کد خبر 933408
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
قاضی عسکر

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بستر لازم برای سفر زائران ایرانی به سوریه در حال ایجاد بوده و دو هیئت کارشناسی نیز به این کشور اعزام شده اند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر پنجشنبه شب در حاشیه برنامه سخرانی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: امسال تلاش کردیم تا عمره مفرده را دوباره راه اندازی کنیم و مذاکراتی نیز با طرف سعوی انجام شد اما به دلیل تغییر نرخ ارز موفق به این مهم نشدیم. 

 

وی افزود: در حال حاضر ۶ میلیون ایرانی در نوبت اعزام به عمره مفرده هستند و نمی توانیم آنها را نادیده بگیریم . در جلسه اخیر شورای عالی حج برنامه ریزی کردیم بعد از حج سال ۹۸ اعزام به عمره مجددا آغاز شود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص اعزام زائران به سوریه نیز گفت: قبلا در این کشور ناامنی بود و امکان اعزام زائر وجود نداشت و حالا که امنیت برقرار شده توافق نامه ای را با دولت سوریه در این زمینه امضاء کرده ایم. 

بیشتر بخوانید:

سهیمه حج سال آینده چند نفر است؟

آمادگی ایران برای پذیرش سهمیه مازاد حج سایر کشورها

قاضی عسکر گفت: ۲ هیئت را به سوریه برای بررسی امکانات این کشور برای پذیرایی از زائران ایرانی اعزام کردیم زیرا بیشتر هتل های این کشور به محل اسکان جنگ زده ها تبدیل شده اند و باید  برای این افراد جای مناسبی تهیه شود تا امکان استفاده از هتل ها فراهم گردد.

وی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده بستر لازم برای اعزام زائران به سوریه در حال مهیا شدن است و امیدواریم بتوانیم کاروان های زیارتی را به این کشور اعزام کنیم. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص اعزام زائران به عراق نیز گفت: در این حوزه سفرهای جدید را تعریف کردیم تا افرادی بتوانند در زمان کمتر و هزینه مناسب تری به این سفر معنوی بروند. 

قاضی عسکر با اشاره به برنامه ریزی ها برای حج تمتع ۹۸ تاکید کرد: مردم  برای اعزام به حج سال ۸۵ ثبت نام و یک میلیون تومان نیز پرداخت کرده اند و  نمی توانیم بگوییم حالا که ارز تغییر کرده بروید و از بازار آزاد ارز لازم برای سفر خود را تهیه کنید. 

وی بیان کرد: در این راستا با دولت مذاکره کردیم و قرار است در این حوزه کمک کنند. همچنین صرفه جویی ها در هزینه های حج از جمله اعزام نیرو و دیگر بخش ها انجام خواهد شد تا قیمت اعزام به حج تمتع ۹۸ با افزایش قیمت زیادی مواجه نشود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: اگر بخواهیم حتی با  ارز سامانه نیما نیز زائران را به حج اعزام کنیم باید قیمت ها نسبت به امسال بیش از ۲ برابر افزایش یابد که اجازه این افزایش را نخواهیم داد و تا هفته آینده به نرخ واقعی خواهیم رسید. 

افزایش قیمت اعزام به حج به اندازه ای نخواهد بود که مردم را نگران کند و با برخی بانک ها نیز هماهنگی شده تسهلات لازم را به افراد واجد شرایط پرداخت کنند. هدف ما این نیست که مردم را با وام به حج اعزام کنیم و این کار برای افرادی است که مستتیع هستند اما پول نقد ندارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس