کد خبر 940518
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
حامد زمانی:یک عمر پلی‌بک خوانده‌ام!/ دانشگاه آزاد: برخورد می‌کنیم

حامد زمانی چند روز پس از انتشار ویدئوی پرحاشیه اجرای پلی‌بکش در جشن چهل سالگی انقلاب در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب با انتشار متنی علیه منتقدانش موضع گرفت.

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته ویدئوی کوتاهی از اجرای حامد زمانی در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در فضای مجازی منتشر شد که به نظر می‌رسید او در این مراسم لب‌خوانی می‌کرده، به یک باره متن شعر از یادش رفته و صحنه را ترک کرده است.

انتشار این ویدئو موجب بروز حاشیه‌ها و انتقاداتی علیه این خواننده شد. شائبه اجرای پلی‌بک حامد زمانی و انتقادات از او زمانی صورت جدی‌تری پیدا کرد که هم زمان این شایعه به‌صورت فراگیر در فضای مجازی پخش شد که او برای این اجرا رقمی بالغ بر ۹ میلیون تومان پول دریافت کرده است! شایعه‌ای که البته نه از طرف زمانی و نه از سوی برگزارکنندگان با هیچ واکنشی مواجه نشد.

واکنش مجازی پس از یک هفته سکوت

انتشار این ویدئو و انتقادات از آن طی روزهای گذشته با سکوت حامد زمانی و مسئولان برگزاری این مراسم همراه بود تا اینکه زمانی امروز و در صفحات رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی با انتشار متنی نسبت به این حواشی واکنش نشان داد.

زمانی در بخش‌هایی از متن عجیب و پرکنایه خود با تیتر «اعتراف میکنم پلی‌بک کردم!» نوشت: «اونجا که «برانداز» و «جمهوری‌اسلامی» بهم میرسن؛ «بسیج» و «اپوزوسیون»؛ «بسیجی» و «منفعت‌طلبی»؛ اونجایی که «دین» و «دروغ»؛ «شیعه» و «تهمت و بردن‌آبرو»؛ اونجا که «خامی» و «ادعا» و «خطا» و «طلبکاری» و اون نقطه‌ای که «مکتب» و «جو» و «دانشگاه» و «جهل‌» بهم میرسن؛ یکی اشتباهیه! و اون منم!»

وی سپس با ادبیاتی کنایی ادامه داده است: «️پلی‌بک یعنی اونجا که کسی نمی‌سازه؛ بسازی! اونجا که همه می‌سازن؛ نسازی! پلی‌بک یعنی چیزی بهت حمله کنه که ازش دفاع کردی! ️یعنی به جرم آبرو خریدن؛ آبروتو ببرن! پلی‌بک یعنی بعد این همه سال، برای اولین‌بار بری رو جلد روزنامه‌ها ولی به‌قصد تخریب! ️یعنی یه دنیا پشتت بازی دربیارن… ولی حوصله‌ بازی نداشته باشی، و پشتت و بکنی به‌ هرچی بازیه! پلی بک ️یعنی خودت برا خودت شعر بگی: «وبروم... دشمنا و داورها / پشت‌سر... دوستان و خنجرها / یه‌طرف از غریبه می‌خوردم یه‌طرف... آه!... از برادرها!» یعنی متهم. پس اعتراف میکنم! «من یه‌ عمره پلی‌بک کردم» و نه‌ فقط دانشجوها! از همه معذرت میخوام!»

عجیب‌ترین بخش این واکنش مجازی اما این پی‌نوشت است که در آن زمانی مدعی شده است: «۱-هیچوقت! نه گفته‌ام که انقلابی‌ و بسیجی‌ام نه باور داشتم که هستم! و حالا به نبودنم مطمئن‌ترم! /۲- این القاب رو خودتون دادید! چیزیو که خودتون دادید؛ طبیعتاً خودتونم می‌گیرید! واسه همینه به هرچی که دادن‌ و گرفتنش دستِ شماست؛ همیشه می‌خندم!»

زمانی به ضمیمه این توضیحات مکتوب ویدوئی از بخش‌های دیگر اجرای خود در مراسم فوق را هم منتشر کرده است تا ثابت کند در این مراسم سه‌قطعه را اجرا کرده و از ابتدا مشکل فنی باعث اخلال در اجراهای او شده است تا احتمالاً به این جمع‌بندی برسد که دلیل اجرای «پلی‌بک» قطعه خبرساز در فضای مجازی این ایرادات فنی بوده است. ایراداتی که البته می‌شد خیلی زودتر از این‌ها و با ادبیاتی متفاوت از آنچه امروز در صفحات شخصی حامد زمانی منتشر شده درباره آن توضیح داد و احتمالاً بابت آن عذرخواهی کرد.

اگر ثابت شود برخورد می‌کنیم

فارغ از موضع‌گیری حامد زمانی اما سوی دیگر این ماجرا نهاد دعوت‌کننده از این خواننده و شائبه پرداخت مبلغ ۹ میلیون تومانی به او برای این اجرای خبرساز است که در روزهای پس از انتشار ویدئو ترجیح داد نسبت به این حواشی سکوت کند.

حالا و پس از این واکنش از سوی حامد زمانی، بازهم محمد کهندل معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به‌عنوان برگزارکننده این مراسم درباره اتفاقات اخیر فقط به ذکر این توضیح کوتاه بسنده کرد؛ «به طور حتم اگر برای ما مسجل شود که اتفاقات مربوط به شائبه پلی‌بک خوانی آقای حامد زمانی در مجموعه‌های تابعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب انجام گرفته، قطعاً برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد گرفت و تمامی وجهی که بابت این موضوع به ایشان پرداخت شده برگردانده خواهد شد. شما مطمئن باشید بنده و تمامی مدیران مربوطه تا نهایی شدن تکلیف، این اتفاق موضوع را پیگری می‌کنیم.»

بروز چنین اتفقاتی که منجر به شائبه پلی‌بک خوانی برخی از خواننده‌ها در اجراها، برنامه‌های نهادی و کنسرت‌های عمومی می‌شود در شرایطی است که چندی پیش هم شائبه پلی‌بک خوانی حمید هیراد دیگر خواننده موسیقی پاپ در یک کنسرت موسیقی که با صرف هزینه‌های تقریباً گران برای خرید بلیت توسط مخاطبان صورت گرفته بود، موجب بروز حاشیه‌های فراوانی برای این خواننده شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس