کد خبر 937127
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
حمید بعیدی‌نژاد

سفیر ایران در لندن با اشاره به نشست ورشو نوشت: نتانیاهو نمک خورد و نمکدان شکست و نشان داد که حتی به خادمان خود هم رحم نمی کند.

به گزارش مشرق، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه تلگرامش با اشاره نشست ورشو نوشت: نشست ورشو بدون تصویب سندی به پایان رسید.جلسه فقط تریبونی بود در اختیار دولت افراطی ترامپ و نتانیاهو برای بیان آرزوهای پلید خود.

وی افزود: ‏اختلاف آمریکا واروپا پیرامون ایران بسیار واضح بود.موگرینی و وزیران خارجه مهم اروپا شرکت نکردند.حتی وزیر خارجه انگلیس فقط به افتتاحیه آمد و زود برگشت.

بیشتر بخوانید:

چرا نتانیاهو از تهدید ایران به جنگ عقب‌نشینی کرد؟

نتانیاهو لهستانی‌ها را همدست هیتلر خواند

سفیر ایران با بیان اینکه ‏آمریکا در موضعی جدید از اروپا درخواست کرد که از برجام خارج شود که اروپا برعکس از برجام حمایت کرد، اظهار داشت: حتی وزیرخارجه لهستان هم بعنوان میزبان در جمع بندی نهایی خود مجبور شد به اختلاف آشکار اروپا و آمریکا اذعان کرده و بگوید که کشورهای اروپایی بر خلاف آمریکا بر اجرای برجام تاکید دارند.

‏بعیدی نژاد ادامه داد: آنچه از نشست پخش شدسخنان نفرت بار پنس، نتانیاهو و پمپئو بود.مشارکت دیگران به سکوت و عکس یادگاری گذشت.امانشست غایبان بزرگی داشت: ایران، روسیه، چین، ترکیه، لبنان، سوریه، قطر و فلسطین، که دو عضو دائم شورای امنیت و اعضای کلیدی منطقه هستند که بدون آنها بحث در مورد خاورمیانه بی معناست.

وی افزود: همزمان با نشست ورشو، سران سه کشور مهم ایران، روسیه و ترکیه در خصوص یکی از مهمترین مباحث خاورمیانه یعنی سوریه، تصمیمات مهمی اتخاذ کردند. دو صحنه ی رویارویی قطب بندی تحولات خاورمیانه یعنی ورشو و سوچی نشان داد که کلید تاثیر گذاری عملی بر تحولات خاورمیانه در اختیار کدام کشورهاست.

بعیدی نژاد نوشت: نتانیاهو در پایان جلسه در ورشو و در حضور خبرنگاران، لهستانیها را همدست نازیها در هولوکاست و قتل عام یهودیان معرفی و دولت میزبان و مردم لهستان را در کشور خودشان توهین و تحقیر کرد. نمک خورد و نمکدان شکست و نشان داد که آنها حتی به خادمان خود هم رحم نمی کنند. هنیئا لهم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    67 52
    زنده بید نتانیاهو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس