رونمایی از کتاب معشوق بی نشان - گلعلی بابایی - کراپ‌شده

کتاب «معشوق بی نشان» نوشته گلعلی بابایی طی مراسمی در کافه نخلستان اوج رونمایی شد.

به گزارش مشرق، آئین رونمایی از کتاب «معشوق بی نشان» نوشته گلعلی بابایی و حسین بهزاد عصر ۷ اسفند در کافه نخلستان اوج برگزار شد.

در این مراسم سردار علی میرکیانی از همرزمان شهید حسن زمانی که کتاب معشوق بی نشان برای او نوشته شده است در سخنانی به بیان خاطراتی از این فرمانده شهید پرداخت و گفت: بی تردید در فرایند آموزش و تجهیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب، ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشت.

بیشتر بخوانیم:

یادداشت سردار از حاشیه‌های نمایشگاه بیروت

«گردشگر خارجی» بسیجیِ مسجد نیست

روایت شوری چای بچه‌های حبیب در «گردان کمیل»

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ماجراهایی که درباره بحث کربلای ۴ رخ داد گفت: همانگونه که مردم عادی جامعه با شنیدن جزئیات علم پزشکی ممکن است برآشفته و نگران شوند و نباید از جزئیات آن مطلع باشند مسائل فنی و جزئیات عملیات ها نیز باید در جایگاه خودش یعنی در مراکز تحقیقاتی دفاعی مطرح شود و نباید هر جزئیاتی برای مردم بیان شود.

در ادامه این برنامه سردار محسن کاظمینی فرمانده سابق سپاه تهران و از همرزمان شهید زمانی نیز در این مراسم اظهار کرد: شهید حسن زمانی بسیار انسان با وفا و متعهدی بود. بر این اساس عنوان کتاب معشوق بی نشان شایسته شخصیت او بود زیرا همه عاشق او بودند. او فردی بی نظیر، باهوش، دلسوز و رفیق بود که کم از او صحبت شده است. از عملیات خیبر تا امروز جای او خالی است و امیدوارم روحش با شهدای کربلا محشور شود.

وی افزود: رفاقت شهید زمانی با شهیدان چراغی و دستواره تا لحظه آخر ادامه داشت. معتقدم اگر عملیات خیبر توانست مشهور شود به خاطر عملیات های پی در پی و رشادت های فرماندهان آن بود. به گفته وی قلم گلعلی بابایی و حسین بهزاد توانست سرگذشت شهید حسین زمانی را به خوبی در تاریخ ثبت کند و هر چند ممکن است نقدهایی به این کتاب وارد باشد اما این اثر، کتاب خوبی است.

کاظمینی ادامه داد: تاکنون کتابهای زیادی در نشر «۲۷ بعثت» منتشر شده است که بیستر آنها بر مبنای واقعیت گرایی و اسناد منتشر شد اند. هر چند آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بوده اند که باید به رمان های دفاع مقدس بپردازیم اما پرداختن به واقعیت های جنگ و اسناد جنگ نیز از ضروریات است.

در ادامه این مراسم سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله (تهران بزرگ) به بیان خاطراتی از عملیات خیبر پرداخت و سپس گلعلی بابایی نویسنده کتاب در سخنانی گفت: «حسن» هنوز هم بی نشان است زیرا هنوز اثری از پیکرش یافت نشده است. او جزو معدود فرماندهان گردانی است که نتوانستیم پیکرش را بیابیم.

وی تصریح کرد: خوشحالم که در این اثر به زندگی مردی پرداختم که در تبعیت پذیری از فرمانده اش اسوه بود. حسن زمانی به دلیل ویژگی های بیانی خاصی که داشت می توانست یک گردان خاص را به خوبی هدایت کند. برخی از افراد گردان او از زندانیان زندان قصر بودند. امیدوارم در این کتاب توانسته باشم حسن زمانی را به خوبی به شما بشناسانم.

در پایان این مراسم از کتاب «معشوق بی نشان» رونمایی شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس