کد خبر 935077
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی لیبانیران با انتشار گستی درباره "اوضاع مالی و اقتصادی در لبنان" نوشت:

یکی دو هفته پیش خصوصاً پس از سفر معاون وزیر خزانه داری آمریکا و رییس کارگروه FATF به لبنان، سایتها و صفحه های زیادی دست به انتشار اخباری از بحران مالی حزب الله زدند. بیلینگزلی رییس فتف هم اذعان کرد انتقال پول از ایران به لبنان و حزب الله متوقف شده و آنقدر فساد در تهران هست که پولی برای کارهای دیگر باقی نمی ماند!

واقعیت آن است که تشکیل دولت در لبنان ۹ ماه به درازا کشید و در این مدت، کشور به وضع نابسامانی دچار شد. دولت قبل چون دیگر دولتی رسمی نبود، تنها به امور جاری می پرداخت و نمی توانست دست به اصلاحات یا تغییرات یا شروع پروژه های جدید بزند. کار به آنجا رسید که در پی لج و لج بازی سیاسیون و سهم خواهی های پیچیده آنها، نخست وزیر پیشنهادی نتوانست تا ۹ ماه دولت تشکیل دهد و رییس جمهور تهدید کرد یا دولت تشکیل می شود یا روی شخص دیگری فکر می کنیم. همچنین آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان هشدار داد، بنا بر اطلاعات وزیر اقتصاد، کشور در آستانه ورشکستگی است و شاید تا یک ماه دیگر نتواند حقوق بخش دولتی و عمومی را تامین کند.

وزارتخانه هایی مثل آموزش و پرورش و امور اجتماعی، ‌چند سال است معوقه های خود به مدارس و مراکز اجتماعی را پرداخت نکرده اند و بدین ترتیب مدارس، معلمین، کارمندان و کارکنان این بخشها در وضع مالی نابسامانی قرار دارند.

بسیاری از کارگاه ها و مراکز تولیدی متوقف شده اند. بسیاری از شرکتهای خصوصی یا متوقف شده اند یا تعدیل نیرو کرده اند و یا حقوق کارکنان را کاهش داده اند. یکی از دوستان لبنانی که در شرکتی تجاری کار می کرد و مسئول پیگیری های خارجی بود، گفت ۵۰۰ دلار از حقوقش کم شده است. یعنی حدود ۴۰ درصد کاهش! یک تاجر آرد در جنوب می گوید قبلاً یک تریلی با چهل تن آرد می آمد و من به تنهایی بیش از ده تن آرد می خریدم. الان آنقدر بازار کساد است و خریدار نداریم که کامیون تنها با ۷ تن آرد آمد و من یک تن خریدم. تاریخ آردها سه ماهه است و می ترسم روی دستم باد کند! دوست دیگری که مهندس خبره ای است و در شرکتی معتبر کار می کند حقوقی حدود ۲۵۰۰ دلار می گرفت که او هم با کاهش دریافتی روبرو شده است. بسیاری از موسسه های خیریه رو به تعطیلی اند و حقوق کارمندان خود را نداده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    21 10
    به درک.
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    10 17
    در لبنان بیش از 10سال است که قیمت هر دلار 1500 لیر لبنانی است و هیچ تغییری نمی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس