کد خبر 936913
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
سگ نمایه

رئیس گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: کودک مصدوم حادثه گازگرفتگی سگ در خلخال در حال مداوا است.

به گزارش مشرق، سلیمان شاددل از مصدوم شدن کودک 7 ساله خلخالی، امیررضا حقی از اهالی ساکن منطقه سی‌متری خلخال با حمله سگ‌های ولگرد خبر داد.

شاددل اظهار کرد: ساعت 15 امروز بر اثر تماس تلفنی اهالی منطقه، آتش نشانی خلخال و اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) عازم این منطقه می‌شود و در کمال تاسف با کودکی 7 ساله که بر اثر حمله سگ و گاز گرفتگی از ناحیه کمر، لگن و دو پا مصدوم شده، مواجه می‌شوند که این کودک به بیمارستان امام خلخال انتقال می‌یابد.

رئیس گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی خلخال تصریح کرد: با حضور پزشکان اورژانس و توصیه آنان برای نجات این کودک از خون‌ریزی و بیماری هاری سریعاً این مصدوم به اتاق عمل بیمارستان امام(ره) انتقال و سریعاً با اقدامات اولیه پزشکان در اتاق عمل، خون‌ریزی این مصدوم قطع و سپس اقدامات ترزیق واکسن هاری و سرم این بیماری انجام می‌گیرد.

شاددل افزود: در سال 1396 بیش از 300 مورد گازگرفتگی از طریق سگ در خلخال ثبت شده و امسال علی‌رغم اینکه 45 روز تا پایان سال مانده است، بیش از 400 مورد گازگرفتگی در محلات مختلف شهر خلخال و روستاهای حومه ثبت شده است.

وی از شهرداری خلخال خواست تا به لحاظ اهمیت جان مردم و نجات کودکان و شهروندان خلخالی اقدامات لازم را صورت دهند و اضافه کرد: البته این مشکل در جلسات مختلف با مسوولین امر مطرح شده و تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است و آمار گازگرفتگی به طریق سگ در شهرستان خلخال افزایش یافته که مسئولان باید اقدامات جدی و اساسی صورت دهند.

بیشتر بخوانید:

قلاده سگ‌های لواسان دست کیست؟/ آلزایمر سیاسی جریان اصلاح طلبی

سگ گردانی در تهران ممنوع شد

سگ در کلاس درس! +عکس

در تهران و لواسان چه خبر است؟/ در اروپا هم این‌گونه «سگ‌گردانی» نوبر است! + متن قوانین

به گفته اهالی محل و مادربزرگ مصدوم، اگر کمک مردم و اهالی محل نبود نجات این کودک سخت می‌شد و احتمال مرگ این کودک در زیر چنگ و دندان سگ بالا می‌رفت.

مادربزرگ این مصدوم ضمن گله‌مندی از بی‌توجهی مسوولین به این موضوع گفت: فرزندان ما در محلات حاشیه شهر و سی‌متری از دست سگ‌های ولگرد و خیابانی در امان نیستند و هر لحظه خطر گازگرفتگی توسط سگ و انتقال بیماری‌های مختلف وجود دارد.

بعد از این حادثه به گفته شاهدین، خانم جوادی شهردار خلخال در بیمارستان خلخال حضور یافت و ضمن عیادت از این مصدوم گاز گرفتگی، گفت: این موضوع یکی از اصلی‌ترین معضلات شهر خلخال می‌باشد و از مدت‌ها پیش شهرداری خلخال و شورای اسلامی این شهر برای جمع‌آوری سگ‌های خیابانی و ولگرد اقدامات لازم را به مرحله اجرا گذاشته است.

هم‌اکنون حال عمومی این مصدوم هفت ساله گاز گرفتگی توسط سگ که از ناحیه کمر، لگن، پاهای راست و چپ و ران‌ها زخمی شده، خوب است و با حضور پزشکان معالج، مداوای این فرد تحت مراقبت کادر بیمارستان امام خمینی(ره) در حال انجام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    8 18
    به سگهای واکسن زده تربیت شده داخل ماشین نردم گیر میدن بعد سگهای ول وبیمار داخل شهرو روستا رژه میرن.
  • مراد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    34 4
    چرا قانون کنترل سگ ولگرد اجرا نمی شود؟ چرا جلوی سگ گردانی گرفته نمی شود؟
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
      3 1
      چون سگ بازان ازررفقای خود مدیر و مسئول ه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    12 0
    تو شهرک ماهم ۵،۶تاسگ ولگرد هست چندبار به شهرداری زنگ زدم گفتن باشه میاییم میبریم ولی نیامدن ...
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    11 0
    با آرزوی بهبودی سریع و کامل برای کودک معصوم. ما هم از شر سگ های ولگرد در شهر جوادیه فلاح از توابع رفسنجان در امان نیستیم. امیدواریم مسئولین مربوطه فکری اساسی برای این معضل بوجود آمده بردارند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    2 0
    مگه تویه شهر قزوین سگ ولگرد کمه؟ شهرداری هم هیچ کاری نمیکنه.....
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    2 0
    زنگ بزنید کاخ سفید بیان بگیرنشون خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس