کد خبر 937536
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
ذرت‌

ادارات نظارت دانشگاه علوم پزشکی از انبارهای واحدهای تولیدی بازرسی کرده و ۳۵۶ نمونه برداشته شد که ۱۳۴ مورد از آن دقیقاً با ویژگی‌های ذرت انسانی منطبق بود.

به گزارش مشرق، وحید مفید با اشاره به گزارشی مبنی بر استفاده از ذرت دامی در تولید فرآورده‌های اسنک و غلات حجیم‌شده، اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام این گزارش، طی بخشنامه‌ای از تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواسته شد که مراتب وجود یا عدم وجود ذرت‌ هایی با گرید دامی در کارخانه‌های تولید اسنک و غلات حجیم‌شده مورد بررسی قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت پرونده استفاده از غذای دام در پفک

وی افزود: ادارات نظارت دانشگاه علوم پزشکی از انبارهای واحدهای تولیدی بازرسی کرده و ۳۵۶ نمونه برداشته شد که ۱۳۴ مورد از آن دقیقاً با ویژگی‌های ذرت انسانی منطبق بود. ۱۲۸ مورد از نمونه‌ها بانام ذرت دامی واردشده بود، اما ازلحاظ ویژگی‌ها کاملاً با ذرت انسانی مطابقت داشت که احتمالاً به دلیل مسائل مربوط به تسهیلات واردات و ارز بوده است.

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ۴۳ مورد از نمونه‌ها نیز از واحدهایی بود که دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو بوده و هیچ مشکلی نداشتند. همچنین ۵۱ مورد از نمونه‌های ذرت‌های منجمد شده‌ای بود که موارد استفاده آن‌ها برای تولید اسنک نبوده و در ساخت کنسرو و سایر محصولات استفاده می‌شد که البته آن‌ها نیز با درجه ذرت انسانی بودند.

به گفته وی، تنها ۲۵ نمونه بر اساس نتایج آزمایشگاه ازلحاظ ویژگی‌های میکروبی و مشخصات مطابق با استانداردهای تعریف‌شده برای ذرت انسانی منطبق نبوده که بلافاصله ضمن ممانعت از تولید، نمونه‌ها پلمب و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

مفید با اشاره به اینکه شرط ادامه تولید واحدهای متخلف پس از رسیدگی قضائی استفاده از منابع منطبق برای مصرف انسان در نظر گرفته‌شده است، گفت: بازدیدها از واحدهای تولیدکننده فراورده‌های غذایی و آشامیدنی ادامه می‌یابد و سازمان غذا و دارو در مورد محصولات غذایی سخت‌گیرانه اقدام خواهد کرد.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از محصولات نهایی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هیچ‌کدام از محصولات نهایی مشکلی وجود نداشت و محصولات سطح عرضه با ویژگی‌های ذرت انسانی مطابقت داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    0 0
    عجب ماله ای به به

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس