کد خبر 933696
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
هر ۳۰ ایرانی یک خودرو!

قبل از انقلاب اسلامی به ازای هر30 ایرانی یک خودرو وجود داشت، ولی امروز با وجود بالا رفتن جمعیت، به علت افزایش سطح رفاه مردم، به ازای 4 ایرانی یک خودرو وجود دارد.

به گزارش مشرق، اگر انقلاب اسلامی جز پایان دادن به چند هزار سال رژیم اختناق و حکومت فردی پادشاه، هیچ فایده دیگری برای ملت ایران نداشت، جا داشت تا قرن‌ها شکرگذار پیروزی انقلاب باشیم. اگر انقلاب جز قطع دست استعمارگران و پایان دادن به حاکمیت بیگانگان بر ایران، هیچ کار دیگری نکرده بود، این حجم عظیم فداکاری‌ها و ایثارهایی که برای تحقق انقلاب صورت گرفت، ارزشش را داشت.

بیشتر بخوانید

شاخص‌های اقتصادی ایران در زمان پهلوی

اگر انقلاب اسلامی هیچ کاری نکرده بود مگر آنکه شاهی بی‌سواد و شدیداً فاسد و شهوت‌ران، دزد و غارتگر اموال مردم، شکنجه‌گر و ظالم را کنار بزند و رهبری دانشمند، منزه، با تقوا، شجاع و زاهد را جایگزین آن کند، افتخاری جاودانه را رقم زده بود.

اگر نظام اسلامی در چهل سال گذشته زیر رگبار توطئه‌ها و نقشه‌های شیطانی بی‌پایان دشمنان سلطه جو، فقط توانسته باشد، استقلال و آزادی ایران را حفظ کرده باشد و در این مدت هیچ پیشرفتی هم در کشور رخ نداده باشد، باز هم یک معجزه بزرگ است.

اما انقلاب در این چهل سال در عمل چه کرد؟ هم به حکومت دیکتاتوری پایان داد، هم دست استعمار از کشور قطع کرد، هم برجسته‌ترین شخصیت علمی، مدیر و مدبر را در رهبری کشور قرار داد و هم تمام توطئه‌ها و تهاجمات نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … را خنثی کرد و بالاترین سطح امنیت را برای ایران به ارمغان آورد و علاوه بر تمام این‌ها با وجود همه فشارهای مستکبران عالم و علیرغم توطئه‌های گسترده ایران در سایه انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های خیره کننده و چشم‌گیری رسیده که دنیا را شگفت زده کرده است و در میان آتشی که نمرود و فرعونیان عصر برای سوزاندن انقلاب اسلامی و نظام بر آمده از آن برافروختند، گلستانی عظیم به پا کرد که همه موجودیت مدعیان مدیریت جهان را به چالش کشیده، به گونه‌ای که شیطان بزرگ تداوم حیات خود را در نابودی این گلستان می‌بیند و به هر ترفندی برای پژمردن آن چنگ می‌زند.

در ذیل به بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «رفاه و ارتقاء سطح زندگی» اشاره می‌شود:

۱۰۰ درصد مردم شهر نشین و۹۱ درصد روستا نشینان با ۵۰۰ برابر شدن جاده های روستایی به راههای ارتباطی امن جاده ای و آسفالته دسترسی دارند.

با وجود ۵۰ سال تأخیر در احداث مترو در ایران، شهروندان تهرانی سوار بر هشتمین مترو دنیا می شوند

ایجاد شبکه گسترده آب آشامیدنی سالم در شهرها و روستاها مشقت حمل آب را به خاطره تبدیل کرده است.

پس از انقلاب ۵/۹۹ درصد خانه های ایران در روستاها و شهر ها با نعمت برق روشن شده است.

به برکت برق رسانی ۱۰۰ درصدی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار فرصت صنعتی شدن کشاورزی و دامداری فراهم شده است.

با پوشش ۸۳ درصدی در شهرها و ۷۸ درصدی در روستا ها، "گاز " گرمابخش زندگی بیش از ۹۰ درصد مردم ایران پس از انقلاب شده است.

با وجود تولید بیش از یک میلیون خودرو درسال وانبوه خودروهای وارداتی، با افتتاح پالایشگاه خلیج فارس حتی یک باک خودرو، خالی از بنزین تولیدِ داخل نخواهد بود.

به ازای هر ایرانی، یک و نیم خط تلفن ثابت و همراه وجود دارد واین دستاورد مهم موجب شده است تا هیچ ایرانی از عزیزانش در اقصی نقاط کشور و جهان بی خبر نماند.

۱۰۰ درصد شهرنشینان و ۸۵ درصد روستائیان به شبکه های رادیو و تلویزیونی دسترسی دارند.

با رشد ۵۰ برابری ساخت اماکن ورزشی متعدد، هر شهروند ایرانی حداقل از یک متر مربع فضا برای ورزش برخوردار است.

تعداد مشترکان تلفنی نسبت به ابتدای انقلاب ۱۴۷ برابر شده و از ۸۳۰ هزار مشترک به ۱۲۵ میلیون مشترک رسیده است.

امروزه ۶۱ میلیون ایرانی کاربر اینترنت هستند.

شاخص تراکم نفر در واحد مسکونی از ۶.۷ در سال ۱۳۵۷ به ۳.۵۲ نفر در سال ۱۳۹۵ و همچنین شاخص تعداد خانوار در واحد مسکونی از ۱.۲۷ به ۱.۰۶ رسیده است.

فضای سبز درون شهری از ۱ متر مربع در سال ۱۳۵۷ به ۱۶ متر مربع در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

با رُشد ۲۰ برابری محصولات باغی نسبت به قبل ازانقلاب انواع میوه های تولید داخل به وفور در دسترس مردم می باشد و همانند دوران طاغوت نیازی به وارادات این محصولات از کشورهای خارجی نظیر رژیم صهیونیستی و فرانسه نیست.

خودکفایی ۹۰ درصدی مواد غذایی کشور پس از انقلاب اسلامی علیرغم رُشد چند برابری میزان مصرف، باعث شده مردم نگرانِ نبود مایحتاج خود نباشند.

گنجانده شدن گوشت، برنج، مرغ و ماهی در رژیم غذایی روزانه مردم، مصرف یکبار در سال آنها را در شبهای عید نوروز تبدیل به خاطره کرده است.

توأمان با وفور تولید محصولات پروتئینی، میوه جات، غلات، تخم مرغ، لبنی، عسل و… و رُشدکیفی وکمّی آنها تغذیه مردم پس از انقلاب اسلامی به شرح ذیل چند برابر شده است:

ماهی: ۸ برابر گوشت سفید و قرمز: ۲ برابر مرغ: ۵/۶ برابر


میوه: ۵/۲ برابر برنج: ۵/۳ برابر سویا: ۱۰ برابر


ماکارونی: ۸۵ برابر سیب زمینی: ۵/۳ برابری نان: ۵/۱ برابر


عسل: ۵ برابر لبنیات ۵/۲ برابری


قبل از انقلاب اسلامی به ازای هر ۳۰ ایرانی یک خودرو وجود داشت ولی در حال حاضر با وجود بالا رفتن تعداد جمعیت، بعلت افزایش سطح رفاه و قدرت خرید مردم، به ازای ۴ ایرانی یک خودرو وجود دارد.

براساس گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۶ و گزارش صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۷ در اوج تحریم ها، ایرانیان از نظر قدرت خرید، رتبه هجدهم جهان را کسب نموده‌اند.

با رُشد چشمگیر مدرسه سازی تمام کودکان واجب التعلیم کشور به مدرسه دسترسی دارند. در حالی که در سال ۵۷ فقط ۴۰ درصد آنها این امکان را داشتند.

با توسعه مدرسه سازی بطور میانگین هر ۳۰ دانش آموز یک کلاس درس برای با سواد شدن دارند و آموزش و پرورش کشور با مدارس چند شیفتی خداحافظی کرده است.

با رُشد بی سابقه ۱۱ برابری ساخت و توسعه دانشگاه ها درجمهوری اسلامی، هر فردی که تصمیم به فراگیری آموزش عالی دارد این امکان برایش فراهم است.

پس از انقلاب بالای ۹۵ درصد مردم در تمام مناطق به شبکه بهداشت دسترسی دارند.

پس از انقلاب مردم ایران دیگر نگران عدم مداوا در داخل کشور نیستند و هیچ ایرانی مجبور نیست برای درمان به خارج از کشور برود.

با پیشرفتهای آموزشی، بهداشتی و درمانی پس از انقلاب مردم از رنج بسیاری از بیماریهای واگیردار نظیر وبا، سل، آبله، فلج افطال، حصبه و....خلاص شده اند.

با خودکفایی در تولید ۹۷ درصدی داروهای ساخت داخل، مردم در مراجعه به داروخانه ها برای داروهای مورد نیاز خود نگران نبودن دارو نیستند.

دسترسی به ۲۲۰۰ مرکز توانبخشی دولتی وخصوصی مرهم آلام خانواده های دارای معلول در کشور است.

جمهوری اسلامی ایران با تاسیس و راه اندازی اورژانس اجتماعی به جمع ۴ کشور دارای این سامانه اجتماعی پیوسته است.

دسترسی مردم به خدمات مشاوره ژنتیکی، واکسیناسیون و غربالگری موجب کاهش رنج نگهداری معلولان بیشتر در جامعه شده است.

با افزایش خدمات درمانی و زیستی به جانبازان و معلولین، ایران در تراز بالای جهانی در خدمت رسانی به این قشر قرارگرفته است.

اجرای قانون مناسب سازی اماکن عمومی جهت تردد معلولین و جانبازان مانند ایجا رمپ، بالابر، خطوط تردد ویژه روشندلان و … از خدمات رفاهی جمهوری اسلامی است.

پس از انقلاب، نگرانی مادران از بارداری، زایمان، مرگ و میر زودرس نوزادان و اطفال خود برطرف شده است چراکه نرخ مرگ و میر اطفال زیر ۵ سال از ۲۰۰ مورد در هزار تولد در قبل از انقلاب به ۲۳ مورد در بعد از انقلاب رسیده است.

رشد چشمگیر درمان ناباروری توسط مراکز بسیار مجهز در تراز جهانی همچون رویان و یزد، رتبه ۴ دنیا را در این بخش به جمهوری اسلامی اختصاص داده است.

سن امید به زندگی در ۴ دهه گذشته از رتبه ۱۴۲ به ۶۳ در بین کشورهای دنیا صعود کرده که نشانه ارتقاء سطح زندگی مردم نیز می باشد. گزارشات بین المللی نشان می دهد در رُشد سن امید به زندگی ایران رتبه هفتم جهان را دارد. این عدد در ۱۳۵۵، ۵۵ سال بوده است و در سال ۹۶ به ۷۶.۲ افزایش یافته است.

دانش بومی هسته ای نظام جمهوری اسلامی، تولید رادیو داروهای تشخیصی و درمانی برای ملت ایران را به ارمغان آورده است.

در سال های اخیر با تجهیز امکانات تخصصی، خدمات رایگان اورژانس هوایی وزمینی به مراتب سریع تر شده است.

توسعه بوستانها و فضاهای سبز مفرح شهری در نزدیکترین فاصله با محل زندگی خانواد ه های ایرانی، محیط مناسبی برای هم نشینی صمیمانه آنها فراهم آورده است.

هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آنی ترین دادرس حادثه دیدگان از بلایای طبیعی و غیر طبیعی کشور است.

کاهش سوء تغذیه عمومی مردم بعد از انقلاب، حاصل دسترسی مناسب آنها به محصولات غذایی، میوه و سبزیجات، مواد پروتئینی و شیلات است. میزان مصرف کالری برای هر نفر از ۱۷۰۰ کیلو به طور میانگین به ۳۱۰۰ کیلو در روز رسیده است.

علیرغم چهار دهه تحمل هجمه های سنگین گسترده علیه جمهوری اسلامی، امروزه مردم ایران از بالاترین سطح امنیت در منطقه برخوردارند.

پس ازانقلاب با ایجاد امنیت پایدار در تمامی نقاط کشور و ایجاد راههای امن میزان سفر و گردشگری رُشد فزاینده داشته است.

پس از انقلاب با ارتقاء سطح زندگی مردم تعداد سفرهای داخل و خارج از کشور رُشد بسیارچشم گیری داشته است.

مردم ایران که چه بسا بدلیل فقر مادی، سالها در حسرت زیارت قبور ائمه اطهار (ع) بودند، پس از انقلاب بارها توفیق سفر پیدا کرده اند و مستطیع شدن بسیاری از مردم (و البته محدودیت های سفر حج تمتع)، آنها را در انتظار طولانی انجام این واجب الهی نگه داشته است.

سهم قابل توجه زنان در راه اندازی و اداره ی مؤسسات و بنگاه های خیریه مردمی باعث افزایش رفاه و آسایش عمومی در بین نیازمندان جامعه شده است.

توسعه بخش قابل توجهی از رفاه عمومی جامعه، مرهون حضور زنان در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اجرایی و فرهنگی است.

به برکت وجود نهاد های حمایتی انقلاب اسلامی، محرومین جامعه از حداقل نیازهای معیشتی خود بهره مند هستند.

صندوق های بازنشستگی و تأمین اجتماعی کشور، ارائه دهنده خدمات رفاهی و مالی به بیش از ۰۰۰/۰۰۰/۱۰ خانوار ایرانی هستند.

۸۰ میلیون نفر ایرانی صاحب ۰۰۰/۰۰۰/۸۰ دفترچه خدمات درمانی و بهداشتی هستند.

وجود انواع بیمه های متعدد درکشور متضمّن امنیت روانی و مالی بیمه گزاران است.

در حالی که آمار خودکشی در دنیا بویژه کشورهای غربی بطور فزاینده ای بالا می رود، کشور ایران جزو ۱۰ کشور دارای کمترین خودکشی در جهان می باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    67 17
    شما خیلی خوبید.خرابه تحویل گرفتیم گلستان تحویل دادیم. خیلی هم کارآمد و عالی...
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      24 32
      خواستی مسخره کنی اما واقعا همینطور است. فکر کرده ای این همه ترافیک و خودرو و این همه بریز و بپاش ها و چشم و همچشمی ها و این همه سفرهای آخر هفته نشانه یک ملت فقیر است؟ صف های نفت و هیزم کجا و گاز رسانی اکثر مناطق کشور کجا. پزشکان هندی کجا و اشباع شدن دکتر در کشور کجا.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    87 18
    باشه بابا شما بروسلی اصلا همرو زدید گوشت چرا ۱۱۰ هزار تومنه
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      16 12
      الان اکثر جاها نهایت گوشت کیلویی 80 تومن همه جا هست اما چرا اصرار دارید گران بشود یک موضوع دیگر است
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      3 17
      عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد گرانی گوشت عامل توسعه پرورش دام است
  • AE ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    3 17
    چک خالی بدون رسید و ژست غرب زدگی...
  • جعفر IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    36 5
    یک روش مقایسه خوب میتونه این باشه که 40 سال حکومت پهلوی رو با 40 سال حکومت جمهوری اسلامی مقایسه کنید.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      6 44
      اگه مقایسه کنند که پهلوی تون زیر صغر میگیره
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    20 14
    متاسفانه بلد نبودیم چطور از یکی از مردمی ترین انقلاب های تاریخ دفاع و از یکی از بسته ترین رژیم های جهان انتقاد کنیم. نتیجه این شد که در بین برخی از جوانان و نوجوانان رژیم گذشته طرفدار پیدا کرده.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    12 14
    مردم ماگرسنھ اندخودروپیشکش درعوض درزمان شاه منطقه امنیت داشت داعش نبودقتل عام شیعیان نبود حتی اگرتمام مردم ایران خودروداشتھ باشند چیزی عوض نمیشودمتاسفانھ یک عده بینش ندارندمدام پیشرفت اقتصادی رابه رخ میکشند اینهادرمقابل جان شیعیان یک ریال ارزش ندارد شیعیان منطقه درعراق ویمن تاوان سنگینی بابت این پیشرفتها داده اند واین برخلاف آموزه ھای قرآن است درروایات آمده است
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      8 11
      بله با کاپیتولاسیون داشتن شیعیان رو حلوا حلوا میکردن وقتی نصف ملت از مرضهای واگیردار میمردن دیگه چه احتیاجی به جنگ بود اسراییل هم فقط هواخوری میکرد
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    8 6
    سلامتی مسئولان صادق وخادم صلوات
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    21 0
    چی تحویل دادین
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    15 6
    بابا کم مزخرف ببافین، سفر اون موقع کم بود چون وسیله ی ایاب و ذهاب کم بود،
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    45 9
    نحست باید ببینید پهلوی از قاجار چه تحویل گرفت و به ما چه تحویل داد
    • روزبه IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      21 12
      قاجار با بریتانیای کبیر،روسیه تزاری و امپراطوری عثمانی چند سال جنگ کرد کشور‌ تجزیه شد شما بگید رضاشاه و پسرش تو کدوم جنگ آرارات،دشت نامید افغانستان،بحرین،منطقه قره سوی‌ ترکیه،منطقه مرزی خانقین،جزایر امارات،ییلاقهای ترکمن صحرا و ... رو از دست دادن؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    17 0
    ........انچه به عیان است چه حاجت به بیان است........
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    13 7
    شماها دیر به حرف افتادید الان دیگه همه فکر میکنند زمان شاه ایران سوییس بوده همه در رفاه و عشق و حال و ماشین آمریکایی و برق هسته ای و و.
  • US ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    35 4
    میزان تولید مقایسه شد میزان قیمت موند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    13 5
    دمش گرم ساواک قوی داشت هرکی زر زر میکرد سرش میکرد تو آب الان مملکت ول شده همه دزدی و هیزی و .... مردم ایران را باید با زور کنترل کرد و اگر همینی میشود که میبنیید
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
      8 13
      اولا با این حرف در تمام جنایات ساواک شریک شدی و گناهشان به پای تو هم نوشته شد. ثانیا پس چرا به خلخالی فحش می دادید؟
  • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    22 9
    لااقل اون موقع هوای خوب محیط زیست خوب که داشتیم ارزونی که داشتیم غذای سالم که داشتیم دلارارزون که داشتیم
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    19 6
    گور بابای پهلوی ، بگید از احمدی نژاد چی تحویل گرفتید و چی تحویل دادید بعد 6 سال. ابر قدرت صالح جهانی رو تو ۶ سال تبدیل به دریوزه آمریکا و اروپا کردید.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    14 29
    شاه که یه نوکر بی جیر مواجب امریکا انگلیس بود پیشرفتش کجا بود به قول خودشان حتی یه افتابه رو بدو ن غربی ها نمیتوانستند درست کنند
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    6 18
    من خودم سی سالمه اما هرچی فهمیدم این است که هرچند الان اوضاع اقتصاد اصلا خوب نیست اما آن زمان ایران یک روستای بزرگ بوده است. / نامه تمام
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    6 1
    مملکت خخخخخخخخخ
  • ناشناس IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    17 5
    مشرق میگم گوشت کیلویی 110 هزار تومانه
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    16 12
    کافیست به مردم بگویید وضع آنقدر خوب بود که غذای عمومی مردم اشکنه بود و خبری از چاقی و سرطان و فشار خون و...بیمارهای شاهانه نبود. کافیست بگویید آنقدر وضع خوب بود که مردم دسته دسته داشتند کمونیست می شدند. آنقدر وضع خوب بود که تنها نشریه متنقد دولت به جرم انتقاد صرفا از عملکرد اقتصادی هویدا و تورم توقیف شد. آن قدر وضع خوب بود که مردم اطراف میدان شوش برای باید با دله آب آشامیدنی به خانه می بردند. آن قدر وضع مردم خوب بود که از شدت خوشی انقلاب کردند!
  • هادی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    5 8
    بدهکار شدیم رفت
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    2 0
    یک مشت ......بافی . مشرق جان ، مقاله ات رو خوندم ولی متاسفانه نود درصدش قابل قبول نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس