کد خبر 934346
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
محمودزاده

فریبرز محمودزاده،‌ رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ اعلام کرد که این کمیته برای مشخص شدن وضعیت بازیکن جدید تیم استقلال منتظر جواب استعلام‌های روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال است.

به گزارش مشرق، فریبرز محمودزاده درباره شایعاتی که پیرامون مشکل پاتوسی بازیکن جدید استقلال برای بازی در لیگ ایران مطرح شده است، اظهار داشت: به طور کلی ثبت قرارداد بازیکن خارجی دو مرحله دارد، ابتدا باید ایفمارک تست‌های پزشکی او را تأیید و وضعیتش را برای حضور در لیگ ایران مشخص کند. در دومین مرحله هم بعد از اینکه ITC بازیکن صادر شد، باید شرایط حضور در لیگ را داشته باشد. این شرایط حضور این است که روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال، از فدراسیون ملی بازیکن برای بازی‌های ملی و از لیگ کشوری که در آن بازی کرده است برای تعداد بازی‌های او استعلام می‌گیرد.

وی افزود: الان هم روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال این استعلام‌ها را به فدراسیون کشور آفریقای جنوبی برای استعلام وضعیت بازیکن جدید استقلال ارسال کرده است و منتظر جواب آن هستیم. بعد از اینکه جواب استعلام بیاید و جواب تست پزشکی ایفمارک هم بیاید، به این پرونده رسیدگی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

قرارداد پاتوسی فعلاً قانونی نیست!

«با توجه به اینکه قرارداد پاتوسی با باشگاه استقلال در هیئت فوتبال تهران ثبت شده است، آیا نباید این استعلام‌ها قبل از ثبت قرارداد گرفته شود تا مشکلی برای باشگاه‌ها پیش نیاید؟»، رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ در واکنش به این پرسش گفت: طبق قوانین، باشگاه‌ها برای حضور بازیکن مسئولیت حقوقی دارند. یعنی وقتی درخواست بازیکن را می‌دهند مسئولیت حقوقی را پذیرفته‌اند. در هر صورت ما منتظر دریافت استعلام‌های‌مان هستیم.

محمودزاده در واکنش به این پرسش گفته می‌شود کی‌روش استنلی هم شرایطی مشابه پاتوسی داشته است، اما در لیگ ایران بازی می‌کند، گفت: خیر این‌طور نیست. طبق قانون بازیکن خارجی علاوه بر حضور در تیم ملی کشورش، اگر در لیگ‌های اروپایی و آمریکای جنوبی هم بازی کرده باشد می‌تواند در لیگ ایران بازی کند. همان‌طور که می‌دانید فوتبال برزیل خاص است و به همین دلیل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مصوبه‌ای را سال گذشته تصویب کرد که طبق آن اگر بازیکنی علاوه بر لیگ، در ایالت‌های برزیل هم بازی کرده باشد می‌تواند به لیگ ایران بیاید. این مصوبه هم فقط در مورد برزیل است، چون این کشور تنها کشور جهان است که یکی از درآمدهای کشورش ترانسفر بازیکن فوتبال است. استنلی با توجه به این مصوبه در لیگ ایران مشغول بازی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس