کد خبر 932993
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
ترامپ نمایه

دونالد ترامپ در دیدار با یکی از رهبران بلندپایه کردهای سوریه به وی اطمینان داد که آمریکا حتی پس از خروج از سوریه نیز از متحدان کُرد خود در این کشور حمایت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً طی گفتگویی که در «هتل بین‌المللی ترامپ» در واشنگتن با «الهام احمد» رئیس شورای دموکراتیک سوریه داشته به وی اطمینان داده است که آمریکا به‌رغم برنامه‌هایش برای خروج از سوریه همچنان به حمایت از متحدان کُرد خود در این کشور ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

یک مخفی‌کاری دیگر از ترامپ در دیدار با پوتین

جامعه اطلاعاتی آمریکا ادعاهای ترامپ درباره ایران را رد کرد

بر اساس خبرهای رسیده از هتل بین‌الملل ترامپ، الهام احمد در این هتل مشغول گفتگو با تنی چند از مقامات کنگره آمریکا بوده است که ترامپ از راه می‌رسد و دقایقی با وی گفتگو می‌کند. سی‌ان‌ان ادعا می‌کند ترامپ برای شرکت در برنامه‌ای دیگر در هتل حضور داشته و دیدار او با رئیس شورای دموکراتیک سوریه برنامه‌ریزی نشده بوده است.

الهام احمد نیز در خصوص دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا به خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «از ترامپ بابت اظهاراتش تشکر می‌کنم اما من برای مذاکره با سایر مقامات دولت آمریکا و نمایندگان کنگره در مورد روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در اینجا هستم».

دونالد ترامپ در ماه دسامبر با اعلام اینکه «آمریکا داعش را در سوریه شکست داده است» از خروج نیروهای کشورش از سوریه خبر داد و پس از آن کارشناسان کاخ سفید بررسی جوانب برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه را آغاز کردند.

با این حال در اوایل ماه جاری میلادی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا تا زمانی که از شکست کامل داعش و عدم تعرض ارتش ترکیه به مبارزان کُرد سوریه اطمینان حاصل نکند، همه نیروهایش را از سوریه خارج نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس