ابراهیم ابوسالم

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی یک نماینده جنبش حماس را بازداشت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از العربی الجدید، " حسن یوسف" یکی از رهبران جنبش حماس در کرانه باختری گفت که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز شنبه " ابراهیم ابوسالم" نماینده جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین را در شهرک "بیر نبالا" در شمال غرب قدس اشغالی دستگیر کردند.

وی افزود: رأس ساعت یک بامداد امروز به وقت فلسطین نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین به منزل ابوسالم حمله کرده و بعد از بازرسی اجباری منزل او را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید:

نگاه تردیدآمیز صهیونیست‌ها به نبرد آینده با محور مقاومت

اولین گام‌های مقابله متفاوت با صهیونیست‌ها برداشته شد

یوسف از دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که هر چه سریع‌تر ابوسالم را آزاد کنند.

وی افزود: ما مخالف بازداشت سیاسی هستیم و خواستار آزادی فوری ابوسالم هستیم، زیرا باقی ماندن او در زندان پیامدهای بسیار زیادی برای ما فلسطین خواهد داشت.

ابراهیم ابوسالم ۷۰ ساله خطیب و مدرس مسجدالأقصی و عضو هیئت علمای فلسطین و عضو مجلس قانون گذاری فلسطین است.

از سوی دیگر لقمان ابوسالم فرزند و وکیل ابراهیم ابوسالم گفت که بیش از ۲۰۰ نیروی امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به منزل پدرم حمله کرده و بعد از بازرسی دقیق و مصادره تمام وسایل الکترونیکی از قبیل رایانه، تلفن همراه، و دوربین او را دستگیر کردند.

خبر دستگیری این نماینده حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین به مثابه به صدا درآمدن زنگ خطر آغاز هدف قراردادن جنبش حماس در کرانه باختری همسو با اقداماتی است که تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً با تشکیل دولتی متشکل از گروه‌های وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین انجام داده است.

نجاة ابوبکر نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین گفت که بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری نقض قوانین و عرف‌های ملی است و بازداشت کسی که نماینده ملت فلسطین است جرمی نابخشودنی است.

حسن خریشه معاون دوم رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین گفت که هرگونه بازداشت سیاسی غیرقابل قبول است و ما از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم که ابوسالم را فوراً آزاد کند و مانع بیشتر شدن تنش‌ها در فلسطین شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس