کد خبر 934662
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
ترامپ نمایه

دادستان‌های فدرال در آمریکا کمیته‌ای که مسئولیت برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور این کشور را بر عهده داشته‌اند را احضار کرده‌اند.

به گزارش مشرق، دادستان‌های فدرال در نیویورک کمیته تحلیف «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را احضار کرده و خواستار ارائه اسناد مربوط به کمک‌های ارائه‌شده برای برگزاری مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ابتدای سال ۲۰۱۷ شده‌اند.

یک سخنگوی کمیته تحلیف ترامپ به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «ما احضاریه‌ای برای ارائه اسناد دریافت کرده‌ایم. هنوز در حال بررسی این احضاریه هستیم اما هدف ما این است که با تحقیقات همکاری کامل داشته باشیم.»

بیشتر بخوانید:

12 توصیه اندیشکده آمریکایی به ترامپ برای محدودسازی ایران+ دانلود سند

منابع مطلع گفته‌اند دادستان‌ها به دنبال اسناد و سوابقی در ارتباط با کمک‌های این کمیته به «صندوق مراسم تحلیف» ترامپ هستند. این صندوق، یک نهاد غیرانتفاعی بود که مسئولیت سازمان‌دهی مراسم مربوط به مراسم تحلیف ترامپ را بر عهده داشت.

 شبکه خبری سی‌ان‌ان در جزئیات بیشتر نوشته این اسناد خواستار دریافت اطلاعاتی درباره کمک‌هایی است که توسط اتباع کشورهای خارجی یا به نیابت از طرف آنها به صندوق تحلیف ترامپ ارائه شده است.

این احضاریهریال طبق تحلیل سی‌ان‌ان، نشان می‌دهد فراتر از تحقیقاتی که «رابرت مولر»، بازرس پرونده تبانی احتمالی ترامپ با کشورهای خارجی در انتخابات ۲۰۱۶ در حال انجام آنها است، افراد مرتبط با ترامپ هم تحت نظر قرار گرفته‌اند، اگرچه هنوز هیچ نشانه‌ای از ارتباط مستقیم این پرونده با شخص ترامپ وجود ندارد.  

تحقیقات در این باره احتمالاً به پرونده تخلفات مالی ۱۰۰ میلیون دلاری در کمک‌های ارائه‌شده برای برگزاری مراسم تحلیف ترامپ مربوط می‌شود که وال‌استریت‌ژورنال در ماه دسامبر آن را گزارش داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس