کد خبر 936566
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

ایران اسلامی این روزها در شرایطی دارد چهل سالگی خود را جشن می‌گیرد که بر خلاف پیش بینی سیاست‌مداران خارجی نه تنها ارادت ملت ایران به آرمان‌های امام و انقلاب کم نشده است بلکه هر سال بیشتر از قبل برای رسیدن به خواسته‌ها و آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کنند.

یکی از بزرگ‌ترین اهداف مردم برای انقلاب سالِ ۵۷، رسیدن به خودکفایی در تمام عرصه‌های اقتصادی بود. اینکه مردم کشور بتوانند تمام محصولات مورد نیاز زندگی‌شان را تولید کنند و کالایی که مصرف می‌کنند ساختِ ایران باشد.

مقایسه‌ی ایرانِ قبل از انقلاب و ایران بعد از انقلاب نشان دهنده اراده و همت مردم و مسئولان ایران است که چطور توانسته‌اند با تلاش و کوشش تمام موانع را برای رسیدن به این هدف از میان بر دارند و با افتخار قله‌های موفقیت را فتح کنند.

ایرانِ قبل از انقلاب در تمام عرصه‌ها صرفاً مصرف کننده بود، مصرف کننده جنس‌های درجه دو و سه کشورهای خارجی. کشورهایی که ترجیح می‌دادند مردم ایران وابسته به آن‌ها باشند تا نتوانند از منابع غنی کشور خودشان استفاده کنند و به تکنولوژی تولید محصولات مورد نیاز دست پیدا کنند.

خودکفایی رویایی بود که به یُمن پیروزی انقلاب اسلامی به حقیقت پیوست. حالا ایرانِ بعد از انقلاب به درجه‌ای از پیشرفت و تکنولوژی دست پیدا کرده است که می‌تواند عموم کالای مورد نیاز را تولید کند و در اختیار مردم قرار دهد.

کشور ایران به دلیل دارا بودن منابع غنی و خاک حاصل‌خیز و مردمی کوشا و پویا به راحتی قادر است در عرصه‌های مختلف با غول‌های بزرگ اقتصادی جهان رقابت کند به شرط آن‌که مردم مانند چهل سال گذشته اتحاد داشته باشند و با کوچک شمردن تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمن، از کالای ایرانی حمایت کنن. کالایی را خرید کنند که کارگر و کشاورز و صنعت‌گر ایرانی با هوش و توانی مثال زدنی آن را خلق کرده و در اختیارشان گذاشته است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که برای حمایت از محصولات و تولیدات ایرانی، یک سیستم مُدرن و به‌روز نیاز است. سیستمی که جامع و کامل باشد و در آن تولید کننده ایرانی و مصرف کننده بتوانند با امنیت و آرامش کامل حضور داشته باشد و به فعالیت بپردازد. در همین راستا تعدادی از جوان‌های متخصص و مجرب، پس از تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدند که با توجه به حضور پررنگ و موثر اینترنت در زندگی مردم، بهتر است این سیستم در قالب سایت و فضای مجازی و شبکه خرید و فروش اینترنتی در اختیار مردم قرار بگیرد. این تیم خوش فکر و خلاق با طراحی سایت این‌سو توانستند انقلاب جدیدی را در عرصه اقتصاد کشور پایه گذاری کنند.

به گفته طراحان، این‌سو صرفاً یک سایت خرید و فروش اینترنتی نیست. بلکه یک دهکده‌ی بزرگ مجازی است برای کار آفرینان و تولید کنندگان ایرانی تا بتوانند تمام محصولات‌شان را در آن عرضه کنند و به فروش برسانند. این سایت ۱۰ سالن دارد. هر تولید کننده می‌تواند به فراخور محصولی که تولید می‌کند در یکی از غرفه‌های این سالن ها ثبت‌نام کند و در محیطی مناسب و جذاب محصولش را معرفی کند، تبلیغ کند و در نهایت به فروش برساند.

از طرفی دیگر این امکان برای یکایک مردم ایران فراهم شده است که در زمانی کوتاه و با کمترین هزینه به تمام غرفه‌ها سر بزنند و بتوانند از بین ۳۵ هزار عدد کالای با کیفیت ایرانی که در سایت موجود است، جنسی که با سلیقه و بودجه‌شان همخوانی دارد را انتخاب کنند و با جنس‌های مشابه مقایسه‌اش کنند و در نهایت بصورت اینرنتی آن جنس را بخرند.

علاوه بر این تمام برندها و فروشگاه‌های کالای ایرانی می‌توانند در این‌سو غرفه و شعبه داشته باشند و جدیدترین و بهترین محصولات‌شان را در آن به نمایش بگذارند.

به نظر می‌رسد این‌سو بتواند در آینده‌ای نه چندان دور جایگاه کالای ایرانی در زندگی مردم را مستحکم تر سازد و گامی بزرگ جهت خودکفایی ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی بر دارد و یاریگر صنعت و اقتصادِ ایرانِ چهل ساله باشد جهت رشد و شکوفایی هر چه بیشتر و ماندگارتر.

فاطمه تقی‌زاده

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس