حمیدرضا حاجی بابایی

حاجی بابایی: نمایندگان یک ماه است که منتظرند هیئت رئیسه جلسه غیرعلنی برگزار کند و درست روزی که کلیات مورد بررسی قرار می‌گیرد در جلسه مجلس وزرا را دعوت می‌کنند که برای ما ذکر مصیبت کنند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه) پارلمان در تذکر شفاهی خود با استناد به اصل (۵۲) و (۵۳) قانون اساسی اظهار داشت: بودجه باید شفاف و عملیاتی باشد، شما به من بگویید ماده واحده‌ای که از سوی دولت ارائه شده آیا سقف درآمد و منابع آن همان چیزی است که دولت ارائه کرده، من با دلیل ثابت می‌کنم سقف این بودجه ۴۴۲ هزار میلیارد تومان نیست بلکه از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

شکست آبستراکسیون امیدی‌ها برای عدم رأی‌گیری کلیات بودجه

کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ در مجلس تصویب شد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش درآمدهای مالیاتی در این بودجه قابل قبول نیست و مردم فردا در خیابان‌ها به ما اعتراض می‌کنند و چه کسی باید جوابگوی آن باشد. اگر کمیسیون تلفیق این موضوع را تأیید کرده و به تصویب رسانده باید جوابگو باشد.

وی تصریح کرد: در رابطه با بودجه شرکت‌های نفتی که ۵۰ درصد افزایش داشته و به معنی افزایش ۵۰ درصد هزینه‌های جاری است چه کسی پاسخگو است.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: ما سوگند خوردیم که بر اساس قانون و آئین‌نامه بودجه را تصویب کنیم. نمایندگان یک ماه است که منتظرند هیئت رئیسه جلسه غیرعلنی برگزار کند و درست روزی که کلیات مورد بررسی قرار می‌گیرد در جلسه مجلس وزرا را دعوت می‌کنند که برای ما ذکر مصیبت کنند و بگویند که بودجه باید تصویب شود لذا با همه این اشکالات این بودجه قابل طرح نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به رئیس جلسه گفت: بر اساس هیچیک از بندهای آئین‌نامه شما حق ندارید جواب هر نماینده‌ای را که صحبت می‌کند بدهید و چنین پیش‌بینی در آئین‌نامه نشده است؛ همچنین لازم است شأن مجلس رعایت شود. بر اساس آئین‌نامه هیچ جا نیامده است که اگر ما بودجه را تأیید یا رد کنیم آمریکا خوشحال یا ناراحت می‌شود و ما نباید موضوع را با آمریکا ربط دهیم و باید بدانیم چیزی را که این مجلس مصوب می‌کند باید فردا روز در مساجد و مجامع عمومی پاسخگو باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس