کد خبر 934377
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
۲ مدیر ارشد گمرک ایران را برای رسیدگی به اتهامات به قوه قضائیه معرفی کنید

محمد دهقان و احمد امیرآبادی طی نامه‌ای به ناصر سراج خواستار این شدند که ۲ مدیر ارشد گمرک ایران برای رسیدگی به اتهامات به قوه قضائیه معرفی شوند.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای خطاب به ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره اتهامات ۲ مدیر گمرک نوشتند.

بیشتر بخوانید:

معرفی کارمندان متخلف وزارت دادگستری به دستگاه قضایی

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب حاج آقای سراج

ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

سلام علیکم

با احترام به عرض می رساند مطابق اسناد واصله بویژه گزارش برخی بازرسان بازرسی کل کشور که در شهریور ماه سال ۹۵ تهیه و به استحضار جنابعالی رسیده است دو تن از مدیران ارشد گمرک ایران متهم به دریافت چند ده میلیون تومان رشوه از افرادی بوده اند که برای کارکنان گمرک ایران البسه و مواد غذایی در قبال اخذ وجه تأمین می کرده اند.

با اینکه بازرسان سازمان بازرسی کل کشور در این گزارش پیشنهاد معرفی آن دو نفر را به دستگاه قضایی جهت تعقیب کیفری ارائه نموده اند با اینحال بر اساس اطلاعاتی که تا کنون به اینجانبان رسیده است معرفی این دو مدیر متخلف گمرکی به مرجع قضایی صورت نگرفته است و با اینکه بر اساس گزارش بازرسان زیرمجموعه جنابعالی رشوه دهندگان به صراحت به پرداخت وجوهی به دو تن از مدیران گمرکی به نام های م – ج و م – ع تصریح نموده اند و دریافت کنندگان رشوه نیز نتوانسته اند دلیلی بر رد دریافت وجوه مذکور ارائه دهند ولی متأسفانه آنها به ارتقای مقام نایل شده اند.

آنچه تعجب اینجانبان را بر انگیخته است اینست که دو نفر مذکور به هیأت تخلفات اداری گمرک معرفی شده اند و بابت دریافت رشوه به توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم شده اند که این نشان دهنده نوع روابط ناسالم در برخی اجزای گمرک ایران است.

علیهذا تقاضا دارد جنابعالی نسبت به معرفی متهمان مذکور به دستگاه قضایی و نیز معرفی اعضای هیأت بدوی تخلفات گمرکی به مرجع ذی صلاح اقدام لازم معمول نمایند تا به اینگونه، قوانین مربوط به مقابله با رشوه و فساد مورد تمسخر قرار نگیرد.

محمد دهقان - عضو کمیسیون قضایی و حقوقی و عضو هیأت امناء مؤسسه دیدبان شفافیت و عدالت

احمد امیرآبادی فراهانی- عضو هیأت رئیسه مجلس نماینده مجلس و عضو هیأت مدیره مؤسسه دیدبان شفافیت و عدالت

رونوشت: معاون محترم اول قوه قضائیه حضرت حجت الاسلام والمسلمین اژه ای

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس