کد خبر 935121
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
ابهام در «اینستکس»/ خواسته ایران تامین نمی‌شود

سفیر روسیه در ایران گفت: سیستم پرداخت اینستکس تنها در ارتباط با مسائلی است که در فهرست سیاه ‌آمریکا نیستند اما مبادلات مالی مربوط به بخش‌های حیاتی با ایران انجام نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: سیستم پرداختی که اخیراً کشورهای آلمان و فرانسه و انگلیس برای تسهیل مبادلات مالی با ایران موسوم به اینستکس راه‌اندازی کردند بیشتر از آنکه پاسخ به سؤالات باشد ابهامات جدید ایجاد کرده‌اند.

وی مطرح کرد که این سیستم برای مسائل اساسی تحریم نیست.

لوان دژاگاریان همچنین توضیح داد که سیستم پرداخت اینستکس تنها در ارتباط با مسائلی است که در فهرست سیاه آمریکا نیستند اما مبادلات مالی مربوط به بخش‌های حیاتی با ایران انجام نمی‌گیرد.

وی اعلام کرد: نفت مهمترین کالا برای ایران است و سؤال مهمی مطرح است که آیا اروپا می‌تواند نفت ایران را خریداری کند و پول آن را از طریق این سامانه بپردازد. کشورهای اتحادیه اروپا باید نشان دهند که آنها می‌توانند سیاست خارجی مستقل خود را بدون ترس و نگرانی از شرکا و هم پیمانانشان ادامه دهند.

ژاگاریاندر ادامه گفت: به رغم تلاش‌هایی که کشورهای اروپایی برای حفظ تجارت با ایران پس از کنار کشیدن آمریکا از توافق هسته‌ای دارند، اما این تلاش‌ها همچنان خواسته ایران را تامین نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس