کد خبر 935683
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
صادرات ۲۰ میلیارد دلاری ایران به چین در ۱۱ ماه

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به صادرات ۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلاری ایران به عراق در سال ۲۰۱۸ گفت: ایران در این سال در صادرات به عراق جای ترکیه را گرفت.

به گزارش مشرق، سید حمید حسینی با بیان اینکه طی دی ماه امسال روند صادرات ایران به عراق وضعیت خوبی نداشت، گفت: این مساله دو علت داشت که یکی تعطیلات ژانویه و دیگری موضوع پیمان‌سپاری ارزی و مشکلات ناشی از آن برای صادرکنندگان بود.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه دی ماه ۹۷ میزان صادرات ایران به عراق به ۵۱۰ میلیون دلار کاهش یافت بیان داشت: این در حالی که در سال جاری در برخی ماه‌ها میزان صادرات کشورمان به عراق به ۹۰۰ میلیون دلار هم رسید.

بیشتر بخوانید:

تجارت ایران و آمریکا نیم‌میلیارد دلاری شد

آغاز همکاری همه جانبه ایران و عراق در زمینه برق

وی افزود: در سال جاری متوسط صادرات ایران به عراق ماهانه حدود ۷۵۰ میلیون دلار بوده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸ ایران در صادرات به عراق جای ترکیه را گرفت، گفت: در سال ۲۰۱۷ ترکیه ۶.۵ درصد از کالاهای صادراتی خود به ارزش ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار را به عراق صادر کرد اما در سال ۲۰۱۸ این کشور با صادرات ۴.۵ درصد از کالاهای صادراتی خود به عراق توانست ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار کالا به عراق صادر کند.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: اما ایران در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۸ با صادرات ۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار کالا به عراق از ترکیه پیشی گرفت و توانست جای ترکیه را در بازار عراق بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    1 0
    بله به قیمت خالی کردن جیب مردم امسال عید اجیل پر گوشت پر ماهی پر مرغ پر به عراق افتخار صادرات دارند
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    0 0
    لیست کالا ها چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس