کد خبر 937934
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
محمود میر لوحی

عضو شورای شهر تهران از کاهش هزینه ۲۰ میلیاردی در بخش جمع‌آوری زباله و پسماند در سال جاری توسط معاونت خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این روند باید با راه‌اندازی اپلیکشن‌های جمع‌آوری پسماند در سال آینده ادامه پیدا کند.

به گزارش مشرق، سیدمحمود میرلوحی با اشاره به فرایند جمع‌آوری زباله و پسماند در شهر تهران اظهار کرد: این کار با تلاش مجموعه خدمات شهری شهرداری تهران و پاکبانان انجام می‌شود و توقف فعالیت آنها حتی در یک ساعت، شهر را با شرایط سختی مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در تهران روزانه ۹ هزار تن زباله و ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی جمع‌آوری می‌شود، بیان کرد: فرایند جمع‌آوری کار بسیار سخت و دشواری است که باید با همکاری نواحی مختلف تهران انجام شود و در واقع مدیریت سازمان پسماند نیز باید بر این کار نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

میرلوحی ادامه داد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان پسماند به سمت جمع‌آوری سطل‌های زباله گام برداریم که البته فعلاً این کار میسر نیست اما باید روزی این اتفاق بیفتد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی معاونت خدمات شهری شهرداری و مدیریت سازمان پسماند در فرایند جمع‌آوری زباله‌ها گفت: بودجه درخواستی دوستان برای سازمان پسماند ۵۳۰ میلیارد است در حالی که قراردادهای رفت و روب ۲۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است و انتظار داریم این فرایند در سال آتی نیز ادامه پیدا کند.

میرلوحی همچنین به آموزش تفکیک از مبدا در رابطه با زباله‌های خشک و تر اشاره کرد و یادآور شد: این موضوعی است که به طور جدی از سوی مدیریت شهری پیگیری خواهد شد و امسال نیز در بسیاری از محلات اجرایی شد و انشالله در سال آینده ادامه پیدا می‌کند علاوه بر اینکه خدمات شهری در اولویت فعالیت‌های شهرداری تهران قرار دارد و اولویت نخست حوزه خدمات شهری، موضوع جمع‌آوری پسماندها است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: سرانه زباله هر فرد در جنوب تهران ۸۰۰ گرم و در شمال تهران ۱۲۰۰ گرم است؛ به این ترتیب شمال شهر تهران زباله بیشتری را تولید می‌کنند و به طور میانگین روزانه ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تن زباله در تهران تولید می‌شود که معادل ۸۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه در بر دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس