کد خبر 933486
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
ژاپن و قطر

بعد از برگزاری ۵۰ بازی، جام ملت‌ها امروز به اتمام می‌رسد و در بازی پایانی ژاپن و قطر باید برای کسب عنوان قهرمانی در آخرین روز در ورزشگاه زاید اسپورت سیتی تلاش کنند.

به گزارش مشرق، ورزشگاه زاید اسپورت سیتی پیش از این هم میزبان فینال جام ملت‌های سال ۱۹۹۶ بوده است. جام ملت‌های این دوره با حضور ۲۴ تیم، بزرگترین تورنمنت تاریخ جام ملت‌ها بود. نکته جالب در مورد این دیدار این است که هر تیم قهرمان شود، تاریخ‌سازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

۵ ستاره درخشان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

قطر: بدون گل خورده تا فینال
عنابی‌ها بعد از شکست دادن تیم‌های بزرگی نظیر عربستان، عراق و کره، در بازی نیمه‌نهایی مقابل امارات میزبان قرار گرفتند و این تیم را نیز با ۴ گل در هم کوبیدند تا خشم هواداران میزبان را برانگیزند و با پرتاب دمپایی از سوی اماراتی‌ها روبه‌رو شوند. در نهایت قطر با شکست دادن جمعی از بزرگان آسیا به فینال آمد. این تیم در مسیر رسیدن به فینال هیچ گلی دریافت نکرده و توانسته رکوردشکنی کند. بزرگترین دستاورد قطر در ادوار جام ملت‌ها حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی بوده و آن‌ها برای به دست آوردن اولین قهرمانی حاضرند دست به هر کاری بزنند.
 

ژاپن: بی‌شکست در فینال‌ها
سامورایی‌ها در نیمه‌نهایی از اشتباهات احساسی ایران نهایت استفاده را کردند و ایرانی که در تمام تورنمنت گل نخورده بود را با سه گل به خانه فرستادند. ژاپن با ترکیبی جوان شده به این تورنمنت پا گذاشت و به جز دیدار با ایران تمام رقبایش را با اختلاف یک گل شکست داد و اگر چه فوتبالی تماشایی به نمایش نگذاشته، اما با فوتبال اقتصادی توانسته به فینال برسد. ژاپن با ۴ قهرمانی رکورددار قهرمانی در جام ملت‌هاست و با قهرمانی در امارات می‌تواند رکوردش را دست‌نیافتنی‌تر کند. آن‌ها هر وقت به فینال آمده‌اند، قهرمان شده‌اند و امیدوارند این اتفاق روز جمعه هم تکرار شود.
 

ستارگان
قطر؛ معز علی
علی با زدن هشت گل بهترین گلزن جام و ستاره قطر بوده است. او در مرحله گروهی به لبنان یک گل زد، مقابل کره‌شمالی ۴ گل زد و در دیدار با عربستان زننده هر دو گل تیمش بود. علی با گلزنی در نیمه‌نهایی مقابل قطر تعداد گل‌هایش را به ۸ رساند تا با رکورد علی دایی برابری کند. در دیدار فینال چشمان تمام مردم قطر برای قهرمانی به ساق‌های این بازیکن دوخته شده است.
 

ژاپن؛ یویا اوساکو
اوساکو با زدن ۴ گل بهترین گلزن ژاپنی‌هاست. او در دیدار مقابل ترکمنستان دو گل زد تا تیمش در دیدار آغازین جام بازنده نباشد و در دیدار مقابل ایران نیز دو گل دیگر زد و یکی از مهره‌های اصلی ژاپن در دیدار پایانی خواهد بود.

مربیان
قطر؛ فلیکس سانچز
سانچز سال‌هاست مربی تیم‌های پایه قطر بوده و بسیاری از ستارگان فعلی عنابی‌ها نظیر اکرم عفیف و المعز علی زیر نظر او رشد کرده‌اند. او از سال ۲۰۱۷ جانشین خورخه فوساتی در تیم بزرگسالان قطر شد و کنار آن، مربی تیم زیر ۲۳ ساله‌های این کشور نیز هست. سانچز پیش از حضور در قطر مربی تیم‌های پایه بارسلونا بوده است. اگر سانچز با قطر قهرمان شود، اولین اسپانیایی خواهد بود که یک تیم را در جام ملت‌ها قهرمان کرده.
 

ژاپن؛ هاجیمه موریاسو
در نیمکت روبه‌رو هاجیمه موریاسویی نشسته است که به عنوان بازیکن در جام ملت‌های ۱۹۹۲ قهرمان شده و حالا می‌خواهد به عنوان مربی هم قهرمانی در این تورنمنت را تجربه کند. او هم همانند سانچز مربیگری تیم زیر ۲۳ ساله‌های ژاپن را کنار بزرگسالان بر عهده دارد و در جام جهانی ۲۰۱۸ دستیار آکیرا نیشینو بود و بعد از جام جهانی جای نیشینو را گرفت. اگر ژاپن قهرمان شود، موریاسو اولین کسی خواهد بود که هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن این جام را فتح کرده.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس