که به صفت اعتدال‌گرایی خود می‌بالد، اما هر روز با شایعه کناره‌گیری و استعفا یا استیضاح یکی از وزرایش و از قضا وزرای مهم خود دست و پنجه نرم می‌کند. شاید مهم‌ترین پرسش این است که کابینه با چه وضعیتی روبه‌روست؟ و اینکه اساساً این خروج وزرا از دولت کابینه را به چه وضعی دچار می‌کند. در مورد خاص ظریف، اگر چه همه چیز دست به دست هم داد تا او به دولت بازگردد، اما دست کم درباره سایر وزرا وضعیت فرق کرده و می‌کند. یعنی آنها که قصد خروج از دولت داشتند، ‌خارج شدند و حسن روحانی ماند و آنچه از سایر اعضای کابینه‌اش باقی مانده است؛ یعنی برخی مهره‌های اصلی رفته‌اند و مانده مهره‌هایی که از اول در زمین‌ بازی روحانی نبودند، اما به ناچار آنها را وارد زمین کرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش جهان نیوز در ادامه گزارش این روزنامه حامی دولت آمده است: سوال این است که چه چیزی باعث شده تا برخی وزرا، بیش از ماندن به رفتن ترغیب شوند؟ یا به عبارت ساده‌تر مگر در دولت چه می‌گذرد؟ ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگوی خود با «شرق» به این سوال پاسخ داده است و می‌گوید: به اندازه کافی شواهد داریم که نشان دهد دولت ضعیف شده است. در شرایط فعلی در حالت بی‌دولتی به سر می‌بریم. نه اینکه دولتی نداشته باشیم، بلکه دولتی وجود دارد که در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی دست پایین را دارد.

اصغرزاده ادامه می‌دهد: مهم‌ترین دستاورد دولت که قابل دفاع بود، مسئله برجام بود که الان به یک وصله ناجور بدل شده است. اشکال دولت روحانی این است که چون اولویت خود را حل مسئله هسته‌ای و برجام گذاشته و در سال ۹۵ هم به موفقیتی دست پیدا کرد، اما باعث شد که در سایر حوزه‌ها دست پایین‌تر داشته و انگیزه‌ای هم برای برنامه‌ریزی نداشته باشد.

اصغرزاده اضافه می‌کند: بر همین اساس، ‌با خروج آمریکا اقتصاد و سیاست خارجی متلاطم شده و دولت به لحاظ سیاست داخلی و خارجی چون برای تحقق اهداف خود پشتوانه کافی ندارد، باعث می‌شود که وزرای قدرتمند از کابینه خارج شوند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
    1 0
    نتیجه ی توهم و اعتماد به دشمن همین هست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس