نتانیاهو نمایه

دولت رژیم صهیونیستی قصد دارد به زودی قانون پارلمان این رژیم برای مصادره دهها میلیون دلار از در آمد ماهیانه دولت خودگردان را اجرا کند.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی قصد دارد حجم عظیمی از درآمد دولت خودگردان فلسطین را که از عوارض گذرگاه‌ها تأمین می‌شود، مصادره کند؛ درآمدی که مقدار آن ماهانه به دهها میلیون دلار می‌رسد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، هدف رژیم صهیونیستی این است که بتواند دولت خودگردان را به توقف پرداخت مستمری ماهیانه به خانواده اسرا و شهدای فلسطینی وا دارد.

بیشتر بخوانید:

شلیک روزانه ۲۵۰۰ موشک حزب‌الله به سمت اسرائیل

استفاده انتخاباتی نتانیاهو از تصاویر ترامپ

روزنامه اسرائیل الیوم نیز در چاپ امروز خود از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای اجرای این طرح طی دو هفته آتی خبر داد.

طبق قانون پارلمان رژیم صهیونیستی مصوبه جولای سال گذشته، دولت صهیونیستی می‌بایست، بخشی از درآمد دولت خودگردان را که برای پرداخت ماهیانه به خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی هزینه می‌شود، مصادره کند.

طبق این قانون، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی باید حجم پولی که دولت خودگردان فلسطین به صورت ماهیانه به خانواده شهدا و اسرای فلسطینی می‌دهد را برآورد کرده تا دولت صهیونیستی بتواند همین مقدار را مصادره کند. طبق نوشته روزنامه اسرائیل‌الیوم، وزارت دفاع اسرائیل از چند هفته پیش این کار را آغاز کرده است.

طبق پروتکل اقتصادی پاریس که در سال ۱۹۹۴ میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین امضا شد، اسرائیل باید عوارض کالاهایی که از سرزمین اشغالی عبور کرده و به مناطق خودگردان می‌رسد را جمع‌آوری و ماهیانه به دولت خودگردان تحویل دهد.

در همین حال بنیامین نتانیاهو در جلسات خصوصی گفته است که این قانون را اجرا خواهد کرد اما نگران آسیب دیدن ثبات دولت خودگردان فلسطین است و به دنبال راهی برای اجرای قانون بدون ضربه خوردن امنیت و ثبات کرانه باختری می‌گردد.

دولت محمود عباس پیش از این، با محکوم کردن این قانون، اعلام کرده است که هرگز مصادره اموال خود از سوی رژیم صهیونیستی را نخواهد پذیرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس