کد خبر 935064
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
گادوین منشأ

با پیوستن گادوین منشا به استقلال، او تبدیل به سومین بازیکن خارجی و چهل و دومین بازیکنی شد که لباس هر دو تیم مطرح پایتخت را بر تن کرده است.

به گزارش مشرق، گادوین منشأ پس از قهرمانی لیگ برتر و نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس طی قراردادی یک سال و نیمه به استقلال پیوست تا چهل و دومین بازیکنی باشد که لباس دو رقیب دیرینه را بر تن کرده است.

پیش از این مهاجم آفریقایی بازیکنان زیادی بوده‌اند که با نادیده گرفتن رقابت سرسخت این دو تیم و دشمنی دیرینه هواداران‌شان به تیم رقیب پیوسته‌اند و حتی در داربی پایتخت به میدان رفته‌اند و برابر تیم سابق خود گلزنی کرده‌اند. در بین این بازیکنان، چند نفری بودند که حاشیه فراوانی با خود به همراه داشتند و پیوستن به رقیب سنتی و حتی گلزنی به تیم سابق‌شان، هواداران هر دو تیم را شگفت زده کرد.

بیشتر بخوانید:

آمار نگران کننده از بمب استقلالی‌ها

مهدی هاشمی نسب شاید جنجالی‌ترین یاغی سرخابی باشد. مدافع پرسپولیس که حتی موفق شده بود دروازه استقلال را باز کند، پس از حاشیه‌های فراوان به استقلال پیوست. مدافع سابق تیم ملی در لباس استقلال در داربی ۴۹ به میدان رفت و با گلزنی برابر پرسپولیس در دقایق پایانی، ضمن به تساوی کشیدن بازی در واکنشی عجیب پس از گل خود گریه کرد و هم‌تیمی‌های خود را در آغوش کشید. دیگر مدافع سرخابی‌ها یعنی علی انصاریان کاپیتان متعصب پرسپولیس با پیوستن به استقلال یکی از عجیب‌ترین نقل و انتقالات تاریخ لیگ برتر را رقم زد. کاپیتان سرخ‌ها به دلیل اختلاف با مدیرعامل و سرمربی وقت باشگاه ناگهان سر از استقلال در آورد و آبی‌پوش شد که البته بیش از یک سال در تیم رقیب دوام نیاورد و راهی استیل‌آذین شد.

علی‌رضا نیکبخت واحدی هم از جمله استقلالی‌هایی بود که به دلایل احساسی به لباس استقلال پشت کرده و پس از ۶ سال و در سال ۸۵ پرسپولیسی شد و توانست در پایان فصل قهرمان لیگ ایران شود. او از جمله داربی‌بازهای تاریخ تقابل‌های دو تیم است. نیکبخت مجموعاً ۱۹ بازی در شهرآورد تهران به میدان رفت که ۱۳ بار آن با پیراهن آبی‌ها تهرانی بود و ۶ بار هم با لباس پرسپولیس در این دیدار به میدان رفت. البته نیکبخت پس از جدایی از پرسپولیس و حضور در تیم‌هایی چون تراکتورسازی، استیل‌آذین، پیکان و داماش دوباره به استقلال پیوست تا دلخوری هواداران این تیم را جبران کند.

احمدرضا عابدزاده یکی از خوش‌شانس‌ترین یاغی‌های دو تیم مطرح پایتخت است. عابدزاده پرسپولیسی توانست با پوشیدن پیراهن استقلال قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را دشت کند و از جمله معدود پرسپولیسی‌هایی بود که موفق شد این مقام را به دست بیاورد. البته پس از این قهرمانی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی بلافاصله به تیم محبوب خود بازگشت و در دیدار تشریفاتی پرسپولیس برابر بایرن‌مونیخ از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

البته در بین این ۴۰ بازیکنی که سابقه پوشیدن دو تیم بازیکن‌هایی بودند که از رده‌های پایه یک تیم به تیم اصلی رقیب راه‌یافته‌اند که سجاد آقایی، محمد انصاری و خسرو حیدری که اکنون یکی از کاپیتان‌های اصلی استقلال است، از جمله این بازیکنان هستند.

همچنین گادوین منشأ پس از هوار ملأ محمد عراقی و الونگ الونگ کامرونی، سومین بازیکنی است که هم لباس استقلال و هم لباس پرسپولیس را بر تن کرده است.

پیش از منشأ نیز بازیکنانی مثل پژمان نوری، مهرداد اولادی و محمدحسین کنعانی‌زادگان بازیکنانی بودند که در سال‌های اخیر تجربه بازی برای هر دو تیم را داشته‌اند. البته این بازیکنان بلافاصله از تیم رقیب جذب نشده‌اند و ابتدا به تیم‌هایی چون ملوان پیوستند و سپس حاضر شدند لباس رقیب سنتی را بر تن کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس