پهپاد

با این اتفاق، عملاً هر پهپاد مسلح و پیشرفته آمریکایی، یک عامل نفوذی مفید و کم هزینه برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و در صورت لزوم می تواند پاسخ مناسب و غافلگیرانه ای به سازنده خود بدهد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، ماجرای پهپاد جاسوسی RQ-۱۷۰ و شکار آن، یکی از به یاد ماندنی ترین اتفاقات و رخدادهای نظامی برای نیروهای مسلح کشورمان محسوب می شود؛ حادثه ای که تا مدتها نقل محافل و مجالس از بحث های تخصصی بین کارشناسان تا بحث های روز در خانه های ایرانیان بود و واژه پهپاد را وارد بحث های روزمره مردم کشورمان کرد. از آن روز یک سوال بزرگ برای همه ایجاد و تا به امروز نیز پاسخ دقیقی به آن داده نشده بود: RQ-۱۷۰ چطور به دست ایران به زمین نشست؟

فرماندهان ایرانی و برخی از کارشناسان منصف به صورت کلی، از نفوذ به سیستم کنترل و ارتباطی این پهپاد حرف زدند و به نوعی اشاره می کردند که نیروهای مسلح ایران، سیستم کنترل آمریکایی ها را هک کرده است. البته واژه هک به نوعی یک عبارت کلی است و شاید این راز که واقعاً چطور ایران شاه مهره جاسوسی آمریکا در آسمان را به چنگ آورد هیچ وقت رسانه ای نشود. البته چندین پهپاد دیگر آمریکایی از اسکن ایگل گرفته تا پردیتور و هرمس نیز در این سالها یا بدست ایران به صورت سالم فرود آورده یا با شلیک پدافند هوایی نابود شده است. اما قصه نفوذ ایران و محور مقاومت به پهپادها بسیار قدیمی تر از این حرفهاست.

البته برخی کارشناسان و رسانه های غربی و حتی برخی همیشه منتقدان داخلی، با رد این مباحث تلاش می کردند بر این نکته تاکید کنند که امکان هک سیستم ارتباطی چنین پرنده های هدایت شونده ای یا غیرممکن است و یا در توان نیروهای مسلح کشورمان نیست و احتمالاً جانور قندهار هم به صورت شانسی در ایران فرود آمده است. اما گذشت زمان و صبر، پاسخ های شفاف تری را عیان کرد.

یک تله خونین برای نیروهای ویژه صهیونیست در لبنان

شاید بتوان یکی از تاریک ترین و سخت ترین روزها در تاریخ نیروهای ویژه صهیونیستی را ۵ سپتامبر ۱۹۹۷ میلادی دانست چراکه یک تیم ۱۶ نفره از زبده‌ترین کماندوهای دریایی ارتش اسرائیل موسوم به «شایتت ۱۳» برای ترور یا دستگیری تعدادی از رهبران مقاومت به لبنان نفوذ کرده اما در نزدیک روستای انصاریه در کمین حزب الله لبنان افتادند. این درگیری که از ساعت یک و نیم بعد از نیمه شب تا نزدیکی صبح ادامه داشت، به هلاکت ۱۲ اسراییلی منجر شد که ۱۱ تن از آنها برای یگان شایتت ۱۳ و ۱ نفر هم از تیم نجات بود که برای کمک به منطقه رفته بودند.

بیشتر بخوانیم:

حالا توپخانه نزاجا سلسله اعصاب دشمن را از کار می‌اندازد

طبق معمول هر افتضاح بزرگ نظامی و اطلاعاتی، تا سالها درباره این عملیات در اسراییل حرف و حدیث ها ادامه داشت و برخورد تیم اسراییلی با گشتی حزب الله و وجود یک خبر چین در بین اسراییلی ها که به مقاومت اطلاعات رسانده بود، از جمله دلایل اعلام شده از طرف صهیونیست ها برای شکست این عملیات بود چراکه آنها دوست نداشتند دلیل بزرگ تر و حرفه ای تری برای این موضوع وجود داشته باشد.

نمایی از تصاویر پخش شده توسط حزب الله از اطلاعات بدست آمده از پهپاد اسراییلی قبل از درگیری انصاریه

اما در سال ۲۰۰۵ میلادی و در گرما گرم ماجرای ترور رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان؛ سید حسن نصرالله که اعتقاد داشت اسراییلی ها پشت ترور هستند، اسنادی را برای نشان دادن دست برتر اطلاعاتی مقاومت منتشر کرد و از جمله این اسناد، تصاویر بدست آمده از پهپادهای اسراییلی بود که در زمان عملیات انصاریه در سال ۱۹۹۷ به دست حزب الله رسیده بود.

با این اسناد واضح و مهم، مشخص شد حزب الله در سال ۱۹۹۷ میلادی یعنی بیش از ۲۰ سال قبل، موفق شده تا اطلاعاتی که در حال ارسال از طرف پهپاد به اسراییلی ها بوده را رصد کرده و مکان عملیات را شناسایی کند. اسراییلی ها بعد از صحبت های سید حسن نصرالله و پخش تصاویر ناچار شدند که درست بودن تصاویر و روایت حزب الله از دلیل شکست خوردن عملیات در سال ۱۹۹۷ را تایید کنند.

این بار نوبت ریپر ها شد

اما اخیراً نیروی هوافضای سپاه یکی از شاهکارهای خود در حوزه نفوذ به سیستم های شناسایی و اطلاعاتی آمریکا را در پاسخ به ادعاهای آنها درباره نفوذ و خرابکاری در برنامه موشکی کشورمان، رسانه ای کرده که نشان از وقوع این رخداد در جایی بر فراز عراق یا سوریه است. تصاویر در حال ضبط، نشان می دهد یک پهپاد MQ-۹ آمریکایی (به احتمال قریب به یقین) تعدادی از تروریست ها را زیر نظر دارد. در ادامه شاهد هستیم که این پهپاد برای فرود، دچار مشکل شده و در نهایت در نزدیکی پایگاه خود سقوط می کند. پس از آن نیز مشخص است که پهپاد جدیدی به منطقه اعزام شده و تصاویر تهیه شده توسط آن نیز در اختیار سپاه قرار گرفته و در نهایت با ترس فراوان آمریکایی ها از نزدیک شدن به پرنده سقوط کرده، پرنده اول توسط یک جنگنده بمباران می شود. تصاویر این عملیات از دید پهپاد آمریکایی دوم نیز توسط سپاه ضبط شده است.

تصاویر مربوط به هک پهپاد های آمریکایی توسط سپاه

پهپاد MQ-۹ ریپر در حقیقت مدل پیشرفته تر از MQ-۱ پردیتور است که برای امور شناسایی و تهاجم هوا به سطح توسعه پیدا کرده. این پهپاد ساخت شرکت General Atomics آمریکا است و هر فروند آن در حدود ۱۷ میلیون دلار قیمت دارد. ارتفاع نهایی پرواز این پهپاد که به یک موتور توربوپراپ با قدرت ۹۰۰ اسب بخار مجهز است، ۱۵ کیلومتر و سرعت نهایی آن ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت است و می تواند تا ۱۷۰۰ کیلوگرم محموله را حمل کند. موشک هوا به سطح هلفایر و بمب های سبک هدایت لیزری از جمله تسلیحات اصلی این پهپاد محسوب می شود.

عمده امور مربوط به ماموریت های شناسایی در عین استفاده از سلاح های تهاجمی در ارتش امریکا، اکنون بر عهده این پهپاد قرار دارد و در حقیقت اسب کاری ارتش ایالات متحده محسوب می شود.

پهپادهای آمریکا در خدمت توان اطلاعاتی نیروهای مسلح ایران

با چنین رخدادی، مشخص می شود که حداقل در زمینه دستیابی به اطلاعات آنلاین ارسالی توسط پهپادهای پیشرفته آمریکایی، سپاه پاسداران حرف ها و اسناد فراوانی را داشته باشد که پیش از این، چنین توانمندی و فعالیت مهم اطلاعاتی، نه مورد تایید نیروهای مسلح دشمن همچون آمریکا و نه اشاره مستقیم مسئولان کشورمان قرار گرفته بود و در حقیقت یک شوک اطلاعاتی و نظامی به آنها محسوب می شود. با چنین توانمندی و اتفاق مهمی، حالا در هر نقطه ای از منطقه، سپاه پاسداران می تواند با در اختیار گرفتن سیستم ارسال اطلاعات پهپادهای آمریکایی، از تحرکات و فعالیت های این نیروها اطلاع کامل داشته باشد به گونه ای که انگار، پهپادهای ایرانی بالای سر آنها هستند با این تفاوت که هیچ حساسیت نظامی و سیاسی در میان نیست و هزینه های مادی و معنوی آن بسیار کمتر است.

پهپاد MQ-۹

حال، منطقاً تصور کنید، علاوه بر این توانمندی و تبحر خاص، یگانهای نیروهای مسلح کشورمان، مراحل بالاتری از نفوذ و هک را به اجرا گذاشته و کنترل کامل پهپادهای نظامی آمریکا را در اختیار بگیرند -که با توجه به راه طی شده و دستیابی به اطلاعات ارسالی توسط آنها، از نظر علمی و فنی، کار غیرممکنی محسوب نمی شود- که با این اتفاق، عملاً هر پهپاد مسلح و پیشرفته آمریکایی، یک عامل نظامی خودی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و در صورت لزوم می تواند پاسخ مناسب و غافلگیرانه ای به مالک و سازنده خود بدهد.

حتی اگر چنین موضوعی را در حال حاضر منتفی بدانیم - که از نظر علمی و فنی، توان انجام آن در نیروهای مسلح کشورمان وجود دارد- حداقل این موضوع اثبات شده که اکنون پهپادهای پیشرفته آمریکایی با مداومت های پروازی بعضاً ۲۴ ساعته (در خصوص نمونه فوق، ۱۴ ساعت با لود کامل تجهیزات)، در نقش چشم و گوش آنلاین سپاه در منطقه عمل کرده و رصد دقیقی از محدوده طولانی پرواز خود، به پاسداران انقلاب می دهند.

پس باید به این موضوع عادت کرد که هر از چند گاهی، یک پرنده هدایت پذیر آمریکایی همچون جانور قندهار به خاک کشورمان پناهنده و در تور پدافندی کشورمان گرفتار شود و نتیجه آن، تا سالها باعث شرمساری برای دستگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا باشد. حال، این عزت و افتخار علمی و نظامی را مقایسه کنید با آنهایی که ذهن شان مدام قدرت تبلیغاتی ارتش آمریکا را پروپاگاندا می کند و از نفوذ آنها در برنامه نظامی و فضایی کشورمان سخن می گوید و هرچقدر در خفا و عیان گفته می شود که "نترسید و نترسانید"، دلشان قرص نمی شود که نمی شود که نمی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 20
  • هيتمن ها مي آيند DE ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    فكر نكنيد نيرو هاي امريكايي همون چارتا شاسكولي بودن كه تو خليج گرفتيد .
    • CZ ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      هم خودت هم اربابات همه شاسکولید با این تفاوت که تونمیدونی ولی اربابات میدونند ولی چاره ای ندارند و اینو توی حرفهاشون بهش اعتراف میکنند !
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      اولا خلیج نه و خلیج فارس ثانیا همشون شاسکول اند
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      ولی تا قبل از دستگیریشون یه اوشکولی مثل تو فکر می کرد، این چند تا افسر امریکایی می تونند کل ایران رو بگیرن
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      الان دیگه فهمیدیم یانکی ها هیچ خری نیستن
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      نگران نباش جونوراحمق- نهایتا سایز پوشکاشون فرق می کنه
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      آخی! زیاد حرص نخور...!
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      این مزدور بدبخت روز و شب کشیک می کشه تا شما یه خبر نظامی بزارید بعد بیا غارغار کنه
    • کریم خان زند IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      تو برو میکروتو بازی کنه بچه... پیشته پیشته
    • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      دیدی اربابت آمریکا هیچ غلطی نکرد.حتما" این دفعه با تو هماهنگی کرده اند!
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      ما چنین فکری نکردیم.نعلومه که امریکا شاسکول زیاد داره خیلی بیشتر از چهار تایی که گرفتیم
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      تو را هم می گیریم. کمی صبر کن و با دلهره زندگی کن به زودی سراغت می آییم.
    • رستم ها می ایند IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      شما هم فکر نکن نیروهای ایرانی همیشه لبخند می زنن به وقتش جمجمه این هیتمن ها رو تو دستشون خرد می کنن
    • امیر IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      شما هم فکر نکن این تمام توان سپاهیان انقلاب اسلامیه سندبادها در راهند....
    • مجید مولا IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      هیت من ها با جفت پا تو سرت
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      31 63
      موافقم ، فکر کنم تقریبا 20000 شاسگول آمریکایی تو منطقه هستند .
    • علی IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      13 86
      اتفاقا فکر می کنیم پنج تا شاسکولن
    • kalhor IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      38 71
      سلام دوستان 4 تا شاسکول !!!!!!ّ!!!!!!!!!! اینا SEAL navy بودن SE مخفف SEA دریا A مخفف Air هوا L مخفف Land زمین یعنی ورزیده ترین نیروهای آمریکا که تمام آموزشهای (هوایی زمینی دریایی) رو دیدن و صد البته با کمک هالیوود شاخ شدن گیریم شاسکول ، کی تو دنیا جرات همچین کاری رو داره در ضمن شما چرا ناراحتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • مهران IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      27 51
      برادر عزیز اولا خلیج ایرانی دوما جز بهترین یگان های عملیات دریایی بودن
    • FR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      از اونا شاسکول تر شما سعودی های اوشکولید تهه خنده آید تو دنیا مثل الاغی که تو پالانش پول باشه میزنن تو سرتون پولشون رو هم حمل میکنید چقدر وضعیت بدی دارید دلم براتون میسوزه
    • علی IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      اولا خلیج فارس. دوما هیچکس آمریکا رو دست کم نگرفته این پیشرفتا هم بخاطر دست کم نگرفتن قدرت نظامی آمریکاس.
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      14 78
      فکر نمیکنیم مطمئنیم
    • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      17 63
      خوب هزار تا دوهزار تا يك ميليون شاسكولن خوبه ؟
    • مهدی GB ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      شما اگه عرق ملی داشتی و حس وطن پرستی درونت بود هیچ وقت دشمنت را بزرگ نمی کردی و به خلیج فارس نمیگفتی خلیج! خداوند دشمنان ما را از احمق ها آفریده همچون شما.
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      دقیقا مثل اسمت، توی فیلم ها فقط ادعا دارید، فیلم های هالیوودی
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      باشه ... باتو میشن پنج تا... خوبه... حالا تو هم یه شاسکولی... مبارکه
    • آنتی صهیونیزم IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      6 4
      شاسکول که زیاد داره ، طرفدارهای شاسکولی هم داره
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      6 6
      چهل ساله که در مقابل اراده مردم ایران فقط ریقمن بوده اند و تو ریقلیس
    • ابوحسام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
      2 0
      سلام میکروب
  • هيتمن ها مي آيند DE ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    هيتمن هاي جاني اطلاح ژنتيك توسعه يافته در آزمايشگاه هاي سري فوق پيشرفته CIA را با چتر هاي نجات از هواپيما هاي ترابري به قلب تهران ميفرستيم ، صد ها هزار هيتمن در راه اند . . .
    • مسعود IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      این قدر قار قار نکن اسگول هیتمن هاتون هم اردگنی بخوره میرن با برف سال دیگه تو نیویورک می بارن خخخخخخخخخ
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      فیلم زیاد می بینی ها ...جوجو
    • DE ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      با خودتون پوشک و تابوت هم بیارید.
    • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      عزیزم قرص هات را بشور و بخور
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      17 99
      فیلم زیاد می بینی عمو جووون
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      14 73
      مگه فیلم هندیه.داداش چی میزنی بده مام بزنیم
    • حاممد IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
      3 59
      بیا ما منتظریم ، مرد میدان ماییم برای شما (سردار جانها)
    • نوپو IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      1 0
      حداقل یکم تحقیق می کردی هواپیمای ترابری قبل از اینکه وارد ایران بشه نابود میشه.. با بچه که صحبت نمیکنی
  • DE ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    به زودي زنگ در خانه هايتان به صدا در مي آيد
    • NL ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      همون طوری که اوباماتون پاشنه زنگ در خونه رو سرش گذاشته بود پهپادشون رو پس بگیرن؟ یا برای عرض غلط کردن در پیشگاه ملت ایران؟ حق انتخاب باشماست
    • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      7 61
      ...بابا ...
    • DE ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      15 90
      ما بدون زنگ زدن به سراغت میاییم .
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      3 77
      جی میگی؟ پوشک هیتمن!
  • مهماندار هواپیما IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    انشاالله در اینده کنترل هواپیما ها و ناو ها و موشکهای اتمی امریکا را هم در اختیار می گیریم
  • AE ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
    • داس و چکش AL ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      امریکا هر غلطی دلش بخواهد میکند .
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    29 78
    دولت تو به این حرفها اصلا گوش نده و پرایدتو بساز
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    باید همه پهپادشونو هک کنیم بعد بفرستیم تو خود آمریکا اونجا رو با محصولات خودشون آتیش بزنیم
  • AE ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    ارتش امریکا کد های رمزگزاری شده برای پهپاد هاش رو عوض کرده و یک بدافزار ضد جاسوسی روی اون ها کار گذاشته که دیگه کسی نتونه هکشون کنه و تصاویر پهپاد های اون هارو ببینه
    • AE ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      شایدم اون بدافزار ضد جاسوسی که تو میگی در اصل همون نرم افزار جاسوسی ما باشه. خدا رو چه دیدی
    • ناشناس IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      5 23
      باشه اپل ب شما گفت کد و نرم افزار رو هم از تو گرفت
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    پنجمیش تو شاسگول نفهم هستی
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    13 41
    خود بزرگ بینی باعث نابودی خواهد شد
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    8 125
    آفرین صدآفرین هزار و سیصد آفرین
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    4 15
    من در اصل قضیه هک کردن پهپاد شکی ندارم منتها شما خیلی سریع داستان سرایی می کنید .
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    دم سردار حاجی زاده گرم .
  • LA DE ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    مشرق نیوز بترس از زمانی که ما تصمیم بگیریم تا از اینترنت محرومتون کنیم بترسید از اون روزی که بمب های electromagnetic ما بالا سرتون منفجر بشه ، اون موقع متوجه میشید که نباید نمک بخورید و نمکدان بشکنید ، وقتی پامون رسید تهران که بزودی میرسه متوجه میشد که نباید با بزرگان در افتاد.
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      نکنه تو همون داقکه هخایی ژدر سوخته رنگ عوض گردی خخخ
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      9 71
      خخخخخخخ
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      یکی سیم این اسگولو از برق بکشه :))
    • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      بترس از وقتی دیگه نتونی فیلم تخیلی ببینی ... داری میای تهران ایزی لایف برا خودت بردار
    • FR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      7 104
      جناب لامصب (LA) شيطان بزرگ هرگز اينترنت را قطع نخواهد كرد براي ايران امروز جنگ، جنگ ايه ها و يلب ها ميباشد كه با شبكه هاى اجتمايي حاصل ميشه و ان هم شبكه ميخواهد
    • محمد ک IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      7 195
      شما پاتون به جا پای کاسه توالت خونتون هم نمیرسه ریقو.
    • ناشناس IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      یک قرون بده آش به همین خیال باش .ببین بچه توخود کاخ سفید هم ایران عوامل داره چند وقت پیش نامه ای ازسپاه روی میز اوباما بود .ماچهل سال گفتیم امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند از این به بعد هم خواهیم گفت تا چشم تو وارباببت کور بشه
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      1 120
      ما بوگیر و ضد کثافت زیادی فراهم کردیم تا به محض وروروتون خنثی تون کنیم تا حال مون از تعفنتون بهم نخوره
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      0 1
      الکترومغناطیس چه باکلاس به اون میگن EMP یک میزنن تو اصفهان کل رادار و آنتن های مخابراتی منقرض میشن تنها چیزی ک میتونه به ما کمک کنه ، 23 میلیمتری با هدایت دستیه !!! خخخ
    • راوی AE ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      1 0
      چی زدی داداش. شتر در خواب بیند پنبه دانه......
  • محسن. IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    3 19
    چرا این موضوع را رسانه ای و اشکار کردید؟ باید این موضوع مخفی می ماند تا در صورت حمله احتمالی امریکا علیه خودشون استفاده میکردیم.حالا که امریکا فهمیده دیگه نمیشه از این حربه استفاده کرد.اهههه واقعا شعور هم خوب چیزیه.
    • DE ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      47 1
      خیلی دلیلش سادست ، چون آمریکایی ها متوجه شدن و احتمالا امکان بهره برداری از این روش رو از بین بردن ، برا همین دیگه یک خبر سوخته ست و زمان بهره برداری تبلیغاتیشه ایشالا باید به فکر روش های جدیدی باشم ، داستان هک و مقابله با اون ، مثل داستان زره تانک و موشک ضد تانک میمونه و تمومی نداره
    • AE ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      10 93
      داداش اطلاعات سوخته میدونی یعنی چی؟ اطلاعات سوخته به اونهایی میگن کن گفتن یا نگفتنش دیگه فرقی نمیکنه. از دو حالت خارج نیست. یا امریکاییا خودشون متوجه این موضوع شدند و ایران برای قدرتنمایی و پیدا کردن پرستیژ بیانش کرده. یا سطح توان جنگال ایران اونقدر بالا رفته که این اتفاق یک اتفاق خاص به حساب نمیاد و سطح توانمون بسیار بالا تر از حک سیستم ارتباطی رفته. حالا کدوم از این حالتها هست الله اعلم
    • علی DE ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      4 126
      دوست عزیز خود اونا در شبکه خودشون برای بار اول خبرش رو رفتن و زودتر هم فهمیده بودن .یکم تحقیق کن تا سوادت بیشتر بشه قبل اینکه به دیگران توهین کنی .
    • حجت IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      10 50
      مشرق که خبر نداشته. سپاه گفته. وقتیم سپاه گفته یعنی اینقدر این کار خز شده که دیگه بدرد نمی خورده. حتما سپاه یه کار دیگه دست گرفته. مثلا هک ماهواره های جاسوسی
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    10 37
    امیدوارم دولت تخریب و اکسید این توانمندیها رو با یه برجام دیگه نبخشه
    • سعید IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      7 38
      تخریب و اکسیدو خوب اومدی:)
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    7 133
    دلشان قرص نمی شود که نمی شود که نمی شود. هزاران بار به جهنم که نمیشود که نمیشود که نمیشود این انقلاب به دلخواه انها زیاد رقصیده و هزینه داده دیگه وقتشه برند به درک
  • میثم CN ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    2 132
    ایران باید بعد از ورود به سیستم بهپادها چندتاشون رو بدزده بیاره برای مهندسی معکوس بعد ایران باید با فروش امکانات نظامی با قیمت پایین تر بازار رقابتی ایجاد کنه
  • CA ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    9 133
    از سال ۲۰۱۱ تا بحال اینقدر از این پهپادها سپاه گرفته که بنظرم بفروشند میتونند باهاش یک ناو هواپیمابر بخرند!!!!
  • حامد IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    6 43
    جدای از تبریک و غرور ملی اعلام چنین خبری نشون دهنده اینه که امریکایی ها به این مشکل پی بردن و برطرفش کردن وگرنه سپاه چنین چیزیو افشا نمیکرد و حال حالاها ازش بهره میبرد
  • علی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    درود خدا بر سپاه پاسداران
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    18 60
    چقدر منفی دادند لاشخورهاشون حمله کردند
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
      51 5
      ساندیسخورها رو میگی؟
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    3 110
    اتفاقا فکر کردیم همه شون چاسقولند .وهیچ غلطی نمی توانند بکنند .ما خدا رو داریم.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    2 100
    وقیتی میایی پوشک هم بیار اینجا لازمت میشه
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    8 126
    عزیزان غربگداها عبرت بگیرد با دم و دستگاه امام حسین ع دارید میجنگید...همانا فتنه گران و منافقبن فی اسفل درک من النارند...فاعتبروا یا اولی الابصار...وجعلنا جهنم للکافرین حصیرا...
  • محمود IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
    3 0
    سلام ودرود خدا ومومنین بردلاوران باایمان ارتش سپاه وبسیج وطن پرستان حقیقی این مرزوبوم واسلام فدای همتون
  • ج د ا IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    5 0
    عالی عالی عالی - زنده و پاینده باد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ( عمدا کامل مینویسم ) / قهرمانان وطن نیروهای مسلح انقلابی و ولایتمدار ایران هستند نه سلبریتی ها و فوتبالیست ها و احمق های به ظاهر آریایی
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    18 0
    زنده باد ایران زنده باد خلیج فارس زنده باد ارتش زنده باد سپاه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    16 0
    زنده باد ایران زنده باد خلیج فارس زنده باد ارتش زنده باد سپاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس