استان فاریاب.jpg

نیروهای شبه نظامی طالبان حملات گسترده ای را علیه نیروهای افغان در استان فاریاب انجام دادند و درگیری های پراکنده در شهرستان دولت آباد ادامه دارد.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی شمال افغانستان حاکیست، دور جدیدی از حملات شبه نظامیان طالبان علیه مواضع نیروهای ارتش و محلی در استان فاریاب آغاز شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حملات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: شبه نظامیان طالبان در روزهای گذشته حملات سنگینی را علیه نیروهای افغان در شهرستان «دولت آباد» در شمال استان فاریاب انجام دادند.

میزگرد مشرق درباره طالبان را اینجا بخوانید:

زارعی: طالبان با القاعده تفاوت بنیادین دارد / در چارچوب فکری طالبان مقوله‌ای به نام جنگ با شیعه وجود ندارد

این منبع میدانی با بیان این مطلب که حملات طالبان از مناطق شمالی به سمت مرکز شهرستان بوده است، گفت: نیروهای محلی و ارتش افغانستان با وجود درگیری‌های سنگین در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند.


وی افزود: نیروهای محلی و ارتش افغانستان در همان گام نخست موفق شدند تحرکات عناصر طالبان را در شهرستان دولت آباد به طور کامل رصد کنند و به سرعت وارد میدان و با آنان در این محور درگیر شوند.

این منبع میدانی با بیان اینکه درگیری‌ها با سلاح‌های سبک و سنگین صورت گرفته، گفت: صدها تن از شهروندان افغان برای نجات جان خود از مناطق درگیری متواری شدند و مناطق حومه و مساجد پناه آوردند.

به گزارش مشرق، در دور نخست درگیری‌ها در شهرستان دولت آباد، ۵ تن از نیروهای طالبان کشته و ۸ تن دیگر زخمی شدند؛ نیروهای افغان در جریان درگیری‌ها موفق شدند یک تن دیگر از نیروهای طالبان را دستگیر کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای محلی و ارتش افغانستان پس از درگیری‌های سنگین توانستند حملات نیروهای شبه نظامی طالبان را دفع کنند اما درگیری‌های پراکنده در برخی از بخش‌های شهرستان دولت آباد ادامه دارد.

خبرها حاکیست، دو تن از نیروهای محلی افغان نیز در جریان درگیری‌ها جان باختند؛ نیروهای محلی و ارتش افغانستان در مناطق تحت کنترل در شهرستان دولت آباد در آماده باش کامل هستند تا به هرگونه حمله‌ای واکنش قاطع نشان دهند.

در حال حاضر، بخش‌هایی از شهرستان دولت آباد در کنترل نیروهای ارتش افغانستان و نقاط دیگر در تصرف نیروهای شبه نظامی طالبان است و مناطق میان طرفین به صورت مداوم دست به دست می‌شود.

استان فاریاب در شمال افغانستان با کشور ترکمنستان هم مرز است و شامل ۱۴ شهرستان از جمله «شیرین تگاب، آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، بالچراغ، قیصار، پشتون کوت، کوهستان، گرزیوان، میمنه، خان چارباغ، دولت آباد، خواجه سبزپوش ولی» است.

به گزارش مشرق، شهرستان‌های «کوهستان، پشت کوه (بخش جنوب شرقی و شمال) شیرین تگاب، بلچراغ» که حدود ۱۶ درصد از مساحت استان فاریاب را شامل می‌شوند در تصرف شبه نظامیان طالبان هستند.

درگیری‌ها میان نیروهای ارتش افغانستان و شبه نظامیان طالبان در شهرستان‌های «آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، قیصار، پشتون کوت، گرزیوان، خان چارباغ، دولت اباد، خواجه سبزپوش ولی» همچنان ادامه دارد؛ شهرستان میمنه تنها نقطه‌ای در استان فاریاب محسوب می‌شود که در کنترل کامل ارتش افغانستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    4 27
    مرگ بر دولت دست نشانده افغانستان... مرگ بر ارتش موزدور افغانستان.... زنده باد حکومت طالبان.
    • BE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      0 0
      درود بر مردم مظلوم افغانستان
  • محمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    7 7
    سلام مرگ برانگلیس مرگ برآمریکا مرگ براسرائیل که مسلمانان را به جان هم انداخته است
  • سپهر ساسانی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    14 5
    شما مسلمانها خسته نشدید از مرگ بر این مرگ بر آن؟ کی میخواین متمدن بشین؟
    • BE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
      0 1
      چند تا متمدن مثل شما داشته باشیم واسه هفت پشتمون کافیه
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
      1 0
      هرزمانکه شماها انسان شدیدو دست ازپیروی ازشیطان بزرگ برداشتید
  • روح الدین سلجوقی AF ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    تشکر از مطالب جالب و آموزنده تان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس