تفنگدار دریایی

یگان‌های تکاوری و تفنگداران دریایی نیروی دریایی با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود ازجمله قایق های تندرو، شناورهای هجومی و ناوچه های راکت انداز به سمت اهداف از پیش تعیین شده یورش بردند.

به گزارش مشرق، در اولین روز از مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ «ولایت ۹۷» یگان‌های تکاوری و تفنگداران دریایی نیروی دریایی با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح‌های خود ازجمله قایق‌های تندرو، شناورهای هجومی و ناوچه‌های راکت‌انداز به سمت اهداف از پیش تعیین شده در سواحل جنوبی کشور یورش بردند.

«این تکاوران در مقابله با عملیات تهاجمی سنگین دشمن، با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان‌های نفوذ کننده، مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند و در مدت زمان بسیار کم توانستند مانع از پیشروی یگان‌های مهاجم شوند.

انهدام واحدهای شناور دشمن توسط شناورهای تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت انداز، عملیات مین ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی برن تفنگداران بوسیله بالگردهای یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات‌های صورت گرفته در این مرحله از رزمایش بود.»

بیشتر بخوانیم:

اولین حضور زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند در رزمایش «ولایت ۹۷»

هواناوهای یگان هوادریا نیز بخش مهمی از اجرای این مرحله از رزمایش را برعهده داشتند و به حمل و نقل سریع نیروها در مناطق مختلف عملیاتی پرداختند.

امیر دریادار حمزه علی کاویانی سخنگوی رزمایش «ولایت ۹۷» در همین خصوص اظهار داشت: تفنگداران دریایی آخرین لایه دفاعی برای حفاظت از سواحل و جلوگیری از نفوذ دشمن هستند.

کاویانی تصریح کرد: تفنگداران و تکاوران دریایی با استفاده از شناورهای تندرو و آتش پرحجم این یگان‌ها مأموریت عملیات آبی ضد آبی خاکی در مقابل دشمن نیز بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات و تسلیحات این تفنگداران کاملاً بومی بوده و با توجه به نیازهای عملیاتی و متناسب با تهدیدات ساخته شده اند.

سخنگوی رزمایش با اشاره به هماهنگی میان نیروها و صنعت دفاعی، افزود: در سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه تولید مهمات شده که برخی هوشمند هستند و در رزمایش نیز از آنها استفاده می‌کنیم.

مرحله نمایش قدرت رزمایش بزرگ «ولایت ۹۷» درمحدوده شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس