کد خبر 938216
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

در بازه قیمت ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان انتخاب‌های بسیار زیادی در پیش روی مشتری قرار دارد که میان مدل‌های صفرکیلومتر و مدل‌های کارکرده به نسبت مدت‌زمان کارکرد آن‌ها تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در این مطلب سعی داریم تا شمارا برای انتخاب بین دو خودرو مطرح و موفق به نام‌های جی ۵ از کمپانی جک و مگان از کمپانی رنو راهنمایی کنیم.

رنو مگان

رنو مگان ازجمله خودروهای موفق کمپانی رنو است که در بازار ایران نیز به این موفقیت رسیده است و در مدت حدوداً ۱۲ سال توانسته است فروش فوق‌العاده‌ای را در میان مردم ایران داشته باشد. شرکت پارس‌خودرو در ابتدا با واردات مدل فرانسوی شروع به عرضه این مدل نمود و سپس با همکاری شرکت رنو اقدام به مونتاژ این خودرو در ایران کرد. ازآنجایی‌که فعالیت پارس‌خودرو تحت لیسانس کمپانی رنو بوده است، کیفیت رنو مگان مونتاژ با نمونه وارداتی تفاوتی نداشت اما لیست آپشن ها برای کاهش هزینه تمام‌شده مقداری خلاصه شد. رنو مگان امروزه جزو خودروهای نسبتاً قدیمی دسته‌بندی می‌شود اما باوجود گذشت مدت‌زمان حدوداً ۱۲ سال از اولین فروش مگان، همچنان محبوبیت آن پابرجاست و این امر به خاطر زیبایی و امنیت مثال‌زدنی در طراحی این خودرو فرانسوی است.

طراحی داخلی

هنگامی‌که به اتاق رنو مگان وارد می‌شویم خلاف آنچه با توجه به طراحی خارجی آن انتظار داریم با فضایی نرم و کاملاً راحت روبرو می‌شویم. بااین‌حال هماهنگی خاصی بین طراحی داخلی و طراحی خارجی آن دیده می‌شود. راحتی سرنشینان در داخل اتاق را هنگامی‌که از زوایای مختلف بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که امتیاز آن بیش از متوسط نخواهد بود. بااین‌حال در این محدوده قیمت رنو مگان دارای آپشن های قابل‌توجهی است و ارزش خرید آن نسبتاً بالا است.

مشخصات فنی

رنو مگان هنگام ورود به بازار ایران توانست در مقابل رقیبان خود به‌خوبی ظاهر شود و خودروهایی مانند مزدا ۳، هیوندای آوانته و سیتروئن زانتیا را در بازار خریدوفروش تا حدودی شکست داد. میان این دسته از خودروها موتور چهار سیلندر دو لیتری یک وجه اشتراک بود. لازم به ذکر است که رنو مگان مدت محدودی با حجم موتور ۱.۶ لیتری نیز روانه بازار شد که با استقبال بازار روبرو نشد. این امر به خاطر کاهش قدرت ماشین و عملکرد نه‌چندان خوب آن در جاده بود. رنو مگان با حجم دو لیتر می‌تواند قدرتی برابر با ۱۳۶ اسب بخار تولید کند که با توجه به سالی که این خودرو به بازار آمده کاملاً قابل‌قبول بوده است.

تا به اینجای کار این نتیجه را خواهیم گرفت که آخرین‌مدل رنو مگان که تولید سال ۹۱ است می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به جک J5 باشد.

جک جی ۵

جک جی ۵ اولین خودرو اتوماتیک کمپانی کرمان موتور بود که هنگام ورود بازار با استقبال خوبی روبرو شد. اما گذر زمان فروش جک جی ۵ را کاهش داد و باعرضه محدودی همچون دیگر خودروهای چینی روبرو شد. طراحی این خودرو با ترکیب و کپی‌برداری از چند خودرو دیگر صورت گرفته است و این موضوع باعث شده است تا هارمونی و همخوانی میان قسمت‌های مختلف ماشین بسیار ضعیف باشد. طراحی آن را برخی بسیار می‌پسندند و برخی ضعیف می‌پندارند.

طراحی داخلی

جک جی ۵ ازنظر طراحی داخلی نسبتاً موفق بوده است اما استفاده از متریال های بی‌کیفیت باعث شده است در این مورد پیروز مقایسه را قطعاً رنو مگان اعلام کنیم. درست است که در نگاه اول ممکن است نو بودن جک آن را جذاب‌تر جلوه دهد اما با گذر زمان کیفیت متریال های استفاده‌شده در رنو مگان ارزش خود را نشان می‌دهد.

مشخصات فنی

موتور خودرو جک جی ۵ حدوداً ده سال پیش روی خودرو میتسوبیشی استفاده می‌شد اما امروزه کمپانی جک حق استفاده از آن را خریداری کرده است و در خودرو J5 از آن استفاده می‌کند. حجم این موتور برابر با ۱.۸ لیتر است و قادر به تولید ۱۴۰ اسب بخار است.

درست است که روی کاغذ جک جی ۵ و رنو مگان تا حدودی شبیه به هم هستند اما ازآنجایی‌که موتور این خودرو به‌عنوان یک موتور اسپرت طراحی‌شده است و با عملکرد این خودرو مطابق نیست، شتاب و راندمان خودرو کاهش‌یافته و استهلاک افزایش‌یافته است و درنتیجه رنو مگان قطعاً انتخاب بهتری خواهد بود.

منبع: ویرلن

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس