دیدار ایران و دانمارک 2003

در بازی دوستانه میان ایران و دانمارک یک حرکت جوانمردانه صورت گرفت و الگوی بسیاری از دیدارها در آینده شد.

به گزارش مشرق، در ورزش گاهی پیش می‌آید که دو تیم و بازیکنان رقابت و تنش را فراموش می‌کنند و به جنبه انسانی و جوانمردانه آن فکر می‌کنند.

مثال‌های زیادی در فوتبال وجود داشته که بازیکنان به معنای واقعی کلمه بازی جوانمردانه را رعایت کردند. یکی از این موارد در دیدار دوستانه ایران و دانمارک رخ داد؛ جایی که علیرضا نیکبخت بازیکن ایران صدای سوت تماشاگر را تشخیص نداد و فکر کرد داور سوت پایان نیمه اول را زده است و به همین خاطر توپ را در محوطه ۱۸ قدم با دست گرفت که داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد.

اما مورتن ویهورست با مشورت سرمربی خود تصمیم گرفت تا این پنالتی را از عمد به بیرون بزند و این حرکت جوانمردانه دانمارکی‌ها با تشویق تماشاگران روبه‌رو و به عنوان یکی از حرکت‌های جوانمردانه سال انتخاب شد. آن حرکت بعدها در چند بازی دیگر در رده باشگاهی و ملی نیز تکرار شد و نوعی پیشگام در بازی جوانمردانه بود.

تیم‌های دانمارک و ایران سال ۲۰۰۳ در دیداری دوستانه در یک تورنمنت چهارجانبه در هنگ کنگ به مصاف هم رفتند و در پایان ایران با تک گل جواد نکونام این تیم را شکست داد.

ابراهیم میرزاپور- کاویانپور- واحدی نیکبخت- علی سامره- خداداد عزیزی- نکونام- یحیی گل محمدی (کاپیتان) – محرم نوید کیا- حسین کعبی- جلال کاملی فرد- محمد نصرتی از ابتدا به میدا ن رفتند. هدایت تیم ملی هم برعهده همایون شاهرخی بود.

فیلم این حرکت جوانمردانه را در زیر ببینید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • غلامحسین IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
    36 0
    درود بر همه جوانردان
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      4 3
      جوانمردان درسته
  • فضول IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    شرافت بالاترین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس