ظریف نمایه

وزیرخارجه در حالی در کنفرانس امنیتی در مونیخ آلمان شرکت کرد که دولت آلمان، هفت‌ماه قبل دیپلمات ایرانی را بازداشت و برخلاف آداب دیپلماتیک، تحویل دولت بلژیک داد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش، تیرماه گذشته با اتهامات واهی تروریستی در آلمان بازداشت شد و از آن زمان در معرض انواع شکنجه‌های جسمی و روحی در آلمان و بلژیک قرار دارد. متأسفانه کوتاهی وزارت خارجه، موجب طولانی شدن این آزار و اذیت‌ها علیه یک دیپلمات مصونیت‌دار کشورمان شده است.

بیشتر بخوانید:

بی‌عملی دستگاه دیپلماسی در پیگیری آزادی دیپلمات ایرانی+عکس


نکته تلخ و تأسف‌برانگیز این است که برخی دولت‌های اروپایی، پنهان و آشکار میزبان اعضای برخی گروهک‌های تروریستی نظیر منافقین و الاحوازیه و… هستند. اخیراً تروریست‌های مورد حمایت دولت‌های اروپایی، ۲۷ تن از مدافعان مرزها را در جاده خاش-زاهدان به شهادت رساندند.


آقای ظریف سال گذشته در جریان سفر به مونیخ با توهین میزبان و ندادن بنزین به هواپیمایش روبرو شد که در یک صحنه‌سازی آشکار، ماجرا با دخالت وزارت دفاع آلمان و دادن بنزین به هواپیمای ظریف رفع و رجوع شد. به عبارت دیگر، در حالی که هنوز ظاهراً آمریکا در برجام حضور داشت و مثلاً برجام کار می‌کرد، آلمانی‌ها از دادن یک باک بنزین هواپیما دریغ کردند و کارکرد واقعی برجام، آشکارتر شد.


نکته جالب دیگر اینکه طبق اخبار منتشر شده از سوی دفتر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا، آقای ظریف در دیدار موگرینی به جای اعتراض قاطع به بدعهدی اروپا و مطالبه نه ماه تأخیر در اجرای تعهدات برجامی، درباره سازوکار پوچ موسوم به اینستکس (غذا و دارو در برابر نفت) و مباحث مربوط به پیوستن ایران به FATF مذاکره کرده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    8 0
    وزارت خارجه نگو بگو وزارت بی‌لیاقتی
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 0
    به آقای جنتی باید تبریک گفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس