کد خبر 939683
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
عبدالله گنجی نمایه

مدیر مسؤول روزنامه جوان گفت: انقلابی‌گری روشی است که اعتقاد به تمدن اسلامی و انقلاب اسلامی دارد، و این انقلاب اسلامی است که می‌تواند جوانان را به میدان تلاش و کار ببرد.

به گزارش مشرق، «عبدالله گنجی» بعدازظهر امروز در نشست با موضوع انقلابی‌گری تا کی درتالارصائب در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: امام خمینی (ره) در سوم اسفند ۶۷ بیست دستاورد جنگ را برشمردند که مهم‌ترین آن را تحقق و استمرار روح انقلاب ومدیریت الگوی جنگ است.

مدیرمسئول روزنامه جوان افزود: امام‌خمینی (ره) اصرار بر مداومت انقلابی‌گری داشتتند و معتقد نبود که ما انقلاب کردیم که شاه را بیرون کنیم، بلکه برای اسلام دو ویژگی قائل بود که یکی از آن‌ها جهان شمولی به معنای وحی درجنبهٔ جهانی و دیگری جامعیت به این معنا که همه چیز را در درون خودش دارد.

بیشتر بخوانید:

استیضاح روحانی این افراد را رسوا کرد

آقای مطهری! از قرائن استفاده کنید

الزامات ۹ گانه شروع گام دوم انقلاب

وی افزود: تاکفرهست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم، که این شاخصی است که روح اسلام انقلابی را حفظ می‌کند.

گنجی خاطرنشان کرد: وقتی به تاریخ معاصر نگاه می‌کنیم حدود ۱۵۰ سالی که با غرب و تمدن غرب آشنا شدیم و به انقلاب اسلامی می‌رسیم که از دوران گذشته از جهت قرارداد، کودتا و تجزیه ایران که هر اتفاقی افتاده به تجربه فهمیدیم چیزی که می‌تواند این را حفظ کند، این روح انقلاب در تعاملات است.

مدیرمسئول روزنامه جوان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی که در دانشگاه علم صنعت در بین دانشجویان داشتند بر این نکته تأکید کردند که جمهوری اسلامی دارای دو ماهیت حقیقی و حقوقی است و آنچه مهم هست هویت حقیقی است که اگر ماهیت ما را از ما بگیرند جمهوری اسلامی از بین می‌رود و مصداق دندانی پوکی است که ظاهر خوب و زیبایی دارد، ولی با اولین ضربه از بین می‌رود؛ اگر ماهیت حقیقی را در ظرف حقوقی گنجانیده نشود فرومی پاشد که ما این را در دوران معاصر تجربه کردیم.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که اگر روح انقلابی حاکم باشد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد، این نکته مصداق جنگ ۸ ساله دفاع مقدس است.

گنجی خاطرنشان کرد: از نظر عرف بین‌الملل جمهوری اسلامی، کشوری ابرقدرت است که سه مؤلفه جمعیت، وسعت، ثروت دارد، مثلاً هند کشوری ثروتمنداست ودارای احترام و کسی کاری به کارش ندارد، و این اسلام انقلابی چیزی است که ما را در مقابل آمریکا نگه‌داشته روحیه انقلابی و تفکر عاشورایی است.

مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: مبارزه و رفاه قابل‌جمع است و اگر رفاه و توسعه می‌خواهیم باید ایستادگی کنیم و اگر ایستادگی می‌خواهیم باید هردو حفظ شود

وی موانع انقلابی گری را برشمرد و افزود: مدیران کشور که به اشراف گری آلوده شوند فاصله طبقاتی را به وجود می‌آورند و ذات انقلابی‌گری تغییر می‌دهند و عامل دوم بروکراسی مانع انقلابی‌گری و روحیهٔ انقلابی را از بین می‌برد، عامل سوم درون‌گرایی در مدل‌های مختلف ادارات است که الهام گیری از دیگران که در علم سیاست است که اگر مبتنی بر شاخه‌های بومی و فرهنگی نباشد، دچار جعل هویتی می‌شویم و می‌توان مانند مدل جهانی‌شدن که غرب آن را تعریف کرد.

گنجی تصریح کرد: انقلابی‌گری روشی است که اعتقاد به تمدن اسلامی و انقلاب اسلامی دارد، و این انقلاب اسلامی است که می‌تواند جوانان را به میدان تلاش و کار ببرد و در جهت کار کشور و مردم و از جهت روابط خارجی عزت ما را حفظ کند و باید دانست مکتب ما اجازه ذلت پذیری را به ما نمی‌دهد.

وی در پایان افزود: در عرف بین‌الملل کشوری که ضعیف باشد قدرت‌های بزرگ با آن مذاکره نمی‌کنند، مثلاً تابه‌حال شنیده‌اید که آمریکا با قطر یا بحرین مذاکره کرده باشد، چرا ۶ قدرت اولیه با ما یک سال چانه می‌زدند دلیلی جز روحیه انقلابی نیست که این باید حفظ شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    2 0
    اره. یه سر و گردن هم بالاتر از امریکا و غربه بر اساس مولفه ها البته
  • RO ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    1 3
    آقای گنجی الان کفردر سوریه دارد می جنگد پس چرا حضرت عالی نمی روی لباس رزم بپوشی شاید به فیض شهادت هم نائل شدی که این هم از خواست های قلبی امثال شمااست.پس بجنبید تا دیر نشده.
  • AE ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    1 3
    توهم زدي
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    1 0
    مردیم
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    3 2
    به خاطر جوانان پاك و انقلابي ومومن ، ايران ابرقدرته وگرنه بقيه كشورها شايد پيشرفته تر هم باشن ولي نيروي ايمان ندارن
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    2 0
    به خدا قسم شماها خیلی
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    2 0
    آره، قدرت عموماً یه اَبره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس