کد خبر 9398
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸

روزنامه جروزالم پست نوشت؛ از تونل هاي احتمالي حزب الله در مرز اسرائيل ممکن است براي حمله به مناطق مرزي يا مقر ارتش اسرائيل استفاده شود.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، اين روزنامه در گزارشي به قلم يعقوب کاتز نوشت؛ نگراني در تشکيلات نظامي اسرائيل در اين خصوص در حال تشديد است که حزب الله ممکن است در حال حفر تونل هايي از لبنان به اسرائيل براي حمله به يکي از مناطق مرزي يا مقر ارتش اسرائيل باشد.

در حاليکه ارتش اسرائيل نگران آن بوده است که حزب الله مانند دو مورد گذشته مجدداً سعي در ربودن سربازان اسرائيلي داشته باشد؛ اکنون اين امکان که حزب الله از طريق تونل وارد يکي از مناطق مرزي اسرائيل مانند شلومي شوند و در داخل خانه اي سنگربگيرند محور تازه ترين نگراني ها بوده است.

بعلاوه اين نگراني وجود دارد که حزب الله از اين تونل ها براي کارگذاشتن مواد منفجره در زير يا کنارمراکز نظامي اسرائيل استفاده کند.

حماس با استفاده موفقيت آميز از اين تاکتيک در سال 2004 يک تونل حاوي مواد منفجره را در زير مقر ارتش اسرائيل در جنوب غزه منفجرکرد که پنج سرباز کشته شدند.

فرماندهان اسرائيلي مستقر در امتداد مرز نگران آنند که حمله اي از سوي حزب الله در آينده نه تنها شامل پرتاب راکت و خمپاره طبق پيش بيني ارتش اسرائيل باشد، بلکه با يک حمله همزمان براي ربودن يک سرباز و نفوذ به يک منطقه مرزي همراه باشد.

چندي پيش اسرائيل براي اولين بار اطلاعاتي را در خصوص مواضع حزب الله در داخل روستاهاي جنوب لبنان فاش کرد که در آن موقعيت پناهگاه هاي زيرزميني مقرهاي فرماندهي و انبارهاي تسليحاتي مشخص شده بود.

در مقابل يک مقام ارشد حزب الله هشدار داد؛ اين گروه شيعه فهرستي از اهداف در داخل اسرائيل در اختيار دارد که براي هدف قرار دادن در صورت وقوع يک جنگ جديد تهيه کرده است.

در حاليکه اسرائيل فکر نمي کند حزب الله هم اکنون تمايلي به جنگ داشته باشد اين نگراني را دارد که اين گروه هنوز در صدد گرفتن انتقام عماد مغنيه فرمانده نظامي اش است که در سال 2008 ترور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس