کد خبر 935423
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

خیلی‌ها عاشق غذا هستند و دوست دارند وقتی به شهری سفر می‌کنند حتماً غذاهای محلی‌اش را امتحان کنند. اگر از این دسته افراد هستید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. در این مطلب خوش‌مزه‌ترین غذاهای محلی چند شهر پرمسافر را معرفی کرده‌ایم.

قشم

غذاهای جنوبی به خاطر داشتن ادویه‌های متنوع، عطر و طعمی دارند که نظیر آن را در هیچ جای دیگر ایران نمی‌توان یافت. قشم نیز از این قاعده مستثنی نیست. غذاهای جزیره قشم هم تند هستند و پر از ادویه و بیشترشان با انواع ماهی میگو و کوسه درست می‌شوند.

یکی از لذیذترین غذاهای محلی قشم ماهی کباب یا ماهی برشته است که در شکمش انواع سبزیجات و ادویه‌جات ریخته شده و طعم ماهی را بهتر می‌کند. هواری نیز از دیگر غذاهای خوش‌مزه قشم است که در آن برنج همراه با پیاز و سبزی ماهی (یعنی گشنیز و شنبلیله)، سیر و ماهی پخته می‌شود.

هواری چکو میگ هم همان پلو میگو است که با میگوهای کوچک پخته می‌شود. میگوهای کوچکی که در فصل تخم‌ریزی در جنگل حرا صید می‌شوند و پس از جوشاندن در آب دریا خشک می‌شوند. اما برخی از غذاهای قشم مثل خودش عجیب و غریب هم هستند. مثلاً قشمی‌ها با گوشت کوسه هم غذاهای لذیذی می‌پزند و اگر می‌خواهید کوسه بخورید تنها راه شما سفر به قشم است.

پودینی کوسه یکی از خوش‌مزه‌ترین غذاهای قشمی‌هاست که با گوشت کوسه درست می‌شود. مردم قشم کوسه را می‌پزند و گوشتش را له می‌کنند و سپس با لیمو عمانی، پیاز، رب و ادویه‌جات طعم دارش می‌کنند و دوباره می‌پزند.

اما از همه این‌ها که بگذریم حیف است که به قشم سفر کنید و قلیه ماهی نخورید. قلیه ماهی با انواع ماهی‌های مختلف پخته می‌شود و در آن علاوه بر ماهی سبزی (شنبلیله و گشنیز)، سیر و تمر هندی نیز هست.

شیراز

وقتی حرف از غذای شیرازی شود اولین نامی که به میان می‌آید کلم‌پلو است. اما علاوه بر کلم‌پلو که با کلم قمری، برنج، پیاز، گوشت چرخ‌کرده و سبزی طبخ می‌شو، شیراز غذاهای لذیذ دیگری نیز دارد. شیرازی پلو یکی از بهترین غذاهای شیراز است که با بیشتر ذائقه ها جور در می‌آید. این غذای خوش‌طعم از برنج، زرشک، زعفران، مرغ، بادمجان، ماست، نمک و فلفل تهیه می‌شود.

اگر غذاهای شیرین را دوست داشته باشید می‌توانید چند تا از خوش‌مزه‌ترین غذاهای شیرین را در شیراز امتحان کنید. قورمه به یکی از آن‌هاست. این غذای شیرین و خوشمزه از گوشت، به، شکر، زعرغان، پیاز و ادویه درست می‌شود. شیرین پلو هم از دیگر غذاهای شیرین شیراز است که در پختش از برنج، شکر، زعفران، مغز پسته، بادام و پوست نارنگی استفاده می‌شود.

در کنار این غذاها خورش بادمجان شیرازی‌ها را هم از یاد نبرید که از خوش‌مزه‌ترین خورش‌هاست.

برای رزرو هتل در شیراز و کم کردن هزینه‌های سفر به این شهر به صفحه هتل های تخفیف دار شیراز بروید.

کاشان

آبگوشت غذایی است که در شهرهای مختلف ایران به سبک‌های مختلف پخته می‌شود. کاشانی‌ها نوعی آبگوشت خوشمزه با لوبیا سفید می‌پزند که طرفداران زیادی دارد. خورش نخود آله نیز از بهترین غذاهای کاشانی است که البته در یزد هم پخته می شود. در این خورش لذیذ از نخود، گوشت مغز ران گوسفند، پیاز، پوره گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی، زعفران، گلاب، لیموعمانی و دارچین استفاده می‌شود و همراه با پلو سرو می‌شود.

برای رزرو هتل در کاشان می‌توانید به صفحه رزرو هتل در کاشان با تخفیف بروید.

مشهد

کباب پایه ثابت سفر ما ایرانی‌هاست. مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند اغلب دوست دارند در مشهد شیشلیک بخورند. اگرچه مردم شهرهای مختلف ایران به روش های مختلفی شیشلیک درست می‌کنندT اما شیشلیک شاندیز شهرت جهانی دارد و با روش خاصی طبخ می‌شود. مشهد غذاهای خوش‌مزه دیگری نیز دارد. شله مشهدی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مشهد است که ارزش غذایی بسیار بالایی هم دارد. در تهیه شله مشهدی از گوشت گوساله، لوبیا چیتی، لوبیا سفید، فلفل، هل، زنجبیل، ریشه جوز هندی و دارچین استفاده می‌شود. در دیگر شهرهای خراسان مثل قوچان یا نیشابور نیز شله پخته می‌شود البته با روشی متفاوت. آش لخشک، دیگچه، اشکنه قوروت و کوکو شیرین نیز از دیگر غذاهای لذیذ مشهد هستند.

برای رزرو هتل در مشهد می‌تواند به صفحه رزرو هتل در مشهد با تخفیف بروید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس