کد خبر 934077
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
پاتوسی

باشگاه استقلال شب گذشته در شرایطی اعلام کرد که مشکلی برای ثبت قرارداد پاتوسی در سازمان لیگ ندارد که در صورت ثبت قرارداد بازیکن نامبرده آیین نامه سازمان لیگ زیر سوال خواهد رفت.

به گزارش مشرق، شب گذشته در گزارشی با توجه به انتقال پاتوسی به تیم استقلال و ثبت قرارداد این بازیکن نوشتیم که بازیکن نامبرده با توجه به آیین نامه نقل و انتقالات نمی‌تواند کارت بازی خود را از سازمان لیگ دریافت کند.

بعد از توضیحات شب گذشته باشگاه استقلال مطلبی را که حتی به ۲ خط هم نمی‌رسید روی خروجی خود قرار داد با این عنوان که «باشگاه استقلال ضمن رد شایعات نادرست مطرح شده در خصوص ITC پاتوسی ، اعلام می‌کند فدراسیون فوتبال درخواست ITC این بازیکن را برای فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی صادر کرده و مشکلی از این بابت وجود ندارد». البته در مطلب منتشره اصلاً بحث صدور آی تی سی این بازیکن مطرح نشد.

باشگاه استقلال در شرایطی این اطلاعیه را صادر کرده که در متن آن هیچ توضیحی پیرامون چگونگی دریافت مجوز برای به ثبت رساندن قرارداد پاتوسی ارائه نکرده است در حالی که قانون به صراحت می‌گوید بازیکنان خارجی مشروط به بازی در تیم ملی بزرگسالان یا امید کشور در ۲ سال گذشته یا بازی در بالاترین سطح مسابقات لیگ قاره‌ای در ۲ فصل گذشته مجاز به عقد قرارداد با باشگاه‌های لیگ برتری هستند و حتی در تبصره این بند از قانون هم آمده «بازیکنان خارجی در صورتیکه در ۲ فصل گذشته حداقل ۱۰ بازی در ۲ سطح از بالاترین لیگ‌های اروپایی و آمریکای جنوبی بازی کرده باشند نیز می‌توانند با باشگاه لیگ برتری قرارداد امضا کنند».

بیشتر بخوانید:

پرونده بازیکن جدید استقلال چگونه ختم به خیر شد؟

در این بین تنها مقامات سازمان لیگ، کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال و مسئولان باشگاه استقلال باید توضیح بدهند که با وجود چنین قانونی که پاتوسی شامل آنها نمی‌شود چگونه اعلام کرده اند این بازیکن مشکلی برای همراهی استقلال ندارد؟

قانون به صراحت می‌گوید بازیکنی که می‌خواهد به لیگ ایران بیاید باید به مدت ۲ فصل کامل سابقه حضور در تیم ملی را داشته باشد اما ظاهراً مسئولان باشگاه استقلال با استدلال اینکه پاتوسی در این ۲ فصل چند بار به تیم ملی کشورش دعوت شده مشکلی برای بازی ندارد غافل از اینکه چنین تبصره‌ای اصلاً در قوانین سازمان لیگ حرفه ای ایران وجود ندارد! (تصویر زیر).

اگر چه طبق شنیده‌های خبرنگار فارس مسئولان استقلال حتی برای حل مشکل با چند نفر از مسئولان وزارت ورزش تماس گرفته اند اما به نظر می‌رسد مشکل پاتوسی تا لحظه انتشار این خبر حل نشده است. همه این مسائل را باید در کنار تست پزشکی این بازیکن گذاشت زیرا بازیکن نامبرده روز گذشته در اواسط تست پزشکی نیمه کاره همه چیز را رها کرد و بدون دادن تست قلب راهی هیات فوتبال تهران شد. باید دید آیا ایفمارک نسبت به این موضوع چه واکنشی دارد و آیا تست پزشکی پاتوسی صادر می‌شود؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    12 0
    فارس و تسنیم دوباره شرول کردند کثافت کاری تو این دو خبر گزاری بعلاوه مشرق بیداد میکنه آیین نامه درمورد جعل قرارداد بازیکن چیزی نگفت !؟ زمانی که خلعتبری سروش رفیعی عالیشاه نورالهی طارمی غیر قانونی بازی میکردند شما کجا بودین
    • اس اس ابي دلها IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      0 0
      فدراسيون بي لياقت لنگي متأسفم براتون
    • اس اس ابي دلها IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
      0 0
      فدراسيون بي لياقت لنگي متأسفم براتون
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    1 1
    فدراسیون پرسپولیسی این بازیکن هم به تیم ملی دعوت شده هم بیش از دوسال در عالی ترین سطوح لیگها بازی کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس