تماس‌های محرمانه نتانیاهو با ولی‌عهد امارات پس از امضای برجام

سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی خبر داد که پس از امضای برجام، نتانیاهو چندین تماس تلفنی با محمد بن زاید با هدف مقابله با ایران گرفته است.

به گزارش مشرق، «دن شاپیرو» سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم گفت که پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۱+۵، بنیامین نتانیاهو چندین تماس تلفنی محرمانه با «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات برقرار کرده است.

بیشتر بخوانید

عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان درباره خاورمیانه

شاپیرو گفت که هدف از این تماس‌ها رسیدن به یک توافق احتمالی برای اجرای سلسله اقدامات سیاسی در سطح منطقه برای مقابله با ایران و توافق هسته‌ای بوده است.

سفیر سابق آمریکا در تل آویو با بیان اینکه نمایندگانی از سوی بنیامین نتانیاهو و ولی‌عهد امارات به صورت تلفنی و رو در رو گفت‌وگو کرده‌اند از بیان اسامی این افراد خودداری کرد.

افشای همکاری فشرده رژیم صهیونیستی و امارات برای مقابله با ایران پس از برجام، در حالی است که پیش از این نشریه آمریکایی نیویورکر در خرداد ماه گذشته از تماس‌های طرفین پیش از امضای برجام برای ممانعت از آن خبر داده بود.

این نشریه آمریکایی نوشته بود که در اواخر دوره دوم ریاست جمهوری اوباما، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از تماس‌های تلفنی میان سران تل آویو و ابوظبی –از جمله گفتگوی تلفنی میان نتانیاهو و یکی از سران اماراتی– مطلع شدند.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا همچنین به دیدار میان سران رژیم اسرائیل و امارات در قبرس پی بردند. مقامات اطلاعاتی آمریکا عقیده داشتند که شخص نتانیاهو در این نشست که محور گفت‌وگوهای آن راه‌های مقابله با تلاش‌های اوباما برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران بوده، حضور داشته است.

روابط میان رژیم اسرائیل و امارات در یک سال اخیر، نقل بسیاری از محافل رسانه‌ای غربی بوده است. طبق گزارش‌های این رسانه‌ها، تقابل با ایران مهم‌ترین عامل هم‌گرایی تل آویو و ابوظبی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس