روزنامه

طیف اصلاح طلب با کوچک نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی، به طرق مختلف در پی بزک رژیم طاغوت است.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شریعتی: اگر شاه هم بود ممکن بود به همین دستاوردها برسد!

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «سعید شریعتی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ با عنوان «بحران دستاورد» نوشت: «مردان غالباً و برخی از زنان در ۴۰ سالگی دچار یک بحران روحی و روانی به نام سندرم آندروپوز می‌شوند که برخی از روانشناسان به آن سندرم بحران دستاورد می‌گویند… این بحران علاوه بر آثار فیزیکی در "کارکرد"ها و "توانمندی"های فردی در ذهن و ضمیر او نیز آثاری به‌جا می‌گذارد از جمله آن مواجه شدن و درگیر شدن با دو سؤال در ذهن خود؛ یکی آنکه "آیا من پس از ۴۰ سال زندگی به آنچه خواسته‌ام، رسیده‌ام" و دیگر اینکه "آیا اطرافیان و خانواده از من راضی و خشنودند؟ "».

شریعتی در ادامه نوشت: «بر این باورم که "انقلاب اسلامی" در ۴۰ سالگی خود دچار سندورم آندروپوز با عموم مشخصه‌های این سندرم است، از این رو مواجهه با این دو سؤال را برای "انقلاب اسلامی" در ۴۰ سالگی طبیعی می‌دانم. اول اینکه، آیا "انقلاب اسلامی" به آرمان‌ها و خواسته‌های خود دست یافته است؟ دوم اینکه "آیا مردم از نتایج انقلاب اسلامی راضی‌اند؟ ".»

وی در ادامه نوشت: «اینکه آمار بدهیم که در سال ۵۷ چه تعداد روستا برق داشته‌اند و اکنون در سال ۹۷ چه تعداد روستا دارای برق هستند، کاملاً ابطال‌ناپذیر است چراکه معلوم نیست اگر رژیم گذشته «۴۰ سال» دیگر دوام می‌یافت آیا به این میزان از توسعه برق روستایی دست می‌یافت یا خیر و اینکه «تولید علم» در سال ۵۷ چقدر بوده و در سال ۹۷ چقدر شده است، قیاس مع‌الفارق است چراکه تحولات جمعیتی و رشد آگاهی‌های اجتماعی و اقتضائات بشری «مردم» به سمت «دانش‌افزایی» رهنمون شده است و چندان نمی‌توان باب مقایسه را در این موضوع گشوده دانست.»

طیف اصلاح طلب با کوچک نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی، به طرق مختلف در پی بزک رژیم طاغوت است.

این بزک در حالی است که رضا پالانی را انگلیسی‌ها با کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ سر کار آوردند و ۱۳۰۴ به شاهی رساندند و به واسطه همو، بساط مشروطیت و قانون نیم بند را برچیدند. شهریور ۱۳۲۰ هم که اقتضای منافعشان در جنگ جهانی دوم، اشغال ایران و کمک به شوروی در مقابل ارتش هیتلر بود، رضاخان را مانند دستمال مصرف شده، دور انداختند و فرزند بی شخصیت‌تر و سرسپرده‌تر او را به ملت ایران تحمیل کردند.

بدین ترتیب ملت ایران برای ۵۳ سال، روی قانون و آزادی و انتخابات و استقلال و عزت را ندید. شخصی که می‌گوید که اگر رژیم پهلوی هم بود شاید به همین دستاوردهای کنونی می‌رسیدیم، در خوشبینانه ترین حالت، نه تاریخ بلد است، نه رژیم پهلوی را شناخته و نه کوچکترین شناختی از جمهوری اسلامی ایران دارد.

گفتنی است پیشرفت‌های علمی و فناوری کشورمان طی چهار دهه گذشته به قدری چشمگیر و پر شتاب بوده که تاکنون در بسیاری از قله‌های علمی جهان دارای رتبه‌های برتر هستیم؛ چنان‌که براساس آمارهای wos، در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ از نظر تولید علم برای اولین بار در جمع ۱۵ کشور برتر جهان قرار گرفتیم و حائز رتبه نخست در بین کشورهای اسلامی شده‌ایم. البته پیشرفت در حوزه‌های دیگر علمی مانند کسب رتبه چهارم جهانی تولید علم نانو، قرار گرفتن به عنوان رتبه سوم کشورهای پیشرفته در سلول‌های بنیادی و… گوشه‌های دیگری از این موفقیت‌ها هستند که بررسی و حتی لیست کردن آن مجال دیگری می‌طلبد.

** آقای انصاری! شما سال ۸۸ مقابل رأی مردم و قانون، گردن کشی کردید

«مجید انصاری» از فعالین سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «در نگاه امام رأی مردم بسیار اعتبار داشت…امام آنچنان به رأی مردم اعتقاد داشت که حتی در دوران جنگ نیز انتخابات متوقف نشد و حتی یک روز هم به تعویق نیفتاد؛ از سوی دیگر امام با قیم‌مآبی افراد و گروه‌ها مشکل داشت».

انصاری در ادامه گفت: «در یکی از ادوار مجلس یکی از اقوام نزدیک امام از شهر خمین نامزد انتخابات شده بود و در مقابل او فرد دیگری موفق به اخذ رأی شد و توانست از خمین به مجلس راه پیدا کند. برخی این رخداد را موجب تضعیف امام و خلاف جایگاه ایشان تلقی کردند، اما امام به آن‌ها گفت: چه چیزی بهتر از اینکه در یک انتخابات آزاد یکی از اقوام من رأی نیاورده است و این نشان‌دهنده آزادی واقعی در انتخابات است».

مجید انصاری به اهمیت رأی مردم اشاره کرده و به آن تاکید کرده است. این در حالی است که وی در جریان خیانت نابخشودنی فتنه ۸۸ که با دروغ تقلب و زیرپاگذاشتن رأی مردم و قانون کلید خورد، به عنوان یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز، زمینه‌ساز گسترش فتنه بود.

همانطور که ذکر شد، مجید انصاری یکی از اعضای مجمع روحانیون مبارز است. جماعتی که در جریان فتنه ۸۸ چندین بیانیه صادر و مردم را برای حضور در تظاهرات‌های غیرقانونی دعوت کرد.

انصاری در ۲۵ خرداد ۸۸ در سخنرانی در تهران با ادعای تخلف گسترده در انتخابات و آوردن نام کاندیداهای شکست خورده و رئیس دولت اصلاحات و اعلام اینکه آنها در بین جمعیت راهپیمایی کنندگان حضور دارند، راهپیمایی کنندگان را تحریک و تهییج کرد.

فتنه گران در سال ۸۸ هیچگاه حاضر نشدند تا مسیر قانونی را طی کرده و با خیانت خود، ضمن به آشوب کشیدن کشور، آدرس تحریم‌های فلج کننده را به دشمن دادند. اقدامات این طیف حتی گروهک تروریستی منافقین و سران رژیم صهیونیستی را نیز به وجد آورد.

** دوگانه «موشک-پراید» همان دوگانه «مدیریت جهادی-مدیریت لیبرال» است

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «باز هم دوگانه موشک- پراید» نوشت: «عده‌ای قدرت صنعت موشکی را در مباحثی چون مدیریت جهادی، اراده ملی، عدم نگاه به غرب و دست بیگانه، اتکا به توان داخلی، شایسته سالاری و از این قبیل واژه‌هایی که بارها و بارها شنیده‌ایم خلاصه می‌کنند…این دیدگاه تلاش دارد تا هر آنچه که از پیشرفت نصیب کشور شده است را به خودکفایی و دوری از غرب و روابط بین‌الملل ارتباط دهد و هر آنچه که عامل ناتوانی ست را به دولتی مرتبط کند که مایل به ارتباط با اروپا و حفظ برجام است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تجربه این چهاردهه نشان داد به خاطر نیازی که همواره در زمینه صنایع دفاعی احساس می‌شد باید به صورت کلی تمرکز خاصی روی نوآوری داشت…صنایع دفاعی ما به هیچ عنوان محصور بخشی از جامعه نیست بلکه بسیار سطح گسترده‌تر و ملی‌تری دارد. از همین رو خلاقیت‌ها و دانش نیز در این زمینه رشد پیدا کرد...طبیعتاً اگر همین ظرفیت ملی به هر بخشی از بخش‌های دیگر بسیج می‌شد. این پیشرفت در آن بخش‌ها نیز تکرار می‌شد...در زمان جنگ هم شاهد بودیم که امام کشور را در اختیار یک جریان خاص قرار ندادند و تمام صنوف و اقشار کشور را در این زمینه دخالت دادند».

گفتنی است طی چهار دهه گذشته با اتکا به توانمندی داخلی و بومی‌سازی علوم مختلف توانستیم در حوزه‌های بسیاری مانند علم و فناوری پیشرفت کنیم، با این حال، آنچه در برخی حوزه‌ها مثل اقتصاد رخ داده نمایانگر این واقعیت بوده که روحیه جهادی در بین مسئولان وجود نداشته است.

تفکر بسیجی، جهادی و انقلابی در حوزه‌های بسیاری خود را ثابت کرده و نشان داده اگر به آن اعتماد شود می‌تواند دستاوردهای چشمگیری ایجاد کند؛ از سوی دیگر، رویکرد غربزده و نگاه به دست خارجی‌ها طی سال‌های اخیر (که در برجام و در حال حاضر هم در «اس پی وی» یا «اینستکس» مطرح است) ثابت کرده موفقیتی برای کشور نخواهد داشت.

امروز با نگاه به این دو تفکر که یکی با سرلوحه قرار دادن کار کردن و دیگری با تمرکز بر عافیت طلبی نتایج خود را نشان داده‌اند می‌توان فهمید که کلید حل مشکلات کشور در دستان کدام تفکر است. امروز سؤال بسیاری از مردم این است که چگونه جمهوری اسلامی می‌تواند به تکنولوژی پیچیده موشک‌های نقطه زن و یا ارسال ماهواره به فضا دست یابد و آن را بومی نماید اما از ساخت یک خودروی ساده سواری ناتوان است؟! پاسخ این سؤال جز این نیست که صنعت موشکی و فضا پیما فقط و فقط با اتکال به اراده الهی و توانمندی جوانان انقلابی رخ داده ولی در صنایعی مثل خودروسازی مسئولان اغلب نگاه به غرب مثل خودروسازی فرانسه و… داشته‌اند و همچنین زد وبندهای مدیریتی و بده و بستان‌های سیاسی مانع از حضور جوانان شایسته و دانشمند در این حوزه شده است.

** عملکرد لیست امید مجلس ناامیدکننده است

«غلامرضا ظریفیان» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «ناامید از برخی امیدها» نوشت: «عملکرد کلی فراکسیون امید مجلس، در سه سال گذشته با انتقادات فراوانی روبه‌رو بوده است…شاید اگر با تأمل بیشتری انتخاب نهایی کاندیداها و بستن لیست به سرانجام می‌رسید، طبیعتاً امکان معرفی گزینه‌های بهتری نیز وجود داشت تا اینکه افرادی انتخاب شوند که در تراز جریان اصلاح‌طلبی نبودند اما وارد لیست نهایی شدند. این نقد به جریان اصلاحات وارد است و براساس گفتمان ذهنی، این جریان باید دست به نقد درونی خود بزند وضمن پذیرش ضعف‌ها، این ضعف‌ها را به مردم اعلام کند و درصدد اصلاح آنها برآید؛ بنابراین عوامل زیادی باعث شد هم لیست امید بدان شکل نهایی شود و هم نوعی شتابزدگی و عدم آینده‌نگری باعث شد بخشی از انتخاب‌ها پر انتقاد باشد و اصلاح‌طلبان از این رهگذر دچار خسارت‌هایی در نزد افکار عمومی شدند و اینکه نتوانستند از حداکثر ظرفیت خود در جهت بهبود شرایط کشور و مردم استفاده کنند».

لیست امید در مجلس دهم، لیست امید در شورای شهر پنجم تهران و دولت روحانی، ۳ دستپخت اصلاح طلبان در سالهای اخیر است. این ۳ مورد هیچکدام کارنامه قابل قبولی ارائه نداده است.

در این میان، لیست امید مجلس دهم، سلفی حقارت با موگرینی، فرانسه گردی، تشکیل کمیته رفع حصر و در مجموع بی اعتنایی به مطالبات عموم جامعه را در کارنامه خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • اقتدار قاجار DE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    13 39
    شاه فقط بابك شاه .
    • معلمی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      12 1
      بااختلافات سیاسی جناحی مخالفم اونم تو این شرایط خاص
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      5 4
      وقتی فکر می کنی قاجارها مقتدر بودن پس طبیعیه که به یه شاه من درآوردی هم اعتقاد داشته باشی
  • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    85 55
    شاه 25 نیروگاه اتمی پایه ریزی کرده بود وباتمام کشورهای اتمی قرارداد بسته وانها درحال ساخت بودند وقراربود تاسال احتمالا 65 همه نیروگاهها راه اندازی شوند ونیروگاه بوشهر 70 درصد ساخته شده بود وتمامی قطعات ان درایران انبار شده بود که به دستور هاشمی رفسنجانی بعضی قطعات و وسایلی که قابل استفاده درجنگ بود بکارگیری شد.
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      30 56
      لابد نیرو گا هها هم دکتر های هندی میخواستن بیان بچرخونن؟
    • حمید ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      17 6
      علی آقا ما داریم از دستیابی ایران به دانش و تکنولوژی ، بعد از انقلاب صحبت می کنیم، اینکه پول نفت را بدی به خارجی ها تا برات کارخانه و نیروگاه و ... بسازند که هنر نیست، می دونستی ایران زمان شاه حتی اجازه غنی سازی اورانیوم هم نداشت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • احمد IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      7 5
      واقعا چه تصورات کودکانه ای نسبت به زمان پهلوی دارید!!!! فک کنم من و تو زیاد نیگا می کنید؟!
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      9 5
      همان نیروگاههایی که حتی یک تکنسین ایرانی در آنها وجود نداشت؟
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    68 88
    اگه شاه نبود که ما افغانستان شده بودیم
    • احسان ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      8 3
      خطاب به 15:3، بهتره کمی تاریخ بخونی، می دونی زمان شاه، ایران از افغانستان ، آب و برق وارد می کرد؟!!!!!!!! در آرشیو روزنامه های آن زمان این خبر درج شده ، در ضمن می دونستی رضاشاه سرچشمه رود هیرمند را به افغانستان بخشیده بود؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    80 28
    اگه عربستان و مصر دو کشور بزرگ اسلامی به توسعه ای رسیدند ایران با شاه هم می رسید
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      20 41
      احسنت ولی خر چه داند نعمت نقل ونبات؛تحفه ای کاه بر سر وکنج حیات!
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      10 10
      وضع عربستان الان به نظر شما از ما بدتره
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    22 45
    کدوم کشور مستعمره پیشرفته شد؟!حتما تایلند.. اگر وضع خوب بود که ملت انقلاب نمیکردند؛حالا یه عده بیعرضه مفلوک ومزدور ودزد وغرب زده گند میزنند به اسم انقلاب اون یه چیزه دیگست!
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      16 14
      تا پیشرفت را چه بدانییم. پاتایا هم پیشرفته است ظاهرا اما....
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      3 1
      والله اين يه عده تقريبا الان شدن همه.
  • DE ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    63 26
    واقعا که وقیح هستید پرسنل مشرق نیوز . لااقل از خانواده و بچه هاتون خجالت بکشید . پیش مردم که آبرویی ندارید . گنشت اون دورانی که هر چرندی مینوشتید مردم باور میکردند . یک ذره شرف و انسانیت هم خوبه والا . بعد از ۴۰ سال حتی نتونستید چیزی رو که تحویل گرفتید نگه دارید خاینین به وطن . دزدان وطن فروش جنایتکار
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      27 38
      دقیقا بفرمایید چه تحویل گرفت انقلاب بعد از 60 سال که کشور در دست امریکا و شاه نوکر صفتش بود ؟ صنعت قابل ذکری ؟ علم و دانش زبانزدی؟ استقلال سیاسی و قابل اتکایی ؟ فرهنگ و تمدن و سبک زندگی نشات گرفته از پیشینه هزاران ساله ای ؟ اقتصاد شکوفا و خود اتکایی ؟ چه دقیقا بگویید چه تحویل گرفت؟
    • معین IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      9 27
      تو دیگه چ مرگته!!؟ برو روی سر اون اربابای خودفروخته اعتدالی و اصلاح طلبت رم کن...
    • رامین ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      7 4
      خطاب به 16:54، جنابعالی به جای این راجیف که گفتی، یک تکنولوژی نام ببر که ایران در زمان شاه به آن رسیده بود ( چه از طریق بومی یا انتقال تکنولوژی)، ولی الان در بعد از انقلاب ، ایران در زمینه نانوتکنولوژی و بیو تکنولوزی و سلولهای بنیادی و داروسازی و ساخت رادیو دارو و صنایع دفاعی یک کشور پیشرفته محسوب می شود. از نظر تولید علم هم ایران هم اکنون پانزدهمین کشور دنیاست( زمان شاه چندم بود؟!!!).
  • سید IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    27 25
    کلاً اصلاح طلبان تهوع آورند و دیگر هیچ!!
    • زغال DE ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      10 13
      آقای شریعتی از نظر مقایسه علم آمار درست می گوید شاید خود آقای شریعتی را شما یک ناراضی بدانید. اصول ومبانی اعتقادی که انقلاب ما داشت باید بدون تعضب واز نظر اصول عقلی بررسی کنیم به آن معیارها رسیدیم . شعار آمام خمینی این بود این انقلاب سلامی و توزیع عدالتوثروت باید براساس قانون شریعت اسلامیبه احادملت ایران تعلق بگیرد . آیاشما فاصله طبقاتی وفسادهای اقتصادی را نمی بینیدی چطور ما در تولید موشک وهسته ای وفضا هوا وغیر در جهان حرفی برای گفتن داریم اما بعنوان مثال تولید ماشین سواری همیشه قیمت بالامی بریم کیفیت پایئن می آوردند پس رانت ودوزدی هست که با اصول اصل انقلاب جور در نمی آید سیتیمهای نظارتی کجا وحتی قانون گذاری مجلس شورای اسلامی که فقط به فکر یک سری معاهدات بین المللی که خود بیانگذاران آن هم خودشان عمل نمی کنند هستند
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      5 1
      سید مستهل
    • رحیم ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      6 2
      جناب زغال ، شریعتی کاملاً اشتباه می کند، چون در پنجاه و سه سال حکومت پهلوی با اینکه ایران تحریم نبود و جنگی هشت ساله به کشور تحمیل نشده بود، ولی با این حال به هیچ تکنولوزی دست نیافت، ولی در طول چهل سال انقلاب ، ایران به تکنولوژی نانو و بیو تکنولوزی و سلولهای بنیادی و ساخت رادارهای پیشرفته و ایمپلنت و پهپاد و.... دست یافته است، در ضمن حجم کار عمرانی بعد از انقلاب در ایران دهها و در مواردی صدها برابر شده، در حالی که جمعیت ایران در بعد از انقلاب فقط دو و نیم برابر شده است، اگر حجم کارهای عمرانی در بعد از انقلاب دو الی سه برابر شده بود، حرف اقای شریعتی از نظر آمار درست بود( بهتر است در زمینه علم آمار اطلاعات خود را تصحیح کنید)، در ضمن در زمینه فاصله طبقاتی، بهترین وسیه سنجش ضریب جینی است که هر چه کمتر باشد ( هر چه نزدیکتر به صفر)، فاصله طبقاتی کمتر است ، زمان شاه ضریب جینی پنجاه و سه صدم درصد بود ( 0/53درصد)، ولی بعد از انقلاب این میزان به سی و هشت درصد(0/38 درصد) و اخیراً به چهل صدم درصد( 0/4 درضد ) رسیده است، حتی می توانی آمار توسعه انسانی ملل متحد را در طول این چهل سال با زمان شاه مقایسه کنی، در طول این این چهل سال به اذعان سازمان ملل متحد ، ایران بیشترین میزان رشد در این زمینه را در جهان داشته است. رژیم پهلوی یک رژیم تحت سلطه غرب بود و هدفش تامین منافع غرب در ایران بود، نه پیشرفت ایران. جنابعالی یک پروزه عمرانی در ایران زمان شاه نام ببر که متخصصان ایرانی اجرا کرده باشند.، در حالی که بعد از انقلاب پروزه های عمرانی بسیار زیادی وجود دارد که متخصصان ایران ، نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها اجرا کرده اند.
  • DE ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    22 31
    شریعتی: اگر شاه هم بود ممکن بود به همین دستاوردها برسد!/ ولی اصلاحطلبان دستاوردشان بسیار زیادتر از این میشد اگر شاه مانده بود حداقل جیره خوار دربار و نوکران شاه و بعضا ساواکی میشدند و آخوند درباری هم که الی ماشاالله پس بیخود نیست که اصلاح طلبان افسوس دوره شاه را میخورند.
    • بیژن IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      26 9
      بنده مقداری با شریعتی موافقم چون اگر شاه بود اصلاح طب ها تو کافه ها وکاواره ها به جای مجلس ودولت مشغول کار بودن دیگه خیانت و وطن فروشی نمی کردن شاید مملکت یخورده پیشرفت می کرد!
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    23 7
    حال ادم رو بد میکنید اخه چقدر افراطی هستین شما، بخدا یا خیلی شکمتون سیره یا کلا تو توهم هستید...
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    17 26
    درجواب منطقی ومستند به این افراد که سندرم خریت وخیانت دارند پنجاه سال کشور دست خاندان پهلوی بود پایان دوره انهارو با پنجاه سال ژاپن در همون دوران مقایسه کنید همه چی معلوم میشه تازه ژاپن بعداز جنگ دوتا شهر کاملا ویران وسرطانی داشت بقیه کشورش در جنگ جهانی اسیب جدی دیده بود نفت و گازهم نداشت مردم به این خوبی هم نداشت. همین مقایسه مستند گویای اینه که رژیم پهلوی در پنجاه سال بعدش توسط رضا ربع پهلوی که پارسال گفت من هنوز پول تو جیبیم را از مامان شهبانو میگیرم الان هم پوچ بود کل این اصلاح طلبها با روزنامه هاشون وشبکه های خارجی واینترنتی طرفدارشون والله هزارتا هم نیستند در انتخاباتها هم همین هزارنفر بقیه مردم را با وعده وتهدید دروغ جنگ ودیوارپیاده رو ورفاه دروغی فریب میدن ایکاش خدا یه جوری شر اینهارو کم میکرد
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    39 7
    واقعا عجيبه،خوبه ايران رو با كره و ژاپن مقايسه كنيد،نه با يمن و عراق،مشخصاً ازيني كه هست پيشرفته تر بوديم
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
      2 1
      آخه بیسواد,تو کره وقتی یه رییس جمهور اشتباه میکنه گوششو میگیرن میندازن تو زندان؛تو خودتو با عربستان مقایسه کن ,چون مثل شاهنشاه آریانمهرتون انواع واقسام ساواک و...داشت!
  • ایرانی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    15 6
    تاریخ را ورق بزنیم.........از حکومت هخامنشی،اشکلنی، ساسانی، بعد از اسلام وطاهریان ،،صفاریانو،،،سلجوق،،،وسلطان خوارمشاه هجوم مغول،،صفویه قدرت نوین ایران،،نادز،،وکریمخلن،،قاجار وپهلوی وانقلاب ایران ،،،،،،،،اگر دقت کنیم مزدم باز خود گذشتگی در برابر دشمنلن ایران قد بر افراشت،،وهرگز مستمره نشدیم،،،لما هر حکومتی آمد قبلی را بشدت کوبید،،ساسانیان تمام آثار اسناد وحتی تاریخ پارت ها را نابوذ کردند،،ومتقابلا عرب ها اسناد آنها را ومغول اسناد همه ایران راو......... باید چه کرد،،،،،راحل در دورلن وعصر انفجار اطلاعات...ایجاد چارچوپ ملی با شرکت تملم مردم وگروه هاجهت ادامه راهبرد توسعه وپیشرفت وطن در همه ادوار بر پایه قدرت ملی در همه ابعاد وشرایط آرامش وصلح ودوستی ورابطه یا تمام دنیاست،،شرکت همه ایرلنیان وطن پرست راهکار است،،
  • ناشناس IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    19 0
    در گفتن پیشرفتهای کشور ،نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک نمایی. عده ای آنقدر بزرگ نمایی میکنند که انگار پیشرفته ترین کشور جهانیم و عده ای بر عکس. بهتر است عاقلانه و نه از روی حب و بغض پیشرفتها و پس رفتها را بررسی کرده ، رفع اشکال کنیم تا به سرعت در پیشرفتمان بیافزاییم.
  • یوسف AE ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    6 15
    کور ار نبیند گنه آفتاب نیست! از فتنه گران بی آبرو که اوج گیری پرواز اقتدار حاکمیت اسلامی را تحمل نکردند انتظاری جز این نیست!
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    19 7
    آقای شریعتی ثابت کرد که از عقل سلیم برخوردار نیست ایشان را به مشاوره روانشناسی ببرید شاید درمان شود
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    21 15
    پهلوی ها پنجاه سال حکومت دستشان بود و مشخص شد در چه حد بودند. یسم خاردار هم تولید نمی کردند. مثل عربستان واردات و بی عرضگی محور کارشان بود.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    11 7
    مرگ بر منافق
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    13 14
    زنده باد جمهوری اسلامی
  • مهران IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    8 2
    با سلام، ظاهراً آقاي شريعتي مفهوم قياس را آنگونه كه خودشان دوست دارند تعبير ميكنند؛ يا شايد مفهوم قياس را نميداند؟! به ياد يكي از طنزها افتادم: روزي خانمي سوار بر ماشين پاي چراغ قرمز ايستاده بود؛ چراغ زرد شد، حركت نكرد، چراغ سبز شد حركت نكرد، دوباره چراغ قرمز شد؛ پليس به سمت آن خانم رفت و گفت خانم بفرماييد چه رنگي مد است تا آن رنگ را روي چراغ قرار دهيم و شما حركت نماييد حال آقاي شريعتي بگويند قياس چگونه صورت گيرد...
  • BE ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    2 2
    خاک بر سر اسهال طلبان بی شخصیت
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    6 0
    دربخش خبری ساعت14شبکه1سیمادرمورخه 17بهمن چهارشنبه مستندی تحلیلی درموردشباهت ایران ومصر وشاخص های پیشرفت در40سال گذشته پخش شدکه پاسخی مستدل به این شبهه ایجادشده بودکه اگرپهلوی سرنگون نمیشدشایدبه پیشرفت های امروزی دست پیدامیکرد،توصیه میکنم علاقمندان حتما این مستندتحلیلی راببینند.
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    4 4
    شاه ایران را نابود کرد
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    4 2
    در دوره طاغوت فقر و بی سوادی بیداد میکرد
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    4 3
    شاه نوکر امریکا بود
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    3 3
    از فعالین فتنه ۸۸ بیشتر از این انتظار نیست
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    7 1
    من به جمهوری اسلامی ایران افتخار میکنم
  • امیران IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
    4 2
    ما هم قبول داریم اقای شریعتی چون باوجود دولت امید شما؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس