کد خبر 934933
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶
گزارش تسنیم| طرز کار کانال ویژه مالی/ INSTEX بسته امنیتی است یا اقتصادی؟

در حالی که مقامات وزارت خارجه می‌گوید ساز و کار اروپا (INSTEX)هیچ ارتباطی باFATF ندارد و اروپا شرطی دراین باره تصریح نکرده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، خواسته اروپایی‌ها را در این باره تکرار و توجیه کرد!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

خانم لعیا جنیدی در شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی، درباره اینستکس گفت: فعلاً قرار است که این نهاد برای اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی، غذایی و کشاورزی باشد ولی همانطور که در بیانیه تأسیس آمده هم موضوع آن می‌تواند به امور دیگر تسری یابد و کشورهای دیگر غیر از کشورهای عضو اتحادیه از جمله روسیه و چین خواهند توانست که تجارت و مبادلات خود با ایران را از این طریق تسویه کنند.

بیشتر بخوانید:

وزارتخانه‌های اقتصادی ۳ دولت اروپایی چرا زیربار اینستکس نرفتند؟

۱۲ غلط زیادی اروپابه جای عمل به تعهدات برجام


معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: این سازوکار، یک شرط ماهوی دارد که براساس آن، این سازوکار تا زمانی کار می‌کند و ادامه می‌یابد که ایران به برجام پایبند باشد. شرط شکلی این ساز و کار نیز اجرایی نمودن کامل استانداردهای مقرر اف‌.ای. تی. اف است.


مفهوم دیگر این سخن آن است که ایران هم باید به برجام عمل کند و هم دیکته‌های FATF را عملی نماید، تا اروپایی‌ها به جای عمل به تعهدات برجامی (لغو تحریم‌های مالی و بانکی و نفتی)، به «مبادله غذا و دارو در ازای دریافت پول فروش نفت ایران به کشورهای غیر غربی» بپردازند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    3 0
    وقتشه برد موشکها رو یکم زیاد کنیم.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    3 0
    ننگ ما دولت واداده و منفعل
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    2 0
    مرگ بر سازشکار. اوج دریوزگی و نفهمی مسئول غربزده و نفهم به اینجا کشیده که عزت کشور و مردم رو مثل کشورهای بی بنیه و نوکر؛ به تاراج برنامه نفت در برابر غذا گذاشته...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس