کد خبر 936686
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
جزییات لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران/وقتی نیرو‌های مازاد، درآمد شهرداری را می‌بلعند

بررسی ارقام لایحه بودجه ۹۸ نشان می‌دهد؛ شهرداری تهران بیش از پیش ناچار به افزایش بودجه در بخش دستمزد و مزایای کارکنانش است به طوری که این بخش حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش مشرق، اعداد و ارقام لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران نشان می‌دهد، تهران قرار است سال مالی متفاوتی را حداقل نسبت به امسال تجربه کند. سقف بودجه هم حدود ۹ درصد رشد داشته و بودجه ۱۷ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومانی امسال به ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

در بخش منابع، سهم اعتبارات نقدی در لایحه بودجه سال ۹۸ حدود ۱۵ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان است و بخش غیرنقد هم سهم ۳ هزار و ۷۸۶ میلیارد تومانی دارد. بودجه نقدی سال آینده با سهمی ۸۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب امسال، ۳ درصد رشد و منابع پیش‌بینی شده در بخش غیرنقد هم ۳ درصد کاهش داشته است. منابع غیر نقدی در بودجه امسال حدود ۴ هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید:

شهرداری طرح زوج و فرد را هم پولی می‌کند؟

سازمان زیباسازی شهرداری تهران هنر مقاومت را بایکوت کرد

مهم‌ترین تفاوت در بخش دستمزد کارکنان شهرداری خودنمایی می‌کند؛ آنجا که این بخش حدود ۲۰ درصد افزایش نسبت به امسال دارد. شاید وجود چیزی در حدود ۱۰ هزار نیروی مازاد در شهرداری تهران سبب شده تا این سازمان به ناچار اعتبارات بخش دستمزد کارکنانش را افزایش دهد. در این بخش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری که امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، رقم ۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بر اساس لایحه بودجه ۹۸، اعتبارات منطقه‌های ۲۲ گانه شهرداری تهران هم افزایش پیدا کرده و از رقم ۴ هزار و ۴۷۷ میلیاردی امسال به رقم ۵ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان برای سال آینده رسیده است.

آن طور که در جدول شماره ۲ لایحه بودجه ۹۸ آمده است، درآمد شهرداری ۹ هزار و ۴۵۶ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به بودجه امسال کمی رشد داشته است. ۸ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان هم هزینه‌های اداره پایتخت در نظر گرفته شده که این بخش هم نسبت به بودجه مصوب امسال که ۷ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بود، افزایش داشته است.

اما در جدول شماره ۳ این لایحه که مربوط که خلاصه واگذاری و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرداری تهران است، باز هم شاهد تغییراتی نسبت به بودجه امسال هستیم. بخشی که مربوط به درآمدهای ناپایدار است و از آن به عنوان بخش سمی بودجه یاد می‌شود. درآمد حاصل از عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی و فروش اموال شهرداری ۸ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به امسال که رقمی در حدود ۷ هزار و ۴۵۴ میلیارد تومان است، افزایش پیدا کرده است.

شهرداری تهران در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای هم پیش بینی کرده به درآمد ۷ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومانی دست پیدا کند.

در تبصره یک این لایحه هم آمده است؛ تمامی واحدها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و مؤسسات وابسته شهرداری تهران موظف اند کلیه منابع درآمدی خود را به طور مستقیم در چارچوب قوانین و مقررات، به ویژه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی، طرح‌های جامع و تفصیلی وصول و صرفاً به حساب‌های تمرکز وجوه درآمد و سپرده که به نام تمامی واحدها نزد خزانه شهرداری تهران افتتاح شده یا می‌شود، واریز کنند.

پیشتر و در سال ۹۶ بر اساس پیشنهاد محمدعلی نجفی شهرداری وقت تهران و موافقت شورای شهر، برای نخستین بار تمام زیرمجموعه شهرداری موظف شدند، درآمدهای خود را به خزانه این نهاد واریز کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس