کد خبر 937404
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
مادورو نمایه

رئیس‌جمهور ونزوئلا آمریکا می‌گوید که آمریکا میلیاردها دلار از کشورهای آمریکای لاتین می‌دزدد در عوض خرده‌های آن را به صورت کمکهای بشردوستانه به ما تعارف می‌کند.

به گزارش مشرق، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا میگوید آمریکا میلیاردها دلار از این کشور می‌دزدد و در عوض در قالب کمک‌های بشردوستانه خرده نان به مردم آن پیشکش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «پرس تی‌وی»، مادورو روز جمعه درحالی اظهارات خود را بیان کرد که «کاراکاس» همچنان جلوی ورود آن‌چه واشتگتن کمک‌های بشردوستانه می‌نامد را به داخل کشور گرفته است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا میلیون‌ها دلار درآمد نفتی و دارایی‌های خارجی ونزوئلا را توقیف کرد.

مادورو در سخنرانی خود گفت: «این تله موشی است که آن‌ها [آمریکا] با طعمه‌ای فاسد و مسموم به نمایش گذاشته‌اند». وی افزود: «آن‌ها [آمریکا] ۳۰ میلیارد دلار دزدیده‌اند و چهارتکه غذای فاسد پیشکش می‌کنند».

مادورو همچنین گفت کلمبیا و آمریکا بذر جنگ می‌کارند و از ارتش ونزوئلا خواست طرحی خاص را برای مقابله با چنین تهدیدهایی در جهت تقویت مرزها آماده کنند.

۲۳ ژانویه امسال «خوان گوایدو» خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا نامید و دولت مادورو را غیرقانونی خواند. اقدامی که فوراً توسط آمریکا و چند کشور اروپایی مورد حمایت قرار گرفت و متعاقب آن آمریکا صادرات نفتی ونزوئلا را تحریم کرد. اما از سوی دیگر کشورهایی نظیر چین و روسیه و ایران و ترکیه در میان کشورهایی هستند که از دولت قانونی فعلی ونزوئلا به رهبری مادورو حمایت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس