فواد ایزدی نمایه

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به INSTEX از سوی اروپا و گره زدن آن بهFATF گفت: این یک روش گرفتن امتیازات بیشتر از ایران است یعنی امتیازاتی بیشتر از آنچه که در برجام دادیم.

به گزارش مشرق، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در خصوص ترتیبات اخیر اروپا INSTEX در قالب تداوم همکاری های تجاری با ایران در قالب برجام اظهار داشت: هر چقدر از زمان خروج آمریکا از برجام بیشتر می‌گذرد این تحلیل قوت بیشتری پیدا می کند که آمریکا و اروپا در یک بازی پلیس خوب-پلیس بد با ایران رفتار می‌کنند که آمریکا نقش پلیس بد و اروپا نقش پلیس خوب را بازی می کنند.

وی گفت: اروپایی‌ها می خواهند با تأخیر فراوان، یک سری امتیازات ضعیف را به ایران بدهند؛ البته این نظر آمریکا هم هست و همانطور که رهبر انقلاب هم اشاره داشتند، آنها از برجام سود بردند، آنها این طور تصور می‌کنند که می توان در قالب برجام از ایران بیشتر امتیاز گرفت و از طرفی با فشار و تحریم بیشتر حتی به فکر سرنگونی نظام هم هستند که این‌ها از جمله دلایل اصلی خروج آمریکا از برجام به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

ایزدی افزود: آمریکا می‌خواهد مطمئن شود که ایران در برجام می ماند و این را از طریق اروپا انجام می دهد که هدفشان نگه داشتن ما در برجام و تداوم فشارها و تحریم ها روی ایران است تا در نهایت امتیازهای بیشتری را از ایران بگیرند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: امروز ما شاهد عملیاتی شدن برنامه آمریکایی ها در قبال ایران هستیم، اگر تصور آمریکا این هست که ما از برجام خارج می شویم رفتار برخی در داخل این را به آنها اعلام می‌کند که تصورشان درست است و اگر این ذهنیت وجود دارد که می‌توانند از ایران امتیازهای بیشتری را بگیرند ما این تصور را هم تایید می‌کنیم. مخصوصاً زمانی که ما مداوم طرف مقابل را تهدید می کنیم اما کار خاصی انجام نمی دهیم. شش ماه پیش گفتیم زمان گذشته است و الان هم همین حرف را می گوییم این مناسب نیست و باعث می شود در محاسبات طرف مقابل این طور نشان داده شود که ما کار خاصی را صورت نخواهیم داد.

ایزدی گفت: به اعتقاد من امروز اروپا نقش خود را باز می‌کند، آمریکا هم نقش خود را؛ عده ای هم در داخل با فعالیت هایی که انجام می دهند در تکمیل این پازل نقش دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به طرح INSTEX از سوی اروپایی ها و گره زدن آن به FATF تصریح کرد: این یک روش گرفتن امتیازات بیشتر از ایران است، یعنی علاوه بر امتیازاتی که ما در برجام به آنها داده ایم، این موضوع هم می‌خواهند امتیازات دیگری از ما بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنها در طرح INSTEX دارو و مواد غذایی را مطرح کردند، در حالی که هیچ گاه این دو موضوع مورد تحریم واقع نشده بوده و دور زدن این تحریم مسئله خاصی نیست که بخواهند از ایران در قبال آن امتیاز بگیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وحید IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    1 7
    کارشنااااااااس!هه
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    0 0
    برجام مرد spv لاشه ای از برجام است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس