ایران و اتحادیه اروپا

یک روزنامه‌نگار مستقل به راشاتودی گفت سازوکار جدیدی اروپایی هیچ چیز را برای شرکت‌های اروپایی تغییر نمی‌دهد و آنها شجاعت استفاده از آن را ندارند.

به گزارش مشرق، لوس ریوت، روزنامه‌نگار مستقل به راشاتودی گفت: سازوکار جدیدی که توسط فرانسه، آلمان و انگلیس این هفته برای «تجارت قانونی» با ایران ترتیب داده شده است، هیچ چیز را برای شرکت‌های اروپایی تغییر نمی‌دهد.

وی گفت: شرکت‌های اروپایی و دیگران نمی‌توانند اطمینان کنند که بتوانند با ایران تجارت کنند بدون اینکه با تحریم‌های آمریکا مواجه شوند.

بیشتر بخوانید:

روزنامه‌ها درباره INSTEX چه نوشتند؟

وزارت خارجه حواسش کجاست؟!

تکرار معامله نسیه برجام

INSTEX بسته امنیتی است یا اقتصادی؟

وی با توضیح اینکه «من نمی‌دانم چه شرکت‌هایی از این سازوکار برای فروش به ایران استفاده خواهد کرد»، ادامه داد: برای این شرکت درصورتی‌که در حال فعالیت در ایران گیر بیفتند، بسیار خطرناک خواهد بود.

ریوت گفت اروپایی‌ها می‌گویند فروش تجهیزات پزشکی از این روش امکان‌پذیر خواهد شد.

«چه کسی این تجهیزات را تولید می‌کند؟ آیا شما فکر می‌کنید زیمنس به ایران کالا می‌فروشد؟ هرگز، زیرا این شرکت به آمریکا چیزهای بسیاری دیگری نیز می‌فروشد… و زیمنس می‌ترسد که بازار آمریکا را ازدست بدهد.»

وی توضیح داد «تعداد باورنکردنی از شرکت‌ها» نظیر بخش بانک ی، بخش نفت و گاز و دیگر بخش‌ها، هیچ کاری با ایران نمی‌توانند انجام دهند.

به گفته این خبرنگار مستقل، حتی شرکت‌های کوچک به علت خطر گیر افتادن، تمایلی به فروش هیچ چیز به ایران را ندارند. آنها می‌توانند این کار را از طریق کانال‌های دیگری نظیر ترکیه انجام دهند.

ریوت افزود: «برای شرکت‌های چینی و روسی، قرارداد بستن با ایران بسیار آسان‌تر است. اروپایی‌ها به طرز وحشتناکی ترسیده‌اند.»

وی تکرار کرد: «این کار برای شرکت‌های اروپایی بسیار خطرناک است… من کسی را نمی‌شناسم که شجاعت استفاده از این سیستم را داشته باشد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمـّ؁د IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    1 0
    اینستکس اروپایی حتی ارزش جوهر روی کاغذش رو هم نداره! این یه پیشنهاد کاملا تحقیر آمیز هست که استقلال ایران رو هم زیر سوال می بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس