کد خبر 9373
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۵

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: به علت نبود تصفيه خانه در شهرستان شادگان، فاضلابهاي شهري به تالاب بين المللي شادگان وارد مي شود.

به گزارش مشرق محسن پويا در گفتگو با مهر اظهار داشت: به همين دليل ساخت تصفيه خانه فاضلاب شهرستان شادگان در دستور کار قرار گرفته و براي ساخت آن که قرار است توسط بخش خصوصي صورت بگيرد به صورت بين المللي مناقصه اي اعلام کرده ايم.
وي افزود: ساخت اين تصفيه‌خانه از محل اعتبارات فاينانس با برآورد اوليه 50 ميليارد ريال به مناقصه گذاشته شد.
وي خاطرنشان ‌کرد: به منظور ارتقاي شاخصهاي بهداشتي و کاهش اثرات منفي زيست ‌محيطي ناشي از ورود فاضلاب به تالاب شادگان، طرح احداث تصفيه‌خانه مطرح و مورد تصويب قرار گرفت.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه ‌داد: به اين منظور سه هکتار زمين براي احداث تصفيه‌خانه تملک شده و پيش‌بيني مي‌شود براي احداث آن به 50 ميليارد ريال اعتبار نياز باشد.
وي تعداد مشترکان فاضلاب شادگان را هفت هزار مشترک اعلام و خاطرنشان‌کرد: شبکه فاضلاب شادگان 70 کيلومتر طول دارد که در سال 88 حدود هشت کيلومتر از آن اصلاح شده و حدود يک کيلومتر ديگر در نقاط پراکنده شهري نياز به اصلاح و بهسازي دارد.
پويا ابراز اميدواري کرد: با مشارکت مردم و سرمايه‌گذاري بخش‌خصوصي، صنعت آب و فاضلاب خوزستان بتواند همچنان به سمت خدمات‌رساني مطلوب و مطمئن به مردم خوزستان پيش رفته و مشکلات و موانع موجود در اين رابطه را برطرف و مديريت کند.
تالاب شادگان از جمله تالابهاي 21 گانه عضو در کنوانسيون جهاني رامسر به علت اجراي طرح‌هاي مخرب و ناسازگار با محيط زيست از 14 سال پيش به عنوان يکي از تالابهاي در معرض تهديد در فهرست قرمز قرار گرفته بود.
تالاب شادگان مساحتي بالغ بر 400 هزار هکتار دارد و از رودخانه هاي جراحي و کارون همچنين جزر و مد خليج فارس تغذيه مي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس